bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Weber Kristóf --

felhasználói adatlapja

Weber Kristóf portfólióját ide kattintva éred el.

Weber Kristóf által feltöltött cikkek:

A szöveg mint zenei szólam
A szöveg mint zenei szólam
2025. március 28., László Noémi és Bartokos Botond estje
A budapesti Nyitott Műhelyben fut egy sorozat Szöveg és zene címmel, melyben költők-írók olvasnak fel, amihez neves zenészek improvizálnak. A sorozat a becketti címhez  illőn (Szöveg és zene) szikár: tartalmaz ugyan színházi elemeket, elsősorban mimikát, ám lényege az elhangzás és a reflexió. A szövegek kész művek részletei, ám a zene ott keletkezik a pillanat hevében, így együtt szólal meg a tervezett és a spontán. Az ötlet Márkos Albert zeneszerző szüleménye. 
Zenehallgatás alkotói képzelettel
Zenehallgatás alkotói képzelettel
Roskó Gábor és a Project333
A minap a budapesti Magvető Café egyik esti programján olyasmi történt, amelynek ürügyén koncert-tudósítói pályám két régi adósságát is törleszteni tudom. Régóta szeretnék írni Roskó Gábor képzőművész zenei tevékenységéről, erre most nyílt alkalom. A másik pedig egy elhallgatott műfaj: a kreatív free jazz fölötti elmélkedés. Erre a Project333 nevű formáció adott okot.
Emlékképek
Emlékképek
Balogh Ádám lemezéről
Balogh Ádám a legfiatalabb zongorista nemzedék egyik kiemelkedő tehetsége. 13 éves korában debütált a Budapesti Fesztiválzenekarral. A Zeneakadémián a kivételes tehetségek osztályába járt, tanárai Eckhardt Gábor és Némethy Attila voltak. Hannoverben Arie Vardinál tanult, majd mesterdiplomáját Várjon Dénes és Farkas Gábor irányításával szerezte meg. Szinte minden versenyen nyert valamilyen díjat, amelyen elindult; 2017-ben Junior Prima díjjal jutalmazták, illetve elnyerte Pécs város első Ifjúsági Tüke díját. 2020 nyarán bekerült a Lieven Alapítvány ösztöndíjasai közé. 2019-ben, 2020-ban és 2022-ben Fischer Annie ösztöndíjat nyert, valamint megkapta a Cziffra fesztivál tehetségdíját is. Repertoárján mintegy harminc zongoraverseny szerepel, fiatal kora ellenére terjedelmes kamarazenei múltja van, és Bachtól Bartókig terjed a szólóhangszeres zongorista felkészültsége. Jelenleg az LFZE Kamarazenei tanszékén tanít, 27 éves. Nagy vonalakban ennyit kell róla tudni.
Rálátni a kaotikus egészre
Rálátni a kaotikus egészre
Kemény Lili Nem című regényéről
Április 19-én két idősebb barátom ajánlása alapján belekezdtem a Nem olvasásába. Közülük az egyik irodalomtudós, a másik pedig párhuzamot vélt felfedezni a Nem és a tavaly megjelent Keringő című regényem között. Megrendeltem tehát a könyvet, a megérkezése előtt elolvastam a Jelenkorban megjelent előzetest, ami nem izgatott fel különösebben.
Valami nem stimmel
Valami nem stimmel
Bartók György szerzői estje a Fugában
Semmi szokatlan nincs abban, ha esős időben az utcán sok esernyős embert látunk. Verőfényes napsütésben is elfogadott az ernyős emberek látványa. Ám ha se eső nincs, se napfény, csak erős szél fúj, és a tömegben egyetlen ember fölött rángatózik az ernyő, akkor azért tudható, hogy valami nem stimmel. Ha ezt Budapesten látni, akkor esélyes, hogy Bartók György van az ernyő alatt. Tengerész tulajdonságokkal rendelkező zeneszerző ő: abba kapaszkodik, ami más embert felborít.
Pianissimo
Pianissimo
Borbély László zongoraművész és Zeneakadémista tanítványainak koncertje
Ma már felidézhetetlennek  azok a száz évvel ezelőtti pillanatok, amikor a zongora interpretációja az angol mechanikás zongorák és a kiegyenlített hangolás bevezetése révén olyannyira megújult, hogy arról - a koncertek utáni korabeli beszámolók szerint - parázs viták alakultak ki mind a sajtóban, mind a magánszalonokban. Ezek a részben ámulatot, részben rémületet hordozó viták döbbenten reflektáltak azokra a pianissimókra, amelyeket a hangfelvételek tanúsága szerint Artur Schnabel alkalmazhatott elsők között. Nemcsak azért, mert az angol mechanika olyan halk játékmódot engedett meg, amelyet a pianoforténak is nevezett hangszer korábban nem tudott, hanem amiatt is, mert a kiegyenlített hangolás miatt elvesztek a hangnemek karakterei, és a korabeli előadók úgy érezték, ezeket nekik kell pótolni személyes agogikával, egyéniségre szabott technikával. Az sem véletlen, hogy a tonalitás felbomlása leginkább a zongorához kötődött, azaz egy olyan hangszerhez, amely sosem volt reguláris zenekari hangszer, ám szólóhangszerként már a késő barokkban számoltak vele. 
Ahogy az élet
Ahogy az élet
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Mindenekelőtt bevallom:  ennek az előadásnak a főpróbáját láttam. Mégis merem publikálni az alábbi reflexiót, ugyanis már a ott kiderült, hogy rendkívüli processzus résztvevője vagyok. Az előadás kezdetére olyan mértékű tömeg érkezett,  hogy nem mertem megkockáztatni egy lehetséges vércukor-ingadozásos rosszullétet: a szűk nézőtéren megzavartam volna mások  örömét. 
Szavak nélkül történeteket mesélni
Szavak nélkül történeteket mesélni
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel
Karosi Júlia jazz-énekes, zeneszerző és szövegíró,  a mai magyar kultúra egyik igen összetett zenei karakterű személyisége. Annak apropóján beszélgetett vele munkatársunk, hogy Ingrid Jensen trombitaművész és Kristjan Randalu zongoraművész-zeneszerző  közreműködésével megjelent az Inner Voice című lemeze, másrészt pedig a pécsi egyetemen idén elkezdődik a felsőfokú jazz-oktatás, amelynek egyik alapító tanára szintén Karosi Júlia.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés


Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.
A weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárulsz a cookie-k használatához.
FolytatásTudj meg többet
x