bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Veszprémi Patrícia --

felhasználói adatlapja

Veszprémi Patrícia által feltöltött cikkek:

Egy tálca sütemény és a sors keze
Hannleena Hauruval beszélgettünk a második Nemzetközi Véletlen Filmfesztiválról
Idén a lengyel kis falucskát, Bór Zapilskit fogadta kegyeibe a véletlen jószerencse. A második alkalommal megrendezett International Random Filmfestival (Nemzetközi Véletlen Filmfesztivál) lelkes filmkészítőkkel és vájtszemű mozirajongókkal töltötte meg a sziléziai kis települést egy hétvégére. A véletlenszerűen működő fesztivál ötletének egyik kiötlőjével és fő szervezőjével, Hannleena Hauruval beszélgettünk arról, miben is áll ennek a friss és fiatalos filmmustrának az egyedisége.
Cannes: a díjak esőjében
Kritikusok hete és rövidfilmek - áttekintés
Megérkeztek a díjak. Ám miközben mindenki Az élet fája Arany Pálmájával foglalkozik, mi az elsőnek napvilágott látott díjakra koncentrálunk. A Kritikusok Hete programja zárta kapuit és hirdette ki díjait elsőnek, azután nagy partival ünnepeltek, ahol folyt a whiskey, hemzsegtek a rákok, volt minden, mi szemnek-szájnak ingere. Hiába, ez Cannes!
Cannes: Mexikó egy nő szemszögéből - Interjú Natalia Almadával
A Rendezők Kéthetének keretében levetített dokumentumfilmjével, az El Veladorral Natalia Amalda és a mexikói dokumentumfilm egyszerre debütált Cannes-ban. A rendezőnővel filmjéről, a valóság "rögzítéséhez" való hozzáállásáról és a mexikói drogháborúk napjainkban is igen forró eseményeiről beszélgettünk.
Cannes: Koreai akció-thrillertől a Trier-botrányig
Szemezgetés egy elmúló fesztiválról
A neves nagy filmalkotók árnyékában Cannes hemzseg az ígéretes kezdő és fiatal rendezők alkotásaitól. Ugyan ritka az a film, ami új színt ad a művészfilmpalettára, válogatásom a világ egyik sarkától a másikig lefedi a kínálatot: Írországtól, Franciaországon és Bulgárián át Libanonig. A tegnapi koreai film után kelet-európai térségünkbe utazunk, újabb két filmet veszünk számba, miközben tudjuk, hogy ma is lehetetlen lesz a hierarchia alján lévőknek bejutni a fesztivál utolsó nagy durranásának szánt Almodóvár-filmre, akárcsak Trier régóta várt végitélet-próféciájára, a Melancholiára volt tegnap.
Cannes újra a művészfilmeké
A háttérbe beolvadó színész-legenda, Fay Dunaway még mindig méltóságteljesen, és Cannes-hoz méltó eleganciával tekint ránk a palota tetejéről, ha a kordonsorok közül felpillantunk rá. Cannes a második hét csütörtökén is él, nyüzsög még, ha már kicsit visszafogottabban is. Brad Pitt, Johnny Depp lesétáltak a vörös szőnyegről, a vetítőtermek, konferenciatermek, és a cinephile-ek érdeklődésének középpontjába ismét a világ művészfilmje kerül.
A magyar film fókuszban
A világ filmművészetének palettáján még mindig markáns színfolt a magyar film - erről győzött meg a nap, amit a magyar pavilonban töltöttem.
Haladunk a nagyok felé - közeleg a finálé Cannes-ban
Terence Malick várva várt filmjének Az élet fájának premierjén is túl vagyunk már, így összefoglaljuk az elmúlt napok filmes élményeit, a vörös szőnyeg alá is bepillantunk, és igyekszünk egy gignatikus filmfesztivál lényegét megragadni.
Magyarok Cannes-ben: producerek, filmtervek és egy rövidfilm a versenyben
Cannes városa újra életre kelt két hétre. A nemzetközi forgatagban a világ filmművészete körvonalazódik. Ebben nekünk magyaroknak is megvan a kis szigetünk. A „nagy játékban” idén nem veszünk részt, a magyar film más módokon reprezentálja magát a 64. Cannes-i Filmfesztiválon.
Cannes: A nyitány
A Palaise du Festival idén is átadta magát a filmes világnak. A Croisette-et, Cannes tengerparti sétányát elözönlötték a limuzinok, a fesztivállogós táskák, szmokingok, jegyért könyörgő filmrajongók, az extravagáns ruhaköltemények. A fesztiválsátrakba beköltöztek az nemzeti filmgyártások és filmcégek képviselői. A fotósok létráikról nyújtózkodva reménykednek a nap fotójában. Bízva várják, hogy besétál látószögükbe Robert de Niro zakóban és pólóban vagy Uma Thurman nagyestélyiben. A zsűri pedig végre feláll a vörös szőnyegre.
Cannes: Visszatekintünk az elmúlt évek magyarjaira
A Cannes-i Filmfesztivál beköszönte apropóján összegyűjtöttük az elmúlt évek magyar résztvevőit, és kihirdetjük a "nyerteseket". Mundruczó Kornél viszi a pálmát, ő szerepelt ugyanis a legtöbb filmmel az elmúlt 5 év fesztiváljain. A 2010-es év pedig az eddigi legtöbb magyar filmet vonultatta föl a cannes-i mustra szelekciójában. Ugyan kevés díj született, ám annál több elismerés.
Cannes – Gördül a vörös szőnyeg
A 64. Cannes-i filmfesztiválra készülődve
Cannes-ra készülődve egyre több hír szól a dél-francia riviéra ékszerdobozáról. A május 11-től 22-ig tartó szemle a filmes világ egyik legnívósabb eseménye. A 64. Cannes-i filmfesztivál a művészfilmes világ legjobbjait sorakoztatja föl. Következzék egy kis ízelítő a programból!
Nők szóljanak nőkről őszintén: a leszbikus tabuk megdőltek
Lisa Cholodenko: A gyerekek jól vannak című filmje kapcsán
Leszbikus pár szülő szerepben. Spermadonor apa-szerepben. És a gyerekek, akik tényleg nagyon jól vannak, a lehető legérettebben kezelik a régi-új családmodellt. Lisa Cholodenko filmje, A gyerekek jól vannak a leszbikusságot nem mint másságot kezeli, csupán a hagyományos családmodell kissé szokatlan felállású verzióját mutatja be. A nálunk a Titanicon debütáló film a leszbikus-tematika feldolgozásában tekinthető leginkább mérföldkőnek.
A herceg meztelen
Tom Hooper: A király beszéde
Többezres zúgó tömeg a stadion lelátóján, több millióan a rádiókészülékek túloldalán, izgatott tekintetek. Majd elnémuló dongás, a villogó piros lámpa kialszik, néhány nyökögő, artikulálatlan hangfoszlány … „a többi néma csend”… György herceg (Colin Firth) személyes problémája, a dadogás egyben a monarchia köszvénye, a királyi tekintély rombolója. A herceg – ha beszédre kerül a sor - meztelen. A király beszédében személyes drámából birodalmi kérdés kerekedik Tom Hooper kifinomult, ámde együtt érző humorának céltábláján. Az élvezetes párbeszédek és a könnyed humorú jelenetek mögött Európa és Anglia egyik legsötétebb időszaka érlelődik.
Modern írók, régimódi intrikák
Stephen Frears: Tamara Drewe
Egy újabb képregényfilm, szuperhősök nélkül. Stephen Frears legújabb filmjének hősei egyszerű angol emberek, akik a vidéki intrika, csábítás és megcsalatás hálójában vergődnek. A Tamara Drewe fanyar humorral, finom kritikával hámozgatja le a leplet ezekről a karakterekről, egészen addig, míg abban is elbizonytalanodunk, ki(k) is a rosszfiú(k) és ki(k) az áldozat(ok).
A szerelemről és más hitbeli kérdésekről az inkvizíció korában
Hilda Hidalgo: A szerelemről és más démonokról
A fülledt, párás atmoszférában, az erotika és a pusztító járványok egzotikumában kavargó Márquez-regények újabb adaptációja érkezett a vászonra. A szerelmi ébredezés drámáját ábrázoló történet, a realizmus és mágia között lebegő mese mögött a 18. századi inkvizíció, az egyház és a papi hierarchia morális kritikája búvik meg.
A tökéletes nő, a tökéletes trükk
Alain Corneau: Szerelmi Bűnök
A francia bűnügyi film egy újabb nagy mestere hagyta ránk életművét. Alain Corneau akciódús, érzelmektől fűtött és változatos témavilágú filmjeiben a feszített érzelmi állapotok kirobbanó akciókat indukálnak. A veszélyérzet szorítása az ártatlan főhősöket gyilkos tettekre készteti. Ha valamiben, hát ebben rejlik a rendező utolsó filmjének, a Szerelmi Bűnöknek a titka is.
Fogyatékkal élők filmen: szuperhősök vagy átlagemberek?
Látunk, hallunk, mozgunk, mindennapi, értelmes kommunikációban vagyunk környezetünkkel és a körülöttünk élőkkel, hagyományos módon érzékeljük a világot, annak minden megszokott és kirívó jelenségével együtt. Gondoljunk csak bele, ha ezen érzékeléseinknek csupán csak egyike is sérülne vagy teljesen kiiktatódna...
Szex, Drog és Techno – Ickarus repül
Hannes Stöhr: Berlin Calling
A sikeres német rendező, Hannes Stöhr új filmjében főhőse művészi kiteljesedés-történetének drámáján túl egy generáció életérzését is feltárja előttünk. A techno zene világában keresi a megoldást régi keletű problémákra: a művészi énkeresésre, énelfogadásra, szeretet és kitartás akadályaira korunk mindennapi káoszában. A Berlin Calling DJ Ickarus mélybe zuhanását és magasra szárnyalását meséli el.
Italgőzös erotika, csoportpszichózis és formabontás
Ruben Östlund: Akaratlanul
Öt hétköznapi történet egy nem hétköznapi filmben. Ruben Östlund első, hazánkba is eljutott filmje a csoport és az egyén viszonyát boncolja, miközben a svéd rendező és alkotótársa, Erik Hemmendorff újító formai törekvéseibe is bepillantást kapunk, melyet joggal neveznek avantgárdistának, még ha e kifejezés némiképp visszarettentő is lehet.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés