Dunaújvárosi híd, repülés
Dunaújvárosi híd, repülés
2007.február.24 és március.14 között volt látható a Dunaújvárosi Főiskolában a (Dunaújvárosi Híd Egyesület szervezésében)"Dunaújvárosi híd,repülés" fotókiállításom.
A kiállítás anyaga az épülő híd fázisait mutatja. 2006 novemberében készültek az első fotók, ezeket sárkányrepülőről készítettem körülbelül 100, 150 méteres magasságból.
A második alkalommal, amikor már a hídpilléreket úsztatták a Dunán lezárták a vízi közlekedést. Ekkor Dunavecsés oldaláról közelítettem meg a Dunújvárosi Hidat, ott készültek a nagyméretű fotók. A híd az utolsó fázisban látható, 6 méterrel alacsonyabban van, mint maga az M8-as autópályának a hídra rávetető szakasza. A 2007 tavaszán hivatalosan is átadásra kerülő hídról készítek egy harmadik sorozatot, aminek témájában a forgalom és a gyalogosok is helyet kapnak.
A képek nyomtatása után a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában intéztem el a kasírozást.
Rohonczi Sándor, a „HÍD” Egyesület ügyvivője nyitotta meg a kiállítást a Dunaújvárosi Főiskola - 2006.szeptemberében átadott – új ”A” épületében a „HÍD-EST” keretében, mely egy gálaműsorral egybekötött a „HÍD” Egyesület elnökségének ünnepi ülése volt .
A híd teljes hossza 1675 méter, ebből a jobb parti (Dunaújváros felőli) ártéri híd 1067 méter, a bal parti 300 méter, míg a most a helyére úsztatott mederhíd 308 méter hosszú. A híd 41 méter széles, a mederhíd 50 méter magas és megközelítőlag 9000 tonna. A jobb parti ártéri híd 14, a bal parti 5 pillérre támaszkodik. A mederhíd úgynevezett felszerkezetét két, a mederbe épült vasbeton pillér támasztja alá, ezeket a mederben betonozták. A hidat nyolc, a nyolcvanas években kifejezetten a dunai hajózásra kifejlesztett, egyenként 1200 tonna kapacitású TS uszály szállította a helyére. A teljes beruházás 54 milliárd forintba kerül, ebből 43 milliárdért épül a híd, a maradék 11 milliárd az odavezető autópálya költsége.
Köszönettel tartozom Karmacsy Bélának és Rohonczi Istvánnak (a Szivacs Galéria vezetőjének) a kiállítás megvalósulásáért tett segítségükért.
Kádár Tamás, Budapest, 2007, május
2007.február.24 és március.14 között volt látható a Dunaújvárosi Főiskolában a (Dunaújvárosi Híd Egyesület szervezésében)"Dunaújvárosi híd,repülés" fotókiállításom.
A kiállítás anyaga az épülő híd fázisait mutatja. 2006 novemberében készültek az első fotók, ezeket sárkányrepülőről készítettem körülbelül 100, 150 méteres magasságból.
A második alkalommal, amikor már a hídpilléreket úsztatták a Dunán lezárták a vízi közlekedést. Ekkor Dunavecsés oldaláról közelítettem meg a Dunújvárosi Hidat, ott készültek a nagyméretű fotók. A híd az utolsó fázisban látható, 6 méterrel alacsonyabban van, mint maga az M8-as autópályának a hídra rávetető szakasza. A 2007 tavaszán hivatalosan is átadásra kerülő hídról készítek egy harmadik sorozatot, aminek témájában a forgalom és a gyalogosok is helyet kapnak.
A képek nyomtatása után a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában intéztem el a kasírozást.
Rohonczi Sándor, a „HÍD” Egyesület ügyvivője nyitotta meg a kiállítást a Dunaújvárosi Főiskola - 2006.szeptemberében átadott – új ”A” épületében a „HÍD-EST” keretében, mely egy gálaműsorral egybekötött a „HÍD” Egyesület elnökségének ünnepi ülése volt .
A híd teljes hossza 1675 méter, ebből a jobb parti (Dunaújváros felőli) ártéri híd 1067 méter, a bal parti 300 méter, míg a most a helyére úsztatott mederhíd 308 méter hosszú. A híd 41 méter széles, a mederhíd 50 méter magas és megközelítőlag 9000 tonna. A jobb parti ártéri híd 14, a bal parti 5 pillérre támaszkodik. A mederhíd úgynevezett felszerkezetét két, a mederbe épült vasbeton pillér támasztja alá, ezeket a mederben betonozták. A hidat nyolc, a nyolcvanas években kifejezetten a dunai hajózásra kifejlesztett, egyenként 1200 tonna kapacitású TS uszály szállította a helyére. A teljes beruházás 54 milliárd forintba kerül, ebből 43 milliárdért épül a híd, a maradék 11 milliárd az odavezető autópálya költsége.
Köszönettel tartozom Karmacsy Bélának és Rohonczi Istvánnak (a Szivacs Galéria vezetőjének) a kiállítás megvalósulásáért tett segítségükért.
Kádár Tamás, Budapest, 2007, május