Felhasználói adatlap
-- Gyöngyösi Lilla --
felhasználói adatlapjaGyöngyösi Lilla által feltöltött cikkek:
2022. 10. 22.
Anthony Fabian: Mrs. Harris Párizsba megy
Mrs. Harris minden álma egy Dior-ruha, ennek érdekében pedig – lásd a címet – még Párizsba is képes elutazni. Erről, és nem többről szól ez a bájos film, amely a maga nemében tökéletes szórakozás.
2022. 07. 25.
Egy házasság helyzete (2. évad)
Rohanó világunkban már a válásra is csak tíz percünk van, a figyelmünk is csupán eddig terjed. De milyen ez a tíz perc! Második évadot kapott Nick Hornby és Stephen Frears szerethető villámsorozata, az Egy házasság helyzete, amely itthon az HBO Max kínálatában látható.
2022. 05. 27.
A besúgó
Szentgyörgyi Bálint sorozata, A besúgó a rendszerváltást megelőző eseményekből sző mozgalmas, vonzó és ellentmondásos mesét.
2022. 03. 21.
Fazekas Máté Bence: Kilakoltatás
Egy kilakoltatási procedúra dagad eposzi küzdelemmé a Kilakoltatás című magyar filmben, amely egyszerre vígjáték és dráma, társadalmi körkép és személyes történet. Egy szocigrafikus látlelet éleslátása és a mindennapok szürrealitása rakódik egymásra Fazekas Máté Bence első nagyjátékfilmjében.
2020. 12. 02.
Bereményi Géza: Magyar Copperfield, Magvető, 2020
Bereményi Géza alámerült a saját emlékeibe, a mélyből felhozott kincseket pedig nemcsak hihetetlen aprólékossággal idézte fel, hanem értelmezte és rendszerezte is. Így született meg különleges életregénye, a Magyar Copperfield.
2019. 06. 12.
Pedro Almodóvar: Fájdalom és dicsőség
Az allkotói válság feldolgozása egy mélyen önéletrajzi, csodálatosan revelatív filmben – a Fájdalom és dicsőség Pedro Almodóvar nagy visszatérése a filmművészet élvonalába.
2019. 06. 10.
May el-Toukhy: Szívek királynője
A Szívek királynője szemérmetlenül mutat be egy tiltott mostohaanya-mostohafiú viszonyt, ám a dán-svéd film túl talányos marad ahhoz, hogy a tragikus végkifejletet érdemben értelmezhessük.
2019. 05. 25.
Interjú Rév Marcell operatőrrel rendezőkről, trendekről, filmekkel eltöltött évekről
Dolgozott Mundruczó Kornél filmjein, a Fehér Istenen és a Jupiter holdján, majd Al Pacinót fényképezte a Paternóban, jelenleg pedig egykori osztályfőnökével, Enyedi Ildikóval készíti A feleségem történetét. Rév Marcell operatőr nemzetközi karrierje néhány éve kezdett szárnyalni, eddigi tapasztalatairól és elkerülhetetlen döntéseiről beszélgettünk.
2019. 05. 03.
Francis Ford Coppola: Apokalipszis most
1979-ben mutatták be minden idők egyik leghíresebb és legjobb filmjét, Francis Ford Coppola sötét és kegyetlen háborús eposzát, az Apokalipszis mostot.
2019. 03. 18.
Szász Attila: Apró mesék
Szerelmi háromszög és gyilkos vágyak, bivalyerős műfajiság és összetett szerepjáték egy igazi magyar történelmi noir-thrillerben: az Apró mesék nemcsak szórakoztató, de sokrétű alkotás lett.
2019. 03. 03.
Interjú Balla Eszterrel
Balla Esztert a Moszkva térben és a Kontrollban ismerte meg az ország az ezredfordulón, majd háromgyerekes édesanya és sikeres színházi színésznő vált belőle. Idén a Kölcsönlakás egyik főszereplőjeként tért vissza a mozivászonra Dobó Kata rendezésében, ennek kapcsán beszélgettünk a forgatásról, a visszatérésről, valamint karrier és család összehangolásáról.
2019. 02. 10.
Yorgos Lanthimos: A kedvenc
Három nő érzelmi és fizikai élet-halál harca forgatja fel a kosztümös filmek békés világát Yorgos Lanthimos legújabb őrületében, A kedvencben.
2018. 12. 24.
Interjú Szilágyi Zsófiával
A Cannes-i Filmfesztiválon mutatkozott be, november eleje óta pedig a magyar mozikban is látható Szilágyi Zsófia első nagyjátékfilmje, az Egy nap. A gyerekszereplőkkel való munkáról, Cannes-ról és a film realizmusáról, a „valósághatásról” beszélgettünk.
2018. 09. 29.
Spike Lee: Csuklyások – BlacKkKlansman
A Ku Klux Klánba beépülő fekete rendőr története filmvászonra termett, Spike Lee pedig tesz róla, hogy ne csak az alapötlete miatt maradjon emlékezetes a Csuklyások – BlacKkKlansman.
2018. 06. 19.
Guillermo del Toro és Daniel Kraus: A víz érintése. Bluemoon Könyvek, 2018. Fordította: Hadarics Piroska
Daniel Kraus novellizációja nem változtat Guillermo del Toro művének lényegi mondanivalóján, mégsem ugyanazt az élményt kínálja, mint A víz érintése-film.
2018. 06. 06.
Kortárs tinifilmes körkép és a Kszi, Simon
Greg Berlanti filmjét, a Kszi, Simont megváltóként ünnepli a közönség, pedig számos korábbi példa bizonyította már, hogy lehetséges komoly témát tinifilmes csomagolásban bemutatni.
2018. 04. 04.
Lajkó – Cigány az űrben
Nehéz tömören összefoglalni, hogy mi a probléma a Lajkóval. Az utóbbi évek egyik legeredetibb magyar alapötlete ugyanis jóformán kibontatlanul marad – és mostantól minden kritikai megjegyzés ahhoz képest értendő, hogy mennyire zseniális is lehetett volna Lengyel Balázs első nagyjátékfilmje!
2018. 03. 20.
Bartis Attila A szigeteken című kiállításáról
Megragadható-e egy tökéletesen más világ, mint az általunk ismert? Bartis Attila fotóin lassan oldódik fel az idegenségtapasztalat, s csak lassan válik otthonossá az üresség.
2018. 03. 12.
Fatih Akin: Sötétben
Megbirkózás a felfoghatatlannal három lépésben: Fatih Akin súlyos drámáját a fojtogató atmoszféra, a háttértörténetek aprólékos kidolgozottsága és Diane Kruger játéka viszi sikerre. A Sötétben egyszerre kétségbeesett kirohanás a szélsőségességek ellen és intim közelségű gyászfilm.
2018. 03. 06.
A Nehru nem az indiai politikusról, hanem a budapesti Nehru partról szól, amely egy régóta időszerű szakítás helyszíne lesz Lippai Balázs kisjátékfilmjében. A film a cikkben is megtekinthető!
2018. 03. 02.
Alice Munro: Ifjúkori barátnőm. Park Könyvkiadó, 2017. 285 oldal. Fordította: Rakovszky Zsuzsa
Az Ifjúkori barátnőm novelláiban Alice Munro ismét a női lélek legrejtettebb rezdüléseit térképezi fel – s bár a történetek közös eleme a veszteség, a kötet mégsem pesszimista.
2018. 02. 16.
Julius Sevcík: Masaryk
Míg a szlovák filmesek főleg napjaink kérdéseivel foglalkoznak, a csehek szívesen merülnek el a történelemben. Február 21. és 25. között ismét itt a Cseh és Szlovák Filmkarnevál!
2018. 02. 06.
Andrej Zvjagincev: Szeretet nélkül
Az Oscar-díjra jelölt Szeretet nélkül kegyetlen film: Andrej Zvjagincev ezúttal sem kínál kiutat a reménytelenségből, a lélektelenség pedig legalább olyan pusztító erejűnek mutatkozik, mint a fizikai nyomor.
2018. 02. 01.
Alice Munro: Juliet. Park Könyvkiadó 2017, fordította: Mesterházi Mónika
Megismerhetünk-e valakit néhány apró életesemény puszta leírásából? Kicsoda valójában Juliet: fiatal klasszika-filológia tanár, megcsalt, majd megözvegyült nő, kudarcot vallott édesanya? A Nobel-díjas kanadai írónő, Alice Munro novelláiból Pedro Almodóvar rendezett filmet.
2018. 01. 22.
Joachim Trier: Thelma
Egyszerre felnövéstörténet, szuperhősfilm és thriller: a Thelma különleges, sötét világa egyszerűen rabul ejt. Joachim Trier megdöbbentő allegóriája rendkívüli hitelességgel mesél az identitáskeresésről, önmagunk elfogadásáról, vágyakról és hitről.
2018. 01. 14.
Csepella Olivér: Nyugat + Zombik. Corvina Kiadó, 2017
A Nyugat + Zombik esetében már az rendkívüli, hogy egyáltalán elkészült. A „már megjelenése előtt kultikus” képregény ugyanis vicces ötletnek indult, majd a váratlan érdeklődést és a páratlan sikerű adománygyűjtést követően – a közösségi finanszírozási kampány során az eredetileg tervezett összeg két és félszerese, hétmillió forint gyűlt össze – Csepella Olivér egyre csak csúszott a munkálatokkal, így sokan azt hitték, hogy a Nyugat + Zombik városi legenda marad. Végül két évvel a kitűzött időpont után, idén decemberben vehették kézbe a türelmes rajongók Csepella művét – a valóban minőségi és egyedi darabra pedig megérte várni.
2018. 01. 12.
Sergio Castellitto: Fortunata
Elnyerheti-e a boldogságot egy saját fodrászszalonért küzdő, kislánya nevelésével bajlódó, elvált fiatal nő? Sergio Castellitto keserű válaszokkal szembesít a drámai fordulatokat és tragikomikus epizódokat váltogató Fortunatában.
2017. 12. 15.
Jian Liu: Have A Nice Day
Vannak filmek, amelyekben olyan erős a potenciál, hogy szabályosan izgulunk értük: sikerüljön végig tartaniuk a szintet, beváltaniuk a reményeinket. A Have A Nice Day című kínai animáció vagány és stílusos gengszterfilmnek indul, de menet közben elfárad, így pedig csak részleteiben hordoz értékeket.