Felhasználói adatlap
-- Énekes Gábor --
felhasználói adatlapjaÉnekes Gábor által feltöltött cikkek:
2018. 09. 14.
Interjú Csuja Lászlóval, a Virágvölgy rendezőjével
Nemrég mutatták be a hazai mozik Csuja László Virágvölgy című munkáját. A „menekülő szerelmesek” témáját sajátos módon áthangszerelő alkotás a Magyar Nemzeti Filmalap első filmeket finanszírozó Inkubátor Programjában készülhetett el. Debütáló filmjéről Csuja László író-rendezővel beszélgettünk.
2018. 04. 19.
Interjú Bogdán Árpáddal, a Genezis rendezőjével
A 2008-as, 2009-es rasszista indíttatású romagyilkosságokat korábban már több film is feldolgozta. Fliegauf Benedek Csak a szél című, dokumentarista-realista jegyeket felmutató játékfilmje, illetve Hajdú Eszter Ítélet Magyarországon című dokumentumfilmje után a Genezis a lokális tragédiát egy globális üzenetté formálja át.
2018. 01. 03.
Kárpáti György, Schreiber András: Az akciófilm
Újabb kötettel bővült a Filmanatómia könyvsorozat, mely ezúttal az akciófilm zsánerét járja körül. A sorban immáron negyedik felvonás tíz hosszabb-rövidebb tanulmányon keresztül igyekszik elkalauzolni a nézőt-olvasót a zsánert érintő legfontosabb kérdésekben.
2017. 12. 13.
Robin Campillo: 120 dobbanás percenként
A Cannes-ban több elismerés között a zsűri nagydíját és FIPRESCI-díjat is bezsebelő 120 dobbanás percenként méltán nyerte el a bírák tetszését. Robin Campillo harmadik nagyjátékfilmje meghökkentő őszinteséggel, hol szórakoztató, hol pedig megrendítő módon beszél egy olyan témáról, amelyet számos tévképzet és előítélet övez, és amelyről sokszor még ma sem szívesen beszélünk.
2017. 11. 23.
George Clooney: Suburbicon – Tiszta udvar, rendes ház
Hollywoodi klasszikusokat idéző fekete-fehér képsorok, méregdrága szmokingok és mindent átható cigarettafüst. A háttérben halkan duruzsol a jazz, a színpadon egy rezignált úriember osztja meg díszes publikumával a rádióval kapcsolatos aggályait. Ezek a Jó estét, jó szerencsét! kezdő képsorai, melyek egyúttal George Clooney eddigi munkásságát, alkotói attitűdjét is remekül összegzik.
2017. 09. 03.
Steven Soderbergh: Logan Lucky – A tuti balhé
Steven Soderbergh legújabb heist-filmje a nyári szezonhoz illő könnyed, szórakoztató hangnemben, mégis érzékenyen mutatja be mind a szegényebb rétegek, mind a függetlenfilmesek kiszolgáltatottságát, marginalizálódását. Noha a Logan Lucky nem ér fel a rendező legjobban sikerült alkotásaihoz, őszinte és közvetlen hangnemével az elmúlt hónapok egyik legjobb filmjét üdvözölhetjük benne.
2017. 08. 04.
Christopher Nolan: Dunkirk
A Dunkirk a mértéktartás jegyében készült: Nolan korábbi alkotásainál egyszerűbb, szerényebb, mégis erőteljes filmet alkotott, amelyért nem kis áldozatot hozott, jócskán redukálta a tőle megszokott formai-stilisztikai és elbeszélői eszköztárat, és példátlan alázattal, kreativitással használta a technikai vívmányokat. A Dunkirk több szempontból is rendkívüli film a kortárs hollywoodi piacon.
2017. 07. 04.
Ole Bornedal korábban már számos zsánerben, így a thrillerben (Éjjeliőr a hullaházban), a történelmi filmben (1864) és a horrorban (Démoni doboz) is kipróbálta magát, jelen alkotásával a bűnügy filmek és a fekete komédiák felé kacsingat, sajnos csekély sikerrel.
2017. 03. 06.
Garth Davis: Oroszlán
Garth Davis rendezői debütjén egyértelműen érződik, hogy próbált minél tiszteletteljesebb módon hozzányúlni a témához, azonban annyira ragaszkodott az alapanyagához, hogy közben elfelejtett bármiféle újító vagy egyedi jelet felmutatni.
2017. 03. 06.
Bouli Lanners: Jézus, mobil, fejvadászok
A belga származású Bouli Lanners munkássága a hazai közönség számára jóformán teljesen ismeretlen, jóllehet már negyedik nagyjátékfilmjét rendezte meg, színészként pedig számos kisebb-nagyobb alkotásban feltűnt az elmúlt huszonöt év során (Rozsda és csont, Hosszú jegyesség, Asterix az olimpián). A Jézus, mobil, fejvadászok – melynek írója, rendezője és főszereplője egyben – azon túl, hogy kellemes moziélmény, azért is lehet számunkra érdekes, mert Lanners a magyar mozikban ezzel a művével debütál.