Felhasználói adatlap
-- Kiss Dalma --
felhasználói adatlapjaKiss Dalma által feltöltött cikkek:
2024. 12. 11.
Ridley Scott: Gladiátor II
A történelmi eposzok és a sci-fik mestere, Ridley Scott ezúttal közkedvelt klasszikusáról, a Gladiátorról törölte le az évek porát és megkísérelte másodjára is feltámasztani a letűnt hollywoodi műfajt, hiszen ami egyszer sikerült, miért ne sikerülne megint. Ennek szellemiségében a 87 éves rendező a folytatásban szinte minden elemében lemásolja az első részt, ezáltal a Gladiátor II unalomba fulladó ismétlés csupán, melyből éppen az a dicsőítő szentimentalizmus hiányzik, ami kiemelkedővé tette a Russell Crowe által megformált gladiátor tragikus történetét.
2024. 10. 09.
Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián
Ha bennünk rend van, akkor a külvilág káoszát is könnyebben kezeljük, viszont abban a pillanatban, hogy a magánéletben felborul az egyensúly és újabbnál újabb problémák gyűrűznek be társas kapcsolatainkba, a hétköznapok rohanása és az ország deprimáló közhangulata az otthon nem szívesen látott, állandó vendégévé válik, akit sehogy sem tudunk kitessékelni az ajtón. Hajdu Szabolcs lakástrilógiájának záródarabja, az Egy százalék indián minden eddiginél lesújtóbb képet fest arról, hogy hogyan élünk és hogyan (nem) beszélünk egymással ma Magyarországon.
2024. 09. 20.
Luca Guadagnino filmjében elszabadulnak a vágyak és a képzelet
Daniel Craig végleg vállfára akasztja James Bond öltönyét, hogy Luca Guadagnino delíriumos utazásában megformálja az amerikai beat irodalom keresztapja, William S. Burroughs fikciós alteregóját, a drogfüggő William Lee-t. Az olasz rendező legújabb filmje, a Queer a velencei filmfesztivál versenyprogramjában debütált és okozott nem várt meglepetést, ugyanis Guadagnino a rá jellemző érzéki stílusjegyekkel lép Burroughs szürreális víziókkal és hallucinációkkal kikövezett útjára és mesél magányról, vágyódásról, függőségről.
2024. 09. 16.
Velencében láttuk Pablo Larraín és Pedro Almodóvar új filmjét
Ugyan a Lido szigetén tikkasztó hőség fogadta a velencei filmfesztiválra érkezőket, a filmpalota grandiózus és hűsítő termeiben nem egy alkotás foglalkozott a halál rideg kérdéseivel. A versenyprogramban Pedro Almodóvar és Pablo Larraín hősnőik történetein keresztül egyaránt az elmúlásról meséltek, és előhívták félelmeinket a végesség hatalmától. Míg A szomszéd szoba az eutanázia problémakörét és a művészet létjogosultságát taglalja, addig a Maria az operacsillag Maria Callas utolsó hetét festi meg. Az asszonyok nem a teljes idegösszeomlás szélére sodródnak, hanem csendben, vonakodva, majd méltósággal vesznek búcsút az élettől.
2024. 08. 10.
Kevin Costner – Horizont: Egy amerikai eposz
Kevin Costner neve a ’80-as évek végétől egybeforrott a westernnel és a baseballfilmekkel, azzal a két filmtípussal, melyek jellegzetesen az amerikai nemzettudathoz tartoznak, hiszen az ismeretlen föld meghódítása és a tökéletes hazafutás egyaránt az ország iránt érzett patriotizmust táplálja, erősíti. A színész-rendező a Yellowstone című televíziós sorozatban tett sikeres kitérője után tér vissza szeretett műfajához, a westernhez, hogy a zsáner archetípusait, motívumait és konfliktusait felsorakoztatva, illetve jól ismert ikonográfiáját megrajzolva elmesélje saját vadnyugati eposzát. A négy részesre tervezett Horizont: Egy amerikai eposz első felvonása lassú sodrású és széttartó hősköltemény, egyben bátor és grandiózus filmkészítői vállalkozás, olyan mozgóképes alkotás, amely Kevin Costner alázata és elhivatottsága nélkül nem jöhetett volna létre, és amelyért megéri mozijegyet váltani.
2024. 06. 30.
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Az idei cannes-i filmfesztivál Un Certain Regard nevű mellékszekcióját az izlandi Rúnar Rúnarsson csendes és minimalista eszközökkel mesélő filmje, a When The Light Breaks nyitotta meg, amely egy szerelmi háromszög melodrámáján keresztül mélyed el a gyászfeldolgozás fázisaiban, amikor a szeretett személy hiánya miatt érzett fájdalom csillapíthatatlan hullámokban nyeli el az embert és hagyja magára az üresség bénító állapotában. Rúnarsson visszafogott filmjére a fesztivál után is érdemes lesz odafigyelni.
2024. 05. 26.
Cage-rage Cannes-ban
A cannes-i filmfesztivál Midnight Screenings néven futó mellékszekciója éppen az olyan filmek bemutatására ideális, mint Lorcan Finnegan The Surfer című szürreális műfajegyvelege, amelyben Nicolas Cage-ből előtörhet a Cage-rage, ahogy a perzselő napsütésben és a zabolázatlan ausztrál természet szorító ölelésében alászáll a toxikus maszkulinitás poklába.
2024. 05. 22.
Emberpróbáló filmnézés a cannes-i filmfesztiválon
Ahogy tavaly az Érdekvédelmi terület, úgy az idei cannes-i filmfesztiválon a svéd-lengyel származású Magnus von Horn The Girl with the Needle című filmje merül el az emberi kegyetlenség sötét bugyraiban és fokozatosan ránt be egy megborult elme hazugságokkal átszőtt horrormeséjébe, melynek borzalma ezúttal is a valóságból táplálkozik.
2024. 05. 02.
Luca Guadagnino: Challengers
Dübörög az elektronikus zene, pattog a labda, a teniszpályán összecsap Art és Patrick, akik egykor barátokként osztoztak a sport iránt érzett imádatban, és akiket elválasztott az ambiciózus nő, Tashi. A játszma tétje a győzelem, amely mindhárom fél számára mást jelent. Luca Guadagnino legújabb filmjében, a Challengersben a sportfilm műfaján keresztül térképezi fel a szerelmi háromszög toposzát és a teniszt allegóriaként használja a szereplői között épülő dinamika ábrázolására.
2024. 04. 10.
Csáki László: Kék Pelikan
A rendszerváltás után megnyíltak a határok, és oda mehettél, ahova csak akartál. Az egyetlen bökkenő, hogy az utazáshoz pénz kell. Mihez kezd ilyenkor a leleményes magyar? Nemzetközi vonatjegyet hamisít. Csáki László egészestés animációs dokumentumfilmje, a Kék Pelikan személyes beszámolók és élmények alapján eleveníti fel a ’90-es évek zavaros évtizedét és filmbe illő vonatjegyhamisítás sztoriját.
2024. 03. 12.
Hajdu Szabolcs: Kálmán-nap
Minden jól van, miközben semmi sincs jól. Talán így lehetne a legrövidebben összefoglalni Hajdu Szabolcs lakástrilógiájának második darabját, a Kálmán-napot, melynek szereplőiben magunkra ismerhetünk, ahogy reményvesztetten próbálják magukkal és a másikkal elhitetni saját hazugságaikat.
2024. 01. 06.
Hayao Miyazaki: A fiú és a szürke gém
Hayao Miyazaki és a Studio Ghibli filmjei álomszerű utazásra invitálnak bennünket. Hősei által olyan világba csöppenünk, ahol lépten-nyomon különleges teremtmények bukkannak fel, és mi beleszédülünk a gyönyörűen megrajzolt fantáziakozmosz végtelenjébe. A neves japán animációs stúdió társalapítója és rendezője a korábban bejelentett visszavonulás ellenére a 2013-as Szél támad után újabb filmmel ajándékozta meg rajongóit és a laikus nézőket. A fiú és a szürke gém nemcsak összefoglalja a mester eddigi életművét, hanem a fiú felnövéstörténetén keresztül a halál elfogadására is tanít.
2023. 10. 30.
Moldovai Katalin: Elfogy a levegő
Egy vidéki gimnázium tanárnőjét pellengérre állítják mindössze azért, mert irodalomórán a francia szimbolista líra oktatásakor segédanyagaként olyan filmet ajánl, amely bemutatja a két költő, Arthur Rimbaud és Paul Verlaine költészetét és évekig tartó viharos viszonyukat. Kafkai világba csöppenünk Moldovai Katalin Elfogy a levegő című filmjében, amely a 2017-es tordai esetet feldolgozva elkeserítő látleletet ad az oktatási rendszer jelenlegi helyzetéről: bigott nézetek avatkoznak bele abba, hogy miről tanulhatnak a diákok, és miről nem.
2023. 10. 17.
Monia Chokri: A szerelem természete
Szükségünk van a tojásokra, vagyis a kapcsolatokra. Alvy Singer az Annie Hall végén így zárja gondolatait a szerelemről. Woody Allenhez hasonlóan a kanadai Monia Chokri is erre a végszóra futtatja ki A szerelem természete című új filmjét, amely a melodráma és a romantikus komédia között ingadozva térképezi fel hősnője zavaros szívügyeit.
2023. 09. 09.
Priscilla a velencei filmfesztiválon
Az érzékeny női portrék megfestőjeként ismert Sofia Coppola ezúttal Elvis Presley felesége felé fordítja kameráját, hogy bemutassa a rock ‘n’ roll királyának magánéletét a fiatal Priscillával, aki mindössze 14 éves volt, amikor találkozott első szerelmével, a körülrajongott 24 éves Elvisszel. A rendező a rá jellemző filmnyelvi eszközökkel és empátiával vezet bennünket végig történetükön a megismerkedésük pillanatától a házasságon át egészen a boldogtalan évekig és a válásig. Lágy színek, selymes anyagok, rúzs és finom parfümfelhő.
2023. 09. 05.
Velencében láttuk Reisz Gábor legújabb filmjét
A kortárs magyar filmkészítés palettájáról végre olyan film érkezik a mozikba, amely tűpontosan leképezi a hazai viszonyokat, különösen a megosztott társadalmat és azt, ahogy a politika beszivárog az emberek hétköznapjaiba és megmérgezi a személyközi kapcsolatokat. Reisz Gábor Magyarázat mindenre című filmjét először a velencei filmfesztiválon mutatták be, ahol a nemzetközi közönség talán nem értett minden utalást, az univerzális témáknak köszönhetően mégis könnyen azonosulni tudtak a főszereplő dilemmáival és a kormányzó hatalom bírálatával.
2023. 09. 02.
Pablo Larraín vámpírtörténettel érkezett Velencébe
A chilei származású Pablo Larraín a velencei filmfesztiválon debütáló A gróf című fekete-fehér szatírájában ismét hazája történelmének meghatározó szeletét dolgozza fel, és a legtovább hatalmon lévő diktátort, Augusto Pinochetet mutatja be, egy igencsak bizarr megközelítésben. Larraín lidérces meséjében a rettegett generális vámpírként jelenik meg, aki több száz évnyi vérszívás és szívturmix után az örök halálra vágyik, ám az életről végleg lemondani nem annyira könnyű, mint azt ő gondolja.
2023. 07. 30.
Christopher Nolan: Oppenheimer
Christopher Nolan életrajzi eposza az atombomba atyjáról, J. Robert Oppenheimerről nemcsak a második világháborút végleg eldöntő nukleáris fegyver megalkotásáról szól, hanem azokról az emberekről is mesél, akik lehetővé tették a korábban nem látott pusztítást, és akik végleg megváltoztatták a modern kori háború és a tudomány kapcsolatát. A brit rendező a múlt eseményeinek rekonstruálásával és a tanulság levonásával olyan filmet készített, amely a ma emberének szolgál mementóként.
2023. 07. 14.
Tom Cruise újabb lehetetlen küldetésre indul
A Mission: Impossible-széria főszereplője, Ethan Hunt bármilyen helyzetben feltalálja magát, és olyan bevetésekre is igent mond, amelyek teljesítése lehetetlennek tűnik. Tom Cruise akcióhős alteregója különböző kütyük és profi csapata segítségével bejut a legszigorúbban őrzött helyekre, száguldó vonatok tetején néz szembe az ellenséggel, bombát hatástalanít, repülőből ugrik ki, helikoptert manőverez, elképesztő gyorsan fut, és attól sem ijed meg, ha testközeli harcra kerül a sor.
2023. 06. 26.
Wes Anderson: Asteroid City
A szimmetrikus kompozícióiról, pasztell színvilágáról és excentrikus karaktereiről ismert Wes Anderson ragaszkodik markáns szerzői kézjegyeihez. Erre példa legújabb filmje, az Asteroid City, melyben az általa kreált univerzumon belül önfeledten játszadozik, az alkotás természetét kutatja és egyre inkább elrugaszkodik a valóság talajától.
2023. 06. 15.
Merész nők a cannes-i filmfesztiválon
A cannes-i filmfesztiválon idén előtérbe kerültek a nők. Ezt nemcsak a versenyprogramban résztvevő rendezőnők impozáns számával sikerült elérni – köztük az Arany Pálmát elnyerő Justine Triettel –, hanem azzal is, hogy a filmek jelentős része a női létre és a különböző női sorsokra fókuszált. A Rendezők Kéthete mellékszekcióban két rendező, Joanna Arnow és Elena Martín Gimeno választotta témájának a női szexualitást és az Y generáció egzisztenciális válsághelyzeteit.
2023. 06. 05.
Todd Haynes melodrámája Cannes-ban
A kertvárosi élet hétköznapi drámája régóta gazdag alapanyagot kínál azoknak a filmkészítőknek, akik a melodráma műfaji keretei között mutatják be a családon belül feszülő konfliktusokat, a féltve őrzött titkokat és az elfojtott szenvedélyeket. Az idei cannes-i filmfesztivál versenyfilmjei között debütáló May December című filmben a rendező, Todd Haynes egy botrány részleteibe enged betekintést, és komplex női karaktereivel modernizálja az ’50-es években népszerű zsánert.
2023. 06. 05.
A cannes-i filmfesztiválon láttuk Jessica Hausner legújabb filmjét
Az osztrák rendezőnő, Jessica Hausner visszatérő vendégként érkezett Cannes-ba. Korábban a filmfesztivál Un Certain Regard mellékszekciójában három filmjét is vetítették, majd a 2019-es szürreális horrorja, a Little Joe már a versenyfilmek között landolt. Idén Club Zero című szatíráját szintén a hivatalos programban mutatták be, és igencsak megosztotta a kritikusokat. Az egyedi vízióval és abszurd humorral rendelkező film az étkezési és testképzavarok, illetve a tudatos táplálkozás témáját vegyíti ezotériával és a jóléti társadalom bírálatával.
2023. 03. 23.
Chad Stahelski: John Wick: 4. felvonás
A John Wick széria negyedik felvonása egy tökéletesen koreografált akciómusical, melyben a játékidő nagy részét a különböző fegyvernemben megejtett összecsapások teszik ki. A közel háromórás film a csúcsára járatja a John Wick-univerzum jellegzetességeit, mint a keleti harcművészet és a golyózápor táncát, a középkori időket idéző etikai kódexet és a minden sarkon felbukkanó bérgyilkosok armadáját. Valaki kiszáll, valaki beszáll, a vérdíj és a hullák száma nő.
2023. 03. 05.
Elizabeth Banks: Kokainmedve
Elizabeth Banks harmadik rendezése, a Kokainmedve már a címével elárulja, hogy mire számíthat a néző; a horror és a fekete komédia találkozik a kokain hatása alatt véres ámokfutásba kezdő fekete medve történetében, amelybe Banks némi feminista üzenetet is elrejtett.
2023. 01. 25.
Steven Spielberg: A Fabelman család
Csodálkozó tekintetek, leesett állak, könnyes szemek. Spielberg-filmet nézünk. A többszörös Oscar-díjas rendező legújabb munkájában nemcsak azt szeretné megmutatni, hogy milyen érzelmi folyamatok játszódnak le, amikor elvarázsol bennünket a mozi, hanem azt is, hogy ő maga mit szeretne kiváltani a nézőből, amikor filmet készít. Az önéletrajzi ihletésű A Fabelman családban szentimentálisan mesél a gyerekkoráról és rendezővé válásának fontos fejezeteiről, továbbá csatlakozik azokhoz a filmesekhez, akik az elmúlt években saját életüket vetítették le a nagyvásznon.
2023. 01. 19.
Damien Chazelle: Babylon
Damien Chazelle meglovagolja a Hollywood aranykora iránt érzett nosztalgiahullámot, és egyszerre idézi fel a némafilmek korszakát, illetve mutatja be azt a dekadens világot, melyben a kiépülő stúdiórendszer keretei között sztárok születtek és hullottak a porba. A Babylon lázálomszerű eposz a filmtörténet első fejezeteiről és a hang megjelenésével bekövetkező változásokról. A háromórás monstrum lüktető erejével elsöpör, burjánzó vizualitásával és dübörgő zenéjével elkápráztat, miközben obszcén képeivel elborzaszt és megdöbbent.
2023. 01. 03.
Felix Van Groeningen és Charlotte Vandermeersch: Nyolc hegy
Ahogy azt a keleti vallások is tanítják, az önmagunk megismeréséhez vezető utat a legnehezebb megtenni, formálódó kapcsolataink tükrében és magányunk csendjében kell felidézni és bejárni a múltat behálózó ösvényeket, hogy végül megérkezzünk a jelenbe és a megszerzett tudással tekintsünk előre a jövőbe. A Nyolc hegy külső és belső utazásra invitálja a nézőt, miközben egy barátság fejezeteit elmesélve ragadja meg azokat a pillanatokat, amelyeket emlékeinkben örökre megőrzünk.
2022. 11. 28.
Mark Mylod: A menü
A jelenlegi társadalmi berendezkedés válságjelenségeire reagálnak azok az elmúlt években megszaporodó filmek, amelyekben a gazdagok kerülnek terítékre és válnak a nevetség tárgyává. A menü csatlakozik a filmek sorához, amelyek a szatíra, a fekete komédia és a thriller műfaji eszköztárával értelmezik azt az egyszerű tételmondatot, hogy „nem minden arany, ami fénylik”.
2022. 11. 09.
Londonban láttuk az Azt mondta című filmet, amely november közepén érkezik a hazai mozikba is
Az oknyomozó újságírás sokszor körülményes és kihívásokkal teli folyamatát bemutató filmek kánonja idén újabb darabbal bővült. Maria Schrader rendezése, az Azt mondta a filmproducert, Harvey Weinsteint érintő és a hollywoodi filmgyártásban előforduló szexuális visszaélések körüli botrányt dolgozza fel a New York Times két riporterének nézőpontjából, akik nem adták fel, és addig kopogtattak az ajtókon, míg a nők beszélni nem kezdtek.
2022. 10. 27.
Ilyen volt Charlotte Wells debütfilmje, az Aftersun a BFI London Film Festivalon
Ritka az olyan meggyőző és elementáris erővel bíró rendezői debütálás, mint amilyenre Charlotte Wells Aftersun című érzékeny drámája sikerült, amely a cannes-i filmfesztivál után Londonban is könnyeket csalt a nézők szemébe. Az apa-lánya kapcsolatot bemutató darab az emlékezés aktusát segítségül hívva mesél arról, hogy a gyerek miként tekint a szülőre, hogyan próbál közelebb férkőzni hozzá és megérteni őt.
2022. 10. 17.
Tom George: Ecc, pecc, ki lehetsz?
Ismét bebizonyosodott, hogy Agatha Christie történetein nem fog az idő vasfoga. Olyannyira így van ez, hogy az elmúlt években egyenesen reneszánszukat élik az írónő műveit feldolgozó adaptációk, valamint a (főként brit) filmkészítők inspirációért is előszeretettel fordulnak a krimi nagyasszonyához, hogy sikeresen idézhessék meg az általa tökéletesített műfajt. Az Ecc, pecc, ki lehetsz? is ezen próbálkozások egyike, amely ugyan remekül eleveníti fel a regények hangulatát, azonban az izgalmas bűntény bemutatása és annak felderítése terén már nem ér fel Christie zsenijéhez.
2022. 09. 20.
The Son a velencei filmfesztiválon
A francia rendező, Florian Zeller ismét a családi kötelékek meghitt ölelésében térképezi fel a mentális betegségek lehetséges okait és az ezekkel járó tehetetlenség bénító érzését. The Son című filmjében a fiatalkori depressziót vizsgálva a szülő-gyerek kapcsolaton keresztül mutatja be a probléma komplex természetét.
2022. 09. 17.
Olivia Wilde és a Nincs baj, drágám Velencében
A vágyott utópiák és a rettegett disztópiák korát éljük. A filmkészítők ennek fényében újra és újra olyan elképzelt világokba repítenek bennünket, amelyek nem is állnak annyira messze a valóságtól. Orwell szelleme elevenedik meg Olivia Wilde Nincs baj, drágám című filmjében, melynek nagyobb a füstje, mint a lángja.
2022. 09. 17.
A bálna a velencei filmfesztiválon
A megosztó filmjeiről ismert Darren Aronofsky olyan filmmel érkezett a 79. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválra, melyet a nézők vagy azonnal a keblükre ölelnek Brendan Fraser átlényegült alakítása miatt, vagy a rendező olykor hatásvadász eszközei miatt hátat fordítanak neki.
2022. 09. 16.
A Tár a velencei filmfesztiválon
Egy rendező életművében 16 év hosszú kihagyás. Az amerikai függetlenfilm reménységének tartott Todd Field ennyi ideig nem hallatott magáról. A rendező most Cate Blanchettel az oldalán tér vissza a nemzetközi filmes porondra, hogy markáns lenyomatot adjon az elitista művészvilág belső hatalmi harcairól és az alkotói hullámvölgyekről.
2022. 09. 09.
Luca Guadagnino kannibálrománca Velencében
Luca Guadagnino szerzői életművét folytatva a tinédzserkori szerelem különös természetét próbálja megfejteni, miközben a kannibalizmus morbid világában kér empátiát a nézőtől. A 79. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában bemutatott Bones and All című filmjében két fiatal egymásra találását kísérjük figyelemmel, miközben az amerikai társadalom peremére sodródott, sajátos életmódot folytató csavargókról is képet kapunk.
2022. 08. 13.
David Leitch: A gyilkos járat
A gyilkos járat A-listás sztárokkal telepakolt, japán miliőbe illesztett, száguldó szuperexpresszen játszódó bérgyilkosos dzsembori. David Leitch legújabb filmje ugyan nem hibátlan, de Tarantino és Guy Ritchie nyomdokain haladva az Atomszőkével és a Deadpool 2-vel befutott rendezőnek azért sikerült a nyári uborkaszezont feldobó, üdítően szórakoztató mozit összehoznia.
2022. 07. 18.
Taika Waititi: Thor: Szerelem és mennydörgés
Az új-zélandi Taika Waititi ismét a Marvel univerzumában engedi szabadjára őrült ötleteit, és csínytevő gyerek módjára játszik a képregényfilm alakjaival, gátlástalanul figurázza ki az északi mitológia hőseit és isteneit, akiket ezúttal Gorr, az Istenölő fenyeget.
2022. 06. 25.
Fazakas Péter: A játszma
A bevált recepten nem érdemes változtatni. Így volt ezzel Köbli Norbert is, aki 10 év után tért vissza Jung András és Markó Pál párosához, hogy ezúttal a ’60-as évek Magyarországán folytassa a sajátos „mester és tanítványa” történetet.
2022. 05. 25.
Baranyi Gábor Benő: Zanox – Kockázatok és mellékhatások
Csak az érettségin legyek túl! – gondolja Misi, nem sejtve, hogy a nap végén borzalmas dolog történik, és ő a sürgősségin köt ki, ahol pálinkával kínálják. A srác belekortyol a fanyar italba, furcsa tüneteket produkál, majd elájul. Mikor felébred, kezdődik minden elölről. Szó szerint.
2022. 05. 22.
Robert Eggers: Az Északi
A hollywoodi filmgyártás eredeti és merész vizionáriusa, Robert Eggers a viking kultúrát választotta legújabb filmje, Az Északi című eposz témájául. Egy világot, melyet elönt a verejték, és ellep a vér szaga.
2022. 04. 11.
Mariano Cohn és Gastón Duprat: Út a díjesőig
A 2021-es velencei filmfesztivál versenyfilmjei közül az egyik legszórakoztatóbb és témájában talán a legkevésbé fajsúlyos darab az argentin rendezőpáros, Mariano Cohn és Gastón Duprat szatirikus élű komédiája, az Út a díjesőig volt, mely lerántja a leplet a filmkészítés kulisszatitkairól, és sajátos humorú, harsány színészi alakításokat felvonultató történetben mesél arról, miből áll a filmművészet.
2022. 03. 30.
Paul Thomas Anderson: Licorice Pizza
Életünk során, ha nagyon szerencsések vagyunk, adódnak olyan véletlen találkozások amelyek örökre nyomot hagynak bennünk. Szó szerint belebotlunk olyan emberekbe, akikre mindig emlékezni fogunk majd. De amíg tart az élmény, nem gondolunk a majdra. Paul Thomas Anderson új filmje, a Licorice Pizza egy tinédzser fiú szemszögéből mutatja be, hogy milyen az, amikor csak az itt és a most számít.
2022. 03. 21.
Mike Mills: C’mon C’mon – Az élet megy tovább
Az emberi kapcsolatok és érzelmek csodálója, Mike Mills C’mon C’mon – Az élet megy tovább című filmjében ezúttal a hagyományos elbeszélést fellazítva szabad teret enged, hogy megmártózhassunk a keserédes melankóliában, és gondosan megkomponált, fekete-fehér képeivel nosztalgikus andalgásra invitál bennünket.
2022. 01. 20.
Joachim Trier: A világ legrosszabb embere
Felnőni nem könnyű. Mikortól számítunk valódi felnőttnek? És ha már felnőttnek valljuk magunkat, az azt is jelenti, hogy sínen vagyunk? Vége az egzisztenciális szorongásnak és a sodródásnak? Ezek a minden ember számára átélhető dilemmák régóta foglalkoztatják a különböző művészeti ágakat, így a filmek között is rengeteg olyat találunk, melyeknek központi témája a felnőtté válás.
2019. 05. 30.
Xavier Dolanért megérte egészen Cannes-ig utazni
Május 22., szerda reggel, 9 óra, ülök a Nizzából Cannes-ba tartó helyi buszon, kint ragyogó napsütés, a távolban az azúrkék tenger látványa, a rádióban felcsendül F. R. Davidtől a Words (Don’t Come Easy) című dal, és ekkor tudatosul bennem, hogy úton vagyok a 72. cannes-i filmfesztiválra. A szavak valóban nehezen jönnek, hiszen régi álmom válik ezzel valóra. De ne rohanjunk ennyire előre!