bezár
 

Felhasználói adatlap

-- csala bertalan --

felhasználói adatlapja

csala bertalan portfólióját ide kattintva éred el.

csala bertalan által feltöltött cikkek:

Kortalan tanmese az életről, mai ruhában
Kortalan tanmese az életről, mai ruhában
Shakespeare – Vízkereszt, vagy amit akartok
Shakespeare komédiái sosem ártalmatlan szórakozások, ahogyan tragédiái sem száz százalékig véresen tragikus írások. Mégis sokaknak talán egyszerűbb a Vízkeresztet kusza cselekményű tévedések vígjátékaként felfogni, mintsem beismerni, hogy ez tulajdonképpen megrázó, kortalan tanmese az életről. Tatabányán a november 29-i premieren jártunk.
Strindberg bonyolult pozíciója
Strindberg bonyolult pozíciója
Per Olov Enquist: A tribádok éjszakája, Tatabánya
Bevalljuk őszintén, Tatabányára eddig nem úgy gondoltunk, mint a kortárs színházi élet egyik fellegvárára, azonban a nyomasztó ipari környezetéből kiemelkedő Jászai Mari Színház (régebbi nevén Népház) impozáns épületét megpillantva bizakodni kezdtünk. Enquist A tribádok éjszakája című előadásra a kamaraterem szinte teljesen megtelt, mint utólag megtudtuk, a soron következő két előadásra is minden jegy elkelt már. Nem hiába.
Szavak és képek a határon túlról
Kaiser Ottó: Határtalan irodalom
Kaiser Ottó és segítői valószínűleg arra törekedtek a Határtalan irodalom című, roppant impozáns és szó szerint súlyos, két kötetes album megalkotásakor, hogy ismerős közelségbe hozzák a határon túli magyar írókat, lehetőleg minél többet bemutatva közülük és belőlük.
A kubai ugaron pálmák nőnek
José Martí: Egyszerű versek
Nem minden kubai laza. Ez az elsőre meghökkentő tételmondat mindjárt bizonyítás nyer, valamint kiderül az is, hogy ezen tételmondat igazsága nem feltétlenül negatív.
Ne dugjunk halottal, és egyéb jó tanácsok
Szkárosi Endre verseskötete akkor lenne az igazi, ha mozogna, zenélne és táncolna is. Akkor fejezhetné ki a legjobban a művész immáron több évtizedes (sikeres) próbálkozását a sajátos összművészet megteremtésére.
Hazai nemzetközi
Brains: HuManual, szerzői kiadás, 2006
A Brains zenekar valószínűleg indirekt kampányt folytat zenéjével azért, hogy a Szentendrei-szigetet nevezzék át Jamaikának. A szentendrei banda története eléggé változatos: hardcore/crossover metálnak indult, majd egy időre átkeresztelődött CAFB-re, az éppen banda nélkül maradt „punkmájsztró” Szakácsit kisegítve, és még sok minden más történt velük: többek közt két nagylemezt rögzítettek (Színek, Semmi komoly), és számtalan koncertet adtak. A színtiszta rocktól folyamatosan távolodtak. Aztán gondoltak egy merészet, sőt, inkább logikusat: a keveredések korában miért is ne keverhetnék össze az általuk kultivált műfajokat gátlástalanul?
Darálás az éjben
Zaj, ütem és káosz. A Süss Fel Napot december 15-én elpusztították a későn kelő, éjszakai breakcore szörnyek.
Azt azért tudtam, hogy a mai budapesti partiélet súlyos időeltolódásban szenved, koncertkezdésügyileg. A Süss Fel Napban kilenc óra körül még egyetlen lelket sem láttam, s ezen kissé meglepődtem. Azon pedig még jobban, hogy a népek csak fél tizenegy körül kezdtek áramlani és Cadik is csak ekkor kezdett keverni. Meglehet, hogy vén vagyok vagy konzervatív, de nem fogom fel, hogy ez miért jó így. Miért kell mindent késő éjjel kezdeni és hajnalban befejezni? (Egy klubban amúgy - nappal - is sötét van; alkoholtól bármely napszakban be lehet rúgni, a zene pedig ugyanolyan jó este nyolckor, mint hajnali kettőkor.) Ki érti ezt?
Elidegenített fájdalomzene
Morton Feldman
Morton Feldmant hallgatni fájdalmas. Figyelni kell rá, háttérzeneként nem működik, hiszen olyan halk. Mindennek nevezhetem, csak könnyednek és vidámnak nem: sokszor az az érzésem, hogy szándékosan bántja az embert. A hangszerek többnyire szokatlan összepárosítása, a kínzóan magas hangok szadisztikusan gyakori ismétlése a zéróhoz konvergáló hangerőn és nagyon-nagyon-nagyon hosszan…
Vízkereszt vagy rakendrol vagy mi
Shakespeare: Vízkereszt, fordította: Nádasdy Ádám, rendezte: Puskás Tamás, Vidám Színpad, 2006 dec. 10.
Shakespeare Nádasdy Ádám fordításában, commedia dell'arte-i hagyományok és a Quimby élőben a színpadon. Felkiálthatnánk: kell-e ennél több? A válasz egyszavas: igen. Puskás Tamás Vízkereszt-rendezése annak ellenére érdekes és szórakoztat, hogy tulajdonképpen nem jó.
Metálkísérlet tűréshatáron
Jazkamer: Metal Music Machine, Asspiss Records, 2006
Azért ezek az északi népek nem teljesen normálisak. Erre - többek közt - jó példa a norvég Jazkamer. A kéttagú formációt azon kevesek ismerik talán, akiknek a (szintén norvég) Ulver neve ismerős. Az a banda is megérne egy mesét, ahogy vérgőzös black metálból szépen átfejlődtek a modern kísérleti elektronika egyik vezető formációjává. A Jazkamerrel ez pont fordítva történt.
Sötétség a fedélzeten
– Bohren Und Der Club Of Gore koncert az A38-on, 2006. nov. 14-én
El tudjátok képzelni, milyen az, amikor súlyos metált és darálós hardcore-t játszó fejek egyszeriben beleunnak a dologba és elhatározzák, hogy a dzsesszre nyergelnek át?
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés