Felhasználói adatlap
-- Júlia Kustos --
felhasználói adatlapjaJúlia Kustos által feltöltött cikkek:
2019. 05. 21.
Pungor András, A hetedik nap a papáé, Budapest, Scolar Kiadó, 2019
Pungor András legújabb kötete alighogy egy hónapja jelent meg. A hetedik nap a papáé a Scolar LIVE sorozat egyik legújabb darabja (Olty Péter: Heteró közegben című verseskötetével együtt), s ránézésre mindaz, amit egy LIVE-kötettárgy nyújtani tud, rajta (avagy benne) van. Igényes grafika, mely tematikusan visszatérő mikroelemeket jelenít meg (bodobácsok és repedések), s egy kivételesen pontos fülszöveg. „A vélt vagy valós boldogság kimerevített pillanatai a zuhanás előtt.”
2018. 11. 14.
Kele Fodor Ákos: A szív vége című kötetének bemutatója az Írók Boltjában
Mivel A szív vége eddigi bemutatóin nem voltam ott, ezért csak az Írók Boltjában átélt élményekről tudom azt mondani: amikor négy ember erről a kötetről beszélgetni kezd, igazán különleges dolog történik. Azonban van egy olyan sejtésem, hogy a többi alkalom is hasonló lehetett: az időből kiváló, a teret családiasan összeszűkítő, és szép. Nagyon szép.
2018. 11. 11.
És boldogan éltek? Mesehősnők utóélete, szerk. Szederkényi Olga, Budapest, Cser Kiadó, 2018
A szerzők lefújják a romantikus-szentimentális púdert és a csillámport a Disney-mesevilág vernyogó, törött zenedobozáról. Amint kitisztul a levegő, láthatjuk, hogy a balerina lába térdből hiányzik, mögötte a tükör bezúzva, a ládika aljában pedig egy köpet tuttifrutti-illatot árasztó Hubba Bubbába kövesülve fél pár Barbie-cipő. Herceg legyen a talpán, aki arra vállalkozik, hogy kivakarja a mocsokból.
2018. 10. 25.
Nyerges Gábor Ádám, Berendezkedés (versek 2014-2017), Budapest, PALIMPSZESZT + PRAE, 2018
Nyerges Gábor Ádám harmadik, Berendezkedés című verseskötetének fülszövegét Kántor Péter a következő sorokkal zárja: „Telik az idő, egyre érettebb bizonytalanságokat görgetnek a napok, ő pedig figyel, csak figyel lankadatlanul. (...) Elsősorban magát figyeli, gyanakvóan, kíméletlenül és odaadóan." A kötetcím nem árul zsákbamacskát, a versek valóban az önmonitorozás (azon belül sokszor önmarcangolásba is átcsapó) rekurzív és ironikus vonalával dolgoznak.