bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Cseh Andrea Izabella --

felhasználói adatlapja

Cseh Andrea Izabella által feltöltött cikkek:

Vilnában történt
Vilnában történt
Az imposztor című előadás a Pesti Színházban
Spiró György Major Tamásnak írta Boguslawski szerepét Az imposztor című darabjában, ez volt a színész utolsó, méltó színpadi megmutatkozása. Kern András minden, de nem Major és nem is Boguslawski-karakter. Javára írom, még csak nem is akar egyik sem lenni. Messze van már 1983, amikor az ősbemutatóra sor került, és talán nem véletlen, hogy negyven év alatt alig egy tucat bemutatója volt ennek a kiváló dramaturgiájú színműnek. Vajon lehet-e ma érvénnyel színre vinni Spiró darabját?
Szép kis társadalom
Szép kis társadalom
A Mesautó a Veres1 Színházban
Székely István a ’30-as években visszautasította a Meseautó filmre viteli lehetőségét, mondván „még egy bohózatnak is hihetőnek kell lennie”. Ellenben Böhm György nem lépett el a feladattól, és a Veres1Színház társulatával – zenés léhaságba burkolva – tükröt tart a közönségnek. Mondhatnánk, amit anno Móricz Zsigmond: „tiszta népmese”, de egy nagyon is 21. századi mese, amelyben egy szegény lány bankigazgatóné lesz. 
Kutyák és emberek
Kutyák és emberek
Asher Kravitz: A Zsidó Kutya a Spinoza Színházban
Volt egy kisfiú, Joshua, aki – talán egy napsütéses vasárnapon – szerető családja körében egy kutyapajtással, Szíriusszal gazdagodott. Pont akkor, amikor a Harmadik Birodalom diktatúrája úgy behálózta már a német társadalom minden szegmensét, hogy törvény tiltotta a zsidó gazdák házi kedvencét. Szíriusz fajtája és kiváló szaglása miatt érdekessé vált a német hadseregnek, SS kutyakiképzőbe került. A Spinoza színpadán Adam Meir színész a kutya, Szíriusz szemszögéből meséli el, hogy állatok és gazdáik miként élhették meg a holokausztot.  
Lövések a kormányzóságban
Lövések a kormányzóságban
Lev Birinszkij: Bolondok tánca a Radnóti Színházban
Négy évvel ezelőtt Birinszkij Bolondok tánca című darabját az Örkény Színház vitte színre, azt vizionálva, hogy 2045-ben már az Újorosz birodalom tartománya leszünk. Mára ez kevésbé tűnik viccesnek. És enyhe rettegésre ad okot az a tény is, hogy az 1912-ben bemutatott darab ijesztően mai, nem véletlen, hogy a Radnóti Színház is bemutatásra érdemesnek találta. Ha a forradalom eszméjét behelyettesítjük egy hárombetűs mozaikszóval leírható magyar politikai-társadalmi klubtagsággal, mondhatjuk, hogy másfél évtizede a bolondok táncát járjuk.
Elsüllyedt világ, elsüllyedt élet
Elsüllyedt világ, elsüllyedt élet
Penelope Skinner: A legenda háza a Belvárosi Színházban
Továbbra is olyan világban élünk – különösen a média területén –, amelyben a férfiak hozzák a döntéseket. A #metoo, a cancel culture is inkább a befolyásos férfiak túlkapásairól szól, bár vannak erős asszonyok, akik szintén simán hozzák ezeket. Penelope Skinner egy excentrikus színésznő történetét vetette papírra, akit a híres rendezővel való szerelmi afférja arra késztetett, hogy sikerei csúcsán eltűnjön. A szereppel Hernádi Judit újabb lehetőséget kapott megmutatni, hogy maga színházi lioness.
Karády örök
Karády örök
Gyévuska a Városmajorban
Hittem, ha Ascher Tamás előveszi Pintér Béla húszéves „Don-kanyar operáját”, annak oka van. Dacára, hogy a tartalmi és a technikai kivitelre is tisztes pontokat adok, összevetve a látottakat Pintérék morbiditásában csontig hatoló előadásával, korántsem érintett meg annyira. Kevés az az apropó, hogy 2024-ben is érvényes Magyarországon a hajdani sláger: „Ki tudja, holnap mire ébredünk?”
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés