Felhasználói adatlap
-- Szabó Annamária --
felhasználói adatlapjaSzabó Annamária a prae.hu művészeti portál art&design rovatának vezetője, emellett az ELTE BTK Filozófiatudományi Doktori Iskolájának esztétika szakos doktorandája.
Szabó Annamária által feltöltött cikkek:
2022. 03. 06.
Háttérinterjú Bencze Péterrel a látogatói küszöbfélelem feloldásáról, az együttműködések fontosságáról és a budapesti ingatlanok művészeti célú kihasználásának lehetőségeiről
Az elmúlt 10 év alatt több mint 100 kiállítást és projektet tudhat a háta mögött Bencze Péter, Görögországtól kezdve az Egyesült Államokon át egészen Japánig. Nemcsak a művészet felé forduló pályakezdése rendhagyó, hanem maga a tevékenysége is. Gyakran hibrid módon teremt átjárhatóságot a különféle művészeti ágak és azok formátumai között, így teszi lehetővé azt, hogy kiállítás nyíljon a természetben, egy strandon, egy múzeumban, vagy hogy párbeszédbe tudjon elegyedni egy festő hagyatéka és egy élő költő gondolatai.
2021. 05. 15.
Interjú Lakner László festőművésszel pályájának alakulásáról, az emigráció körülményeiről és hatásairól, illetve a véletlen találkozásokról
Lakner László a magyar képzőművészet egyik emblematikus alakja, akinek munkásságában meghatározó a különböző technikák, stílusok diverzitása, egész életműve során a festőiség és a konceptualizmus dialektikus viszonyából építkezett. A hatvanas évektől kezdve résztvevője olyan jelentős nemzetközi kiállításoknak, mint a Velencei Biennálé vagy a kasseli Documenta. Itthon és külföldön egyaránt meghatározó művésszé vált, de ahogy rámutatott, jelentős különbségek rejlenek az akkori és mai pályakezdési lehetőségekben, kortársak megismerésében és saját munkásságának recepciójában.
2019. 10. 29.
Fensterblick - Michael Fanta és Király Gábor kiállítása az Osztrák Kulturális Fórumban
A Fensterblick című kiállítás egyszerre tartogat groteszk szórakozást, az ember belső, védtelen világával való szembesítést, és lehetőséget arra, hogy két, tehetséges festő képi ábrázolásaiban lehessen elmélyülni. Hol az egyikbe, hol a másikba átlépve, de végül egy közös atmoszférát megteremtve.
2019. 08. 09.
Az emlékezés installációja Waldsee-ben (A 2B Galéria Waldsee 1944 című kiállításáról)
„Jól vagyok, dolgozom”, „Jól bánnak velünk, várom érkezéseteket”. Így szólnak azok a sablonmondatok az 1944-es „waldseei” lapokon, amelyek megtévesztő módon azért íródtak, hogy a deportáltak (saját kézzel írott) üzenetei megnyugtassák és engedelmességre ösztönözzék a mit sem sejtő, otthon maradt rokonaikat.
2019. 06. 30.
The Great Globe - Csoportos kiállítás az aqb Project Space-ben
1851-ben James Wyld Great Globe-ja – amit gyakran Wyld’s Monster Globe-ként is emlegettek – és a Great Exhibition elsőre szimbiotikus kapcsolatban álltak egymással. A kiállítás vége után azonban a Globe látogatottsága is csökkent, a látogatókat ezért a hatalmas építmény melletti galériákban, távoli eseményekről szóló előadásokkal, híradásokkal és egzotikus népek életét megidéző diorámákkal próbálták meg becsalogatni. Az art quarter budapest kiállítása, a The Great Globe ezt a glóbuszról szóló edukációt, a vele való találkozást aktualizálja, több külföldi és magyar művész kortárs tapasztalatokat közvetítő alkotásain keresztül.
2019. 03. 07.
Vékony Dorottya Átlagos eltérés című kiállításáról
Vékony Dorottya Átlagos eltérés című kiállításával többszörösen zavarba hozza a látogatót. Különböző módokon és médiumokat használva állítja ki az embert, a testet és azt a viszonyrendszert, amely e kettő között változik a környezetükre adott reflexióik tükrében.
2019. 01. 12.
A Bacon, Freud és a Londoni Iskola festészete című kiállítás margójára
Január 13-ig látható a Bacon, Freud és a Londoni Iskola festészete című kiállítás a Magyar Nemzeti Galériában. A tárlat a Tate Britainnel együttműködésben valósult meg, ahol tavaly tavasszal – Nietzsche után szabadon – All Too Human (Nagyon is emberi) címmel mutatták be a XX. századi „brit” figurális festészet meghatározó alkotásait. Elena Crippa és Fehér Dávid társkurátor közös munkája közel 90 képet tárt a magyar közönség elé, de a londoni Tate Britain bemutatott anyagát csupán háromnegyed részben vette át. A budapesti tárlaton kiállítottak több darabját is egyes európai és tengerentúli magán-, illetve közgyűjteményektől kölcsönözték.
2018. 11. 25.
Interjú Bubla Évával, az ÉrTEM Művésztelep és Szimpózium szervezőjével
Idén nyáron valósult meg először az ökológiai problémák iránt elkötelezett művésztelep, az ÉrTEM projekt Gömörszőlősön. Az egyhetes program során olyan, a környezetre nem káros anyagokból készült művek létrehozása volt a cél, melyek ökológiai lábnyomunk minimalizálására kívánták felhívni a figyelmet, miközben megkísérelték a művésztelep aktív részesévé tenni a helyi lakosokat is.
2018. 10. 27.
Papageorgiu Andrea és Ora Hasenfratz Bárhol vagy, hozzám biztosan közel című kiállításáról
Papageorgiu Andrea és Ora Hasenfratz Bárhol vagy, hozzám biztosan közel című közös kiállítása intim átjárókon át engedett betekintést saját aggodalmainkhoz és ragaszkodásunkhoz. Papageorgiu Andrea húgához fűződő érzéseit igyekezett kifejezni festményein keresztül, míg Ora Hasenfratz ikertestvéréhez fűződő kapcsolatának alakulását dokumentálta fotóival, egészen az egymástól való elszakadásig, ahonnan aztán mindketten önállóan haladnak tovább.
2018. 06. 08.
A Terápia című csoportos kiállításról a Centrális Galériában
Pályát elkezdeni gyakran félelemmel és szorongással jár. Miben nyilvánulnak meg ezek a tapasztalatok egy kezdő képzőművész számára? Hogyan szerezhet nevének láthatóságot a művészeti szcénán belül? Milyen felkészítést kaphat hozzá az egyetemtől? Egyáltalán: milyen stratégia kell a megélhetéséhez? A Küszöb Fesztivál keretein belül megszervezett Terápia című kiállítás egyszerre teszi fel ezeket a kérdéseket, és ajánl alternatív megoldásokat.
2018. 01. 26.
Bakonyi Bence Parallels – Párhuzamok című kiállítása a Faur Zsófi Galériában
Élettelen mindennapiság – ekként lehetne összegezni Bakonyi Bence kiállítását a Faur Zsófi Galériában. A „Párhuzamok-Parallels” cím alatt három fotósorozat tekinthető meg – Segue (2013), After Five Years (2015) és We are allright here –, melyek néhány éves eltéréssel, de más-más háttérrel, indíttatással és szinte ellentétes gazdasági, társadalmi és kulturális valóságú országokban készültek. A fotók ugyanakkor egyetlen „egységként” kerülnek bemutatásra, ahol párhuzamosan tárulnak fel a térben és időben elválasztott, ám hasonlónak láttatott sorsok. A kérdés tehát az, hogy mi is köti össze az itt látható műveket.