bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Győri-Drahos Martin --

felhasználói adatlapja

Győri-Drahos Martin által feltöltött cikkek:

A név kötelez
A név kötelez
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
A 21. Verzió Filmfesztiválon két női rendező is a múlt generációinak örökségében lelte meg költői fogalmazásmódjának tárgyát. Míg a szerb Katarina Stanković filmje egy, a világtól elzárt horvát falu öregeinek feledésbe merülő bölcsességein szemlélődik, addig a dán Ida Marie Gedbjerget egy elveszettnek hitt napló juttatja el a számára ismeretlen világba.
Az Ördögnek, ami az Ördögé
Az Ördögnek, ami az Ördögé
David Gordon Green: Az ördögűző: A hívő
William Friedkin 1973-as film- és horrortörténeti klasszikusa Az ördögűző az elmúlt ötven év során számos áldatlan folytatással egészült ki, az eredeti mű kizsigereléséből pedig David Gordon Green rebootja is kiveszi a részét.
Magam adom
Magam adom
Brandon Cronenberg: Végtelen víztükör
A magyar koprodukcióban készült és az idei Sundance-en bemutatott legújabb filmjében Brandon Cronenberg a kapitalista társadalom legfelső rétegeinek gúnyrajzát tálalja, némi pszichedelikus orgiával, továbbá test- és identitás horrorral.
Az ismeretlen útvesztőjében
Az ismeretlen útvesztőjében
Carlota González-Adrio: Ház a kaktuszok között
A Ház a kaktuszok között egy különleges, de azért jól ismert téma egyedi újraértelmezése is lehetne, ha a készítői nem riadnak vissza az anyagban rejlő lehetőségektől.
A nihil természetrajza
A nihil természetrajza
Trine Piil Christensen, Seamus McNally: Semmi
Míg az ezredforduló előtt született nemzedék(ek) kollektív szorongása az anyagi biztonság, majd az identitás és az önmegvalósítás fogalmai mentén tört és tör ma is a felszínre, addig az új millennium generációié már magában az életben maradásért való küzdelemben gyökerezik.
A szerző bosszúja
A szerző bosszúja
Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai
Zavar támadhat a rajongókban Anders Thomas Jensen új filmje, Az igazság bajnokai első tizenöt perce láttán. A felütés ugyanis ízig-vérig skandináv bosszúfilmet sejtet, ami aligha állhat távolabb a groteszk, olykor abszurdba hajló világábrázolásáról és fekete humoráról elhíresült dán rendezőtől. A skandináv bűnügyi filmek tétje komoly, hőse komor, képei sötétek, dramaturgiájának alapja a feszültség folyamatos fenntartása. Hol lesz itt hely az abszurd humornak?
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés