Felhasználói adatlap
-- Maul Ágnes --
felhasználói adatlapjaMaul Ágnes portfólióját ide kattintva éred el.
Maul Ágnes által feltöltött cikkek:
2007. 07. 12.
Baljós sejtetés, komor színekkel festett, kaotikus és kiszámíthatatlan világ. Akik ismerik David Fincher eddigi rendezéseit, akár otthon is érezhetnék magukat ebben a miliőben. Annál is inkább, mert a rendező a Hetedik után a Zodiákusban ismét egy ördögi gyilkológép nyomába meneszti filmje főhőseit. A soha be nem azonosított sorozatgyilkos igaz történetét feldolgozó mozi első fél órájában talán még gyanút sem fog a néző. Hiheti, hogy hasonlót kap, mint amit Finchertől már megszokott és megszeretett a Végső megoldás: Halálban, a Játszmában, vagy a Harcosok Klubjában.
2007. 04. 25.
I. Gesztus Fesztivál (2007. április 11-15.) -első nap.
Egyszer volt hol nem volt, az óperenciás tengeren is túl, de még a villanytelepen és a síneken is túl, ahol az üzemi padlócsempét egykor textilipari munkások koptatták, ahol két deci ásványvíz negyven forintba kerül és a falak az égig érnek, volt egyszer egy Gesztus Fesztivál. Eddig egyszer volt, de a szervezők tágas kulturális központjukban, a SÍN-ben, évente szeretnék megrendezni a fesztivált, melyre a kortárs művészetek (irodalom, zene, tánc, képzőművészet) fiatal, progresszív képviselői hozzák el alkotásaikat.
2007. 03. 27.
Történelmi pillanatban kapcsolódtam be a Sztárok a jégen eseménysorába. A negyedik döntő párbajjal kezdődött. A megelőző héten kiesett, bordarepedését strammul viselő Rubint Réka még egy esélyt kapott. A bordarepedéstől ágynak esett Dobó Katának viszont meg kellett harcolnia azért, hogy visszakerülhessen a műsorba. „Egy olyan versenyhelyzet alakult ki, ami a világon még nem volt” - nyilatkozza Rubint Réka. Tényleg nem mindennap történik, hogy egy aerobikedző és egy színésznő mérje össze, melyikük tud ügyesebben jégtáncolni bordarepedéssel.
2007. 02. 23.
Mi a dolga a közönségnek? Milyen a jó közönség? Passzív befogadó? Aktív társalkotó? Mikor elégedettek az alkotók? Ha sikerül a színpadon megteremteniük a világot, amit elképzeltek? Vagy akkor, ha a közönség is meglátja ezt a világot, és benne minden az alkotók által elrejtett üzenetet? Különösen izgatnak ezek a kérdések, ha olyan összetett, sok rétegű és sok nyelven megszólaló előadásról van szó, mint amilyen Gergye Krisztián új alkotása, a kilencvenkilencperc.
2007. 02. 06.
A 38. Magyar Filmszemle megnyitója
A Mafilm marad, a magyar közönség többet néz magyar filmet, Fábrit igyekszik helyére tenni a szakma, a mesterek díjat kapnak, Kállai Ferenc gyrost majszol, Benkő László felvette összes ékszerét, a többiek egymást vagy a másik feleségét lesik. Elkezdődőtt a 38. Filmszemle.
2007. 01. 19.
Mennyezetről aláhulló halványsárga lebegés, körvonalazódó törékeny alak, átszellemült madonnaarc. Mary Wigman mozdul - jelmez és díszlet táncol. Ruhája szőnyegként terül el a padlón és három hullámzó függönyként szökik fel az égbe.
2006. 12. 13.
Ez a Tartuffe talán egy felnőttebb közönségnek készült. Egy olyan közönségnek, amelynek már nem kell odaírni a címszereplő neve mellé, hogy: „álszent”. Egy olyan közönségnek, amelyik szívesebben továbbgondolja, hogy mi születhet a káoszból, illetve, hogy mi vezetett oda.