Felhasználói adatlap
![](_images/front/analyst-placeholder-avatar.png)
![](_images/front/mod-a3cnl-rounded-frame.png)
-- Tóth Ditta --
felhasználói adatlapjaTóth Ditta által feltöltött cikkek:
![Másfajta magyar vagyok, mióta elmentem](data/2020-06-06/Ősz_Gabor_Prae_ogm-3800_220_1.jpg)
2020. 06. 07.
Interjú Ősz Gábor képzőművésszel a holland kortárs képzőművészeti életről, a műgyűjtőkről és a holland-magyar intézményi különbségekről
Ősz Gábor több mint 25 évet élt Amszterdamban, kép- és videóinstallációit New Yorkban és Európa számos városában láthatta a közönség. A holland művészeti életről beszélgettünk vele, és annak a lehetőségeiről, hogyan lehetne új párbeszédeket kezdeményezni a magyar képzőművészeten belül.
![Észak-Kaliforniai művészidentitással Magyarországon](data/2020-02-10/negyzetes_3.jpg)
2020. 02. 15.
Interjú Simon-Mazula Tiborral pályakezdésről, az USA-ban töltött évekről
Simon-Mazula Tibor neve egyelőre kevéssé ismert Magyarországon, ellenben San Franciscóban és az öböl környékén annál inkább. Képzőművészeti tanulmányait az USA-ban végezte, aztán festői karrierje is ott indult el. Számos egyéni és csoportos kiállítás, valamint külföldi művészeti díj után most Magyarországon él.
![Lecsendesült figyelem](data/2019-12-15/Nemes_Csaba_Prae_ogm-6399.jpg)
2019. 12. 15.
Interjú Nemes Csabával külföldi sikerekről, a magyar művészetre irányuló nemzetközi érdeklődésről, illetve az azt befolyásoló tényezőkről
Nemes Csaba hosszú ideje a magyar képzőművészet aktív és meghatározó alakja. Gyakori külföldi kiállításai, ösztöndíjai, közgyűjteményekben lévő művei nemzetközi elismertséget is hoztak a számára.
![F(r)aktúra](data/2019-04-30/15050_10-11-12-13_-150x50cm_darab-2019.jpg)
2019. 05. 06.
PAF- F(r)acture / Pintér András Ferenc kiállítása az Art.Salon:Társalgó Galériában
PAF termékeny alkotó és kiállító is, 2000 óta számos csoportos és egyéni kiállításán láthattuk már a képeit. Ezeknek az anyagát is figyelembe véve elmondható, hogy PAF szisztematikusan dolgozta ki műveinek absztrakt kifejezésmódját, melynek sajátos nyelvezete egyrészt konstruktív formai megközelítéseken nyugszik, másrészt gesztusalapú expresszionizmus is jellemzi.
![Felület, tér és tömeg határán](data/2018-06-03/20180603_120457.jpg)
2018. 06. 08.
Oláh Norbert Tűzfalak című kiállításáról a Kahan Art Space-ben
Az ember mintha ösztönös késztetést érezne arra, hogy természetes környezetét alakítsa önmaga körül. Az alkotó-építő folyamataink eredményeként létrejött anyagi-tárgyi közeg pedig nem csak körbevesz bennünket, hanem tükrözi a hozzájuk való viszonyulásunkat is.
![A posztmodern Vénusz](data/2018-02-23/IMG_23561.jpg)
2018. 02. 23.
Agnes von Uray Idefordul című kiállításáról
A női test ábrázolása jelentős változásokon ment keresztül az évszázadok során. Mint ismert, sokáig hierarchikus jelenségként tekintettünk rá: a felöltözött férfi, mint a megismerő tudat képviselője, az uralkodó pozícióban lévő alkotó az, aki a látás és megformálás jogát birtokolja. Az akttá váló női test ebben a szituációban alárendelt és a kiszolgáltatottság tapasztalatával terhelt. A kortárs képzőművészet pedig bővelkedik a nők képének újrastrukturálását megcélzó művekben.
![Az önazonosság kísérleti síkjai](data/2017-06-15/_K7A1777.jpg)
2017. 06. 20.
Interjú Kristóf Krisztián képzőművésszel
Kristóf Krisztián nevét többek között a randomroutines alkotópáros egyik tagjaként, vagy a JCE (Jeune Création Européenne) Biennalé 2013-as fődíjasaként ismerhettük meg. Ritkán rendez önálló kiállítást, mert számára „szórakoztatóbb a közös munka, mint az egotrippelés”. Együttérző tájkép című kiállítása június 25-ig látogatható a Trafó Galériában.
![A tojás kiássa majd magát](data/2017-06-11/pica_220.jpg)
2017. 06. 11.
PICA+ az Impostorban - 2017. június 9.
Időnként ki vagyok éhezve az intenzív kulturális ingerekre. Szükségem van rájuk valamilyen belső elevenség fenntartása miatt, kellenek a mindig új nézőpontok, a hatások, amelyek kibillentenek olykor a képi jóllakottság tespedt állapotából. Talán emiatt keresem azokat az eseményeket, amelyekben különböző művészeti ágak – akár provokatív módon, saját határaikat sem tartva tiszteletben – beszivárognak egymás közegébe, izgalmas módosulásokat, töredezettséget, különös vegyületeket hagyva hátra maguk után. Péntek este is szerencsém volt: részt vettem a Pica+ nevű programon az Impostorban.
![A magány mintázatai](data/2017-04-05/17799390_663994407137724_4107041069975813870_n.jpg)
2017. 04. 09.
Az egyedüllét káprázat
A kortárs lengyel és magyar képzőművészek alkotásaiból összeválogatott anyag az egyedüllét beszűkült tudati struktúráira fókuszál. Egyfajta objektív, rezignált rátekintést ad a témára, amelyben érzékelhetővé válik a társtalanság apatikus belassultsága, tanácstalan toporgása, és a másik felé tett lépés lehetetlensége. A művekben az egyéni és közösségi szinteken megélt magány kényszerű nyugvó állapotait ismerjük fel.
![A mindent jelentő semmi különös](data/2017-03-01/prae_1.jpg)
2017. 03. 02.
Szász Lilla: A mi házunk
Szász Lilla személyes emlékeinek és családi fotóinak kiállítótérben való bemutatása az alkotó és a befogadó felőli olvasatok összefonódását helyezi előtérbe. A két olvasat egymással való párbeszéde nyitja meg azokat az értelmezési lehetőségeket, melyekben a bemutatott és újragondolt vizuális hagyaték a magánszféra határaira és egy múltidéző narratíva kapcsolatára kérdeznek. A mi házunk című kiállítás az alkotó sajátos művészi látásmódjával megfogalmazott emlékezési tevékenységének „naivan” interpretált lelki vetülete. Tiszta, őszinte fotói a lelassult idő békéjét adják, és nemcsak az intim és publikus rétegeket komponálják egybe, hanem a folyamatos jelen és a befejezett múlt, az öröklét és elmúlás esendő pillanatait is. Nyugvópontokat jelölnek bemutathatóság és befogadhatóság között.