bezár
 

Felhasználói adatlap

-- K. Horváth Zsolt --

felhasználói adatlapja

K. Horváth Zsolt társadalomtörténész, kritikus, az ELTE BTK Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet adjunktusa, a Mérei Ferenc Szakkollégium társalapítója és jelenlegi vezetője. Kutatási területe a kulturális formák és gyakorlatok társadalomtörténete a 20. századi Magyarországon és Európában.

K. Horváth Zsolt által feltöltött cikkek:

A gyermekkor utópiája
A gyermekkor utópiája
Fajó János Vizuális játékok című munkái és a vizuális nevelés kérdése a 20. században
A Vizuális játékok című kiállítást K. Horváth Zsolt nyitotta meg, és 2022. március 4-ig lehet megtekinteni a Deák Erika Galériában. Az alábbiakban a  megnyitószövegen keresztül lehet megismerkedni a tárlattal.
Néptelen közterek bámulják a szobrokat
Néptelen közterek bámulják a szobrokat
Kolozsi Bea Közterek-sorozat című kiállításának megnyitóbeszéde
Egy olyan korszakban, amelyben a politikusok már nemcsak a parlamentben, de a köztereken is meg akarják nyerni az első világháborút (hogy ezzel meg nem történtté tudják stilizálni azt, amit eltörölni nem lehet), aligha lehetne aktuálisabb témát választani közönséges utcáinknál és tereinknél. Amíg az emlékezetpolitikusok azért akarnak minden lehetséges városi teret kedvelt (vagy inkább: a másik fél által utált?) politikusuk szobrával ékesíteni, mert abban a hiszemben élnek, hogy a szobor, az emlékmű mint tereptárgy formálja az arra járók tudatát, addig roppant megnyugtató az a tény, hogy a legtöbben ezeket az alkotásokat észre sem veszik.
A portéka portréja
A portéka portréja
Vachter János: Market – Reloaded
A rendszerváltás környékén afféle városi legendaként terjedt el az a történet, mely szerint, amikor az óvodában megkérték a svájci kisgyerekeket, hogy rajzoljanak tehenet, mindahányan lila színűre festették őket.
A kreativitás termelése
A kreativitás termelése
Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése: Mérei Ferenc
„Binet, Fontegne, Claparède, Piéron, Wallon és tanítványaik vizsgálatai mutatták meg, hogy a teljesítmények mögött nem rejlenek izolálható, mesterségesen megteremtett vizsgálati helyzetben minden külső és belső feltételtől függetlenül működésbe lépő képességek, amint azt a lélek elemszerű elképzelését valló tesztelők hiszik. Másról van szó. Arról, hogy az ember nemcsak többet vagy kevesebbet, jobbat vagy rosszabbat teljesítő mennyiségileg meghatározható erőforrás, hanem elsősorban minőségek, jellegek hordozója”. (Mérei Ferenc: A pályaválasztás lélektana, 1942)    
Művészet, terápia és hermetikus beavatás
Művészet, terápia és hermetikus beavatás
Menedék a tüdőszanatóriumban: dr. Levendel László gyűjteménye
„Hans Castorp ezt elragadónak és rendkívül figyelemre méltónak tartotta. Herr Settembrini teljesen megnyerte őt – így mondta – plasztikus elméletével.
Tudás és hit a bizonytalanság korában
Tudás és hit a bizonytalanság korában
Kútvölgyi-Szabó Áron: Gettier barlangja (Megnyitószöveg)
Hadd kezdjem egy személyes megfigyeléssel. Gyakorló egyetemi oktatóként arra lettem figyelmes, hogy a hallgatók lankadó érdeklődését többnyire azzal lehet felkelteni, ha kimondom azt a szót, hogy „definíció”. Akkor hirtelen mindenki visszatér a jegyzeteihez, s feljegyzi az elhangzottakat. Ez a felismerés engem azért aggasztott kezdetben, mert soha életemben nem szerettem a meghatározásokat, s meglepetve vettem észre, milyen fontos az oktatásban a bizonyosság, a kézzelfoghatóság.
Noé bárkájában
Noé bárkájában
Inkognitó 3 in 1. Kötetbemutató, kiállítás, koncert (2017. május 9. Trafó)
Kiss Tibor Noé Inkognitó című kötetének megjelenése a kortárs irodalom egyik legizgalmasabb bemutatkozása volt néhány éve, írja a Trafó Inkognitó 3 in 1 című programjának ajánlója.
A magyar történelem mint vizuális öröknaptár
A magyar történelem mint vizuális öröknaptár
Vizuális kutatások a Művészeti és Művészetelméleti Szakkollégium Kötödéjében
’58-ban rock and rollt jártunk/ ’68-ban új táncra vártunk/ Most ’78 van, s alig találunk/  olyan embert, ki tudná/ mi lesz, 988-ban. (Fonográf együttes: 1978)
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés