Felhasználói adatlap
-- Pusztai Bence --
felhasználói adatlapjaPusztai Bence portfólióját ide kattintva éred el.
Pusztai Bence által feltöltött cikkek:
2015. 06. 22.
Mia Hansen-Løve: Eden
Mia Hansen-Løve harmadik nagyjátékfilmjében is bizonyos értelemben a szerelemről szól, és az előző kettőhöz (Gyermekeim apja, Viszlát első szerelem) hasonlóan szintén a drámai vonalat képviseli. Ezúttal azonban a zene a legmarkánsabb elemként vezeti végig a filmet, így az Eden szubkultúra-film, sőt akár generációs közérzetfilm is akar lenni.
2015. 06. 19.
Almási Tamás: tititá
A Kossuth- és Balázs Béla-díjas Almási Tamás talán napjaink egyik legismertebb és egyben legtermékenyebb hazai dokumentumfilmes alkotója. Legutóbbi filmje, a Puskás Hungary után visszatért a hétköznapibb, ám mégis különleges sorsokhoz. Az a humanizmus, ami eddigi műveiben is megtalálható volt, markáns vezérfonalként vezetett végig azokon, a tititában is meghatározó szerepet kap.
2015. 03. 17.
Céline Sciamma: Csajkor
Az utóbbi évek coming of age hullámához csatlakozva a témában már igencsak jártas Céline Sciamma elkészítette harmadik nagyjátékfilmjét, a Csajkort. A felnőtté váló lányok történetét ezúttal a középosztály színesebb, bukolikusabb díszleteiből a szürke betonkülváros közegébe helyezte át.
2011. 05. 08.
Miklauzic Bence: A zöld sárkány gyermekei
Hosszas hallgatás után Miklauzic Bence elkészítette második nagyjátékfilmjét. A zöld sárkány gyermekei kellemes meglepetés lehet azoknak, akik mindig újabb esélyt szavaznak a magyar filmnek a bizonyításra. Szerény, egyszerű, letisztult történet, szép kivitelezés és hatalmas lélek jellemzi a második Mikauzic-mozit.
2011. 02. 17.
Julie Bertucelli – A fa (The tree) 2010
A francia rendezőnő, Julie Bertucelli dokumentumfilmes múltja ellenére második nagyjátékfilmjét forgatta le, hazájától ismét távolabbi vizekre evezve. Első filmje Cézár-díjas lett, valamint a kritikusok díját is elnyerte, utóbbi pedig hivatalos zárófilmként mutatkozott be tavaly Cannes-ban. A hiányzó családfő drámájának boncolgatása zajlott a rendezőnő első játékfilmjében is, és a téma folytatódik.
2011. 01. 27.
Xavier Beauvois: Emberek és istenek (Des hommes et des dieux), 2010
Emberek, akik magukat feláldozni készen felebarátaik bűneiért szenvednek. Régi história ez, mégis új köntösben. Igaz történet, mely arról tanúskodik, hogy bő kétezer év alatt sem sikerült megjavulnunk.
2010. 10. 06.
Mathieu Amalric: Turné (Tournée/On tour)
Mint már számtalanszor bebizonyosodott, az élet nem kabaré. Mathieu Amalric főszereplő-rendező filmjének közege szintén nem a felhőtlen móka és vidámság otthona, noha minden részletében törekszik az lenni. Jellem-tabló, szubkulturális dokumentum, dráma, komédia. Cannesban 2010 legjobb rendezéseként ünnepelték.
2010. 09. 17.
Lukas Moodysson: Mamut (Mammooth, 2009)
Néha pont akkor történik valami olyan, aminek nem kellene, amikor éppen minden a helyén van. Kísértés, eltévelyedés, ilyesmi. Meddig lehet elmenni? Mi az, ami még visszafordítható, és mi a visszafordíthatatlan? Ezekre a kérdésekre keres választ legújabb filmjében a Redvás Amalt és a Lilja 4-evert is jegyző svéd Lukas Moodysson.
2010. 06. 28.
Corneliu Porumboiu: Rendészet, nyelvészet (Politist, adjectiv)
Lassan közhelyszámba megy a kortárs román film méltatása, Porumboiu második nagyjátékfilmje kapcsán mégis szintén ezt a következtetést vonhatjuk le: a Rendészet, nyelvészet végtelen egyszerűsége ellenére felejthetetlen.
2010. 06. 09.
Alexis Dos Santos: Bevetetlen ágyak (Unmade Beds)
Az argentin születésű rendező második nagyjátékfilmje – csakúgy, mint a 2006-os Glue is – fiatalokat állít a középpontba, ezúttal azonban nem a semmi közepén, hanem éppen egy világváros lüktető, folyamatosan mozgásban lévő forgatagában.
2010. 05. 10.
Xiaolu Guo: Kínai lány (She, a Chinese)
A kortárs kínai film még viszonylag ritkán tesz látogatást hazánkba, de amennyiben ez megtörténik, általában emlékezetes találkozások részesei leszünk. Az idei, 17. Titanic Filmfesztivál egyik, önálló szekciót kiérdemlő vendége is Kína volt, a Kínai lány azonban nem a rendezvényre érkezett.
2010. 04. 09.
Yaron Shani, Scandar Copti: Ajami
Az utóbbi évek Oscar-tendenciáit vizsgálva szembeötlő, hogy a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában jelölt alkotások között szinte kötelező feltűnnie legalább egy olyan filmnek, amely vagy egy történelmi traumára, vagy pedig egy aktuális és nagy hírfaktorral rendelkező globálpolitikai helyzetre reflektál.
2010. 01. 28.
David Twohy: Pokoli édenkert
Nem megalapozatlan az a képzet, hogy egy thriller legideálisabb helyszínéül mindenképpen sötét, romos szobák és kanálisgőztől párás, mocskos sikátorok szolgálnak. Kivételek azonban mindig is léteztek, ezek közés sorolható a Pitch Black-22 évente sötétség rendezőjének új filmje is.