bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Ajtai Péter --

felhasználói adatlapja

Ajtai Péter által feltöltött cikkek:

Lee Konitz szikár hangja
Lee Konitz szikár hangja
Lee Konitz interjú a YouTube-on
Lee Konitz egyike annak a négy altszaxofonosnak, akik alapjaiban formálták át azt, ahogyan ma a modern jazzről gondolkodunk. Játéka egyszerre nyers és dallamos, hagyományos és avantgárd. Olyan jazz-zenész, aki mindenféle műfajiság felett áll. Akkora tisztelet övezi mind a momés forrasztópákás radikálisok, mind a „nem csak farsangkor Parkernek öltöző” bebop-játékosok körében, akár Charles Mingust vagy Thelonious Monkot. Ennek ellenére nagyon kevés olyan dokumentum áll rendelkezésünkre, amely gazdagabb képet festene Lee Konitz pályájáról. Kis túlzással mindez kimerül egy interjúkötetben, egy spanyol turnéjáról szóló roadmovie-ban, illetve egy posztumusz megjelent dokumentumfilmben. Az utóbbi felkerült a YouTube-ra, emiatt gondoltam, hogy érdemes pár sort írnom Konitz munkásságáról.
Laurie Anderson és a Sex Mob Budapesten
Laurie Anderson és a Sex Mob Budapesten
A Magyar Zene Házában
Laurie Anderson több mint fél évszázadot átölelő munkássága valahol a zene, a performansz és a költészet határterületein mozog. Ő az avantgárd populáris zene talán legfontosabb élő alakja, aki előadásaiban és szövegeiben gyakran reflektál társadalmi kérdésekre. Június 13-án a Magyar zene Házában volt az ötödik fellépése Magyarországon. Ezúttal a Sex Mob, amerikai avantgárd jazz-zenekar kísérte, amelyet 1995-ben alapított Steven Bernstein, eredetileg azért, hogy gyakorolhassa a slide-trombita játékát. A kísérlet túl jól sikerült, és a zenekar tagjai (Steven Bernstein trombitás, Briggan Krauss szaxofonos, Tony Scherr nagybőgős és basszusgitáros, valamint Kenny Wollesen dobos) a New York-i Downtown School megkerülhetetlen alakjaivá váltak. Magyarországon kétszer is felléptek, 2010-ben a Gödörben, 2016-ban pedig az A38-on.
Budapesten a Pixies
Budapesten a Pixies
Először lépett fel a Pixies Magyarországon. Régóta vártuk már ezt a koncertet, ráadásul legújabb, 2020-as lemezük, a Beneth the Eyrie már nem szerepel olyan gyengén, mint a korábbi kettő próbálkozásuk. Az igazsághoz hozzátartozik, olyan komoly életművel van dolgunk, hogy nem csoda, ha ilyen nehezen tudnak újjászületni. Minden idők talán legfontosabb amerikai zenekaráról van szó, amely tulajdonképpen alapjaiban változtatta meg a popkultúrát. Előzenekarként a holland Klangstof lépett fel.
Iron Maiden a Fradi-pályán
Iron Maiden a Fradi-pályán
Akiket elkapott a tömegpszichózis
Június 7-én az Iron Maiden fellépett a Fradi-stadionban. Ismerek jó pár darabot, de amolyan csendes megfigyelő vagyok, aki viszont a Carmageddonon nőtt fel, azon az  autós játékon, amelyben bármerre is jártam, Iron Maiden szólt a rádióban. 
Nincsenek műfaji korlátaim a zenei irányzatok befogadását illetően
Nincsenek műfaji korlátaim a zenei irányzatok befogadását illetően
Interjú Borlai Gergővel a véletlenek működéséről, a hazai és külföldi zenei szcéna működéséről, a zene marketingjéről
Borlai Gergő a legkeresettebb magyar dobos, aki a világ számos pontján rendszeresen fellép. Külföldi és hazai zenekarokkal egyaránt zenél különböző formációkban, legutóbbi szólólemeze, a The Missing Song hatalmas szakmai- és közönségsikert aratott.
Egy intim beszélgetés fültanúi
Egy intim beszélgetés fültanúi
Bolcsó Bálint és Gyárfás Attila: Tabbis
Bolcsó Bálint és Gyárfás Attila az európai improvizatív és kortárs zenei színtér egyre fontosabb alakjai. Mindketten a Zeneakadémián tanítanak (Bolcsó a PTE-n is), Bolcsó Bálint elektronikus zeneszerzést, Gyárfás Attila pedig jazz-dobot. Legújabb lemezük a Tabbis, egy hommage Babits Mihály előtt, amelyben a költő kilenc versét használták inspirációs forrásként az improvizációik rögzítése során. Nem az volt az elsődleges céljuk, hogy visszaadják ezeknek az írásoknak a hangulatát vagy közvetítsék a szövegek tartalmát, hanem az, hogy a szokásos tényezők – mint például az aktuális lelkiállapotuk vagy a közönség jelenléte – mellett további zeneformáló hatásokként alkalmazzák az adott verseket.
A komolyzenében Magyarország világhatalom
A komolyzenében Magyarország világhatalom
Interjú Palojtay János zongoraművésszel a zenei pálya buktatóiról, dilemmáiról, örömeiről
Nemzetközi karrierjét 2012-ben a Santanderi Paloma O´Shea zongoraversenyen elért 3. helyezése indította útjára, melynek köszönhetően Spanyolország, Franciaország, Ausztria és Olaszország jelentős hangversenytermeiben, köztük a madridi Auditorio Nacional és a párizsi Salle Cortot falai közt adott szólókoncerteket. Ugyanebben az évben a Gilmore Alapítvány Rising Stars sorozatának szólistájaként debütált az Egyesült Államokban, Kalamazoo-ban. Azóta állandó kamarapartnerével, Lev Szivkov csellistával a New York-i Carnegie Hallban és a San Francisco-i Herbst Theatre-ben is adott koncertet. Európa és az Egyesült Államok mellett Palojtay Ázsia több országában, köztük India, Taiwan és Dél-Korea hangversenytermeiben is bemutatkozott.
A kazettás magnótól a mobilstúdióig
A kazettás magnótól a mobilstúdióig
Interjú Pap Dáviddal
Pap Dávid a budapesti underground zenei élet egyik legfontosabb háttéralakja.  Koncerteket szervez, hangosít, dokumentál, mobilstúdiót épít, emellett rádióműsora van és lemezkiadót is csinál. 
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés


Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.
A weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárulsz a cookie-k használatához.
FolytatásTudj meg többet
x