Felhasználói adatlap
-- Téglási Gergő --
felhasználói adatlapjaTéglási Gergő által feltöltött cikkek:
2018. 07. 11.
Éles tárgyak az HBO-n
Az Éles tárgyak bűnügyi-pszichológiai narratíváját, hasonlóan a Hatalmas kis hazugságokhoz, szintén nőközösségek és erőszakparadigmák mozgatják. Mégis fontos különbség van a kettő között: míg az előbbiben az erőszak férfitermészetű, amelyet nőbarátságoknak kell felülírni, az utóbbiban a női erőszak lét- és identitásképző szerephez jut, amely húsba íródó generációs feszültségként olvasható.
2018. 06. 07.
Sylvia Plath: Az üvegbúra - az Örkény Stúdióban
Helytelen. A szó magyarázatot igényel, mert jelentheti azt, hogy valami hibás, nem megfelelő, ugyanakkor azt is, hogy valami nincs a helyén, nem rendelkezik hellyel. A Mikó Csaba, Gábor Sára és Widder Kristóf alkotóhármasa által színpadra állított – vagy inkább le- és elfektetett – Az üvegbúra semmiképp nem rossz adaptációja Sylvia Plath regényének, már csak a Zsigmond Emőke, Kókai Tünde és Dóra Béla színészhármasa – önhibáján kívüli – ürességet kitölteni igyekvő, olykor bohókás, de gesztusaiban mindig hiteles teljesítménye miatt sem; pont az lenne hibás, ha efféle kategorikus kijelentést tennénk.
2018. 03. 20.
Az éjszaka a nappal anyja az Ódry Színpadon
Fehér András rendezésében az Ódry Színpadon az önharag és az önharc fekete terével találkozunk. Norén Az éjszaka a nappal anyja című művében David zongorajátékot felváltó ordítása reprezentációja mindannak, ahogy a hangját kereső és hallatni akaró én szembesül és szembeszegül azokkal a társadalmi elvárásokkal és normákkal, amelyek fekete lepelként légmentes, üvegbura alatti létezésre kényszerítik – vagyis elfojtani-megfojtani próbálják. Úgy dönt, születésnapján tükörbe kell néznie, hogy újra megszülethessen. Megtérése érbevágó.