bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Dillmann Vanda --

felhasználói adatlapja

Dillmann Vanda által feltöltött cikkek:

Azt akartam, hogy a képeimet ugyanúgy megértsék Nyíregyházán, mint New Yorkban
Azt akartam, hogy a képeimet ugyanúgy megértsék Nyíregyházán, mint New Yorkban
Interjú Keresztesi Botonddal virtuális valóságról, globalizálódásról és fenntartható sikerről
Keresztesi Botond napjaink posztdigitális művészgenerációjának egyik hazánkon kívül is elismert tehetsége. Noha Budapesten él és alkot, munkái az online térben terjedve, illetve Oslótól Párizsig a világ számos pontján kiállítva jelentős nemzetközi figyelemre tettek szert – jelenleg éppen New Yorkban tekinthető meg első tengerentúli egyéni tárlata. Az ott bemutatott legújabb festmények betekintést nyújtanak a művész munkásságát kezdetektől fémjelző egyéni univerzumba: álomszerű, szürreális alkotásaiban az egyetemes művészettörténet, a populáris kultúra, a virtualitás, illetve a mindennapi életünkből vett sokszínű utalások fonódnak össze új, sokszor humoros, meghökkentő és elgondolkodtató narratívákká.
Táncház, vendégmunkás, indián
Táncház, vendégmunkás, indián
Interjú Korniss Péterrel külföldi kiállításokról, sikerekről, változó világunkról és a magyar fotográfia nemzetközi megítéléséről
Korniss Péter a kortárs magyar fotográfia egyik hazánkon kívül is széles körben elismert alakja. Hírnevét a kelet-európai hagyományos paraszti életformát dokumentarista módon megörökítő alkotásaival alapozta meg. Az immáron több mint 50 évet felölelő munkássága máig töretlen, az 1967-ben készített táncházi képektől egészen a 2010-es évek legújabb, konceptuális jellegű, modern betlehemesekig, illetve A Vendégmunkás ikonikus sorozatához is több szálon kötődő széki asszonyokat bemutató alkotásokig ível. Mindeközben fotóriporterként bejárta a világot, riportjai a leghíresebb magazinokban jelentek meg, számos kiállítása és könyve révén pedig a magyar és a nemzetközi fotográfiai színtér máig aktív szereplője.
A vallaurisi kerámia aranykora
A vallaurisi kerámia aranykora
A Musée Magnelli, musée de la céramique átfogó kiállításáról
A Francia Riviéráról legtöbbünknek a fényűzés, a monacói kaszinók előtt parkoló luxusautók, Nizza híres szállodákkal övezett tengerparti sétánya vagy éppen a Cannes-i filmfesztivál vörös szőnyegének sztárdömpingje juthatnak eszünkbe. Azonban a mediterrán terület egyben művészeti központ, ahol számtalan kiállítóhely, köztük száznál is több múzeum várja az ide látogatókat. Ezek egyike a Vallauris alig 25 ezres lakosságú községében található Museé Magnelli, musée de la céramique, amely Franciaország egyik jelentős 20. századi kerámiagyűjteményének ad otthont.
Agyagba szőtt víziók
Agyagba szőtt víziók
Rozsda Endre Vallaurisban készített kerámiái és azok hatása az életműben
Rozsda Endre (1913–1999) sokszínű alkotói tevékenységével – köztük festményeivel, grafikáival és fotográfiával – az utóbbi időben több neves magyar és külföldi kiállítótér falain találkozhatott a nagyközönség. Azonban kevéssé ismert alkalmazott művészeti munkássága, amely textilek, plakátok, könyvborítók, sőt egy nagyszabású mozaik tervezése mellett illusztrációkra és kerámiákra is kiterjedt. E tanulmány a művész kerámiáinak világába kíván betekintést nyújtani, a dél-francia község, a modern fazekasság fellegvárának számító vallaurisi Musée Magnelli kerámiamúzeumban 2021. október 31-ig látható tárlat apropóján, ahol Rozsda egy kerámiatála is kiállításra került olyan alkotók mellett, mint Victor Brauner, Roger Capron vagy éppen Pablo Picasso.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés