Felhasználói adatlap
-- Fabacsovics Lili --
felhasználói adatlapjaFabacsovics Lili által feltöltött cikkek:
2017. 05. 11.
Dario Fo darabja a Teatro di Romában
Adott egy probléma: Olaszországban kiemelkedően magas a munkahelyi balesetek és az ebből következő halálos áldozatok száma. Hogyan lehet ezt úgy színpadra vinni, hogy az egy otthonról nehezen kimozduló közönség számára is érdekes legyen? Pontosan úgy, ahogy Massimo di Michele megrendezte Dario Fo szövegét a Teatro di Roma színészhallgatói számára.
2017. 03. 24.
Koršunovas mesterkurzusa Rómában
A menekültkrízis volt a témája a litván színházi rendező, Oskaras Koršunovas mesterkurzusának, amit a Teatro di Romában tartott ifjú színészeknek. Ösztöndíjasként érkeztem oda, dokumentálni akartam az eseményeket – de az élet mást hozott, végül dramaturgiai feladatokat is kaptam.
2016. 10. 06.
Tünet Együttes: Négy fal között - avagy zárt ajtók, tárt lábak
Kis, intim terembe érkezünk. Középen hatalmas ágy, négy oldalról székek, majd az ezen ülő nézők veszik körül. A Négy fal között című előadás remek tere a Jurányiban megadja az alaphangulatot, s a hiteles, ám mégsem tolakodó intimitást.
2016. 04. 27.
EztRád
Esztrádműsor. Rövid zene-, ének- és táncszámokból, illetve prózai részekből álló, rendszerint alkalmi jellegű színpadi műfaj. Aki ezt tudva ül be a Nézőművészeti Kft. és a Szkéné EztRád című előadására, nem csalódhat nagyot.
2016. 01. 10.
Röpülj, lelkem!
Az író-rendező páros, Benkó Bence és Fábián Péter több interjúban is operettként hivatkozik a Szkénében bemutatott Röpülj, lelkem! előadásra, a színlapon viszont az áll: „zenés talány”. Én inkább az utóbbira szavaznék.
2015. 12. 17.
Egyasszony, Jurányi Ház
A történetből akár egy mesét is költhetnénk. Egy kislányról, akit nagyon vártak. Egy kislányról, aki más volt, mint a többiek. Egy kislányról, aki sosem hordott cipőt. Egy kislányról, aki örökké ártatlan maradt. Egy kislányról, akit nagyon szerettek. Egy anya története a Jurányiban.
2015. 10. 23.
Philippe Quesne/Campo: Másnap (Next Day)
Philippe Quesne rendezésének legerősebb eleme, hogy gyerekekkel dolgozik. Talán emiatt is van az, hogy az előadás által felvetett legtöbb kérdés inkább formai, mint tartalmi. Miért döntött úgy, hogy gyerekekkel dolgozik; mi az a rendszer, amiben gondolkodik; mikor is kezdődik pontosan az előadás? Ezek és ezekhez hasonló kérdések jutnak az ember eszébe a látottak után.