art&design
2011. 03. 11.
Kiállítás a Virág Judit Galériában
Papír Panoráma címmel több mint 90 műtárgyat felvonultató válogatás látható magyar művészek munkáiból péntektől a Virág Judit Kortárs Galériában Budapesten.
Sárvári Zita kurátor tájékoztatása szerint az április 30-ig látogatható tárlat 30 alkotó munkáján keresztül tárja a nézők elé "a rajz panoramikus státuszát".
A kiállítás egymás mellé helyez olyan kultikus munkákat, mint Hencze Tamás korai expresszív olajképei, Bak Imre ritka konceptuális offszettkollázsai, minimál és konceptuális munkákat a többi között Pauer Gyulától és Fridvalszki Márktól, részletes narratív rajzokat Győrffy Lászlótól, festményeket Horváth Danitól és Tóth Angelikától, két ritkaságot Konok Tamás párizsi korszakából, kollázsokat Klimó Károlytól, Korodi Lucától, Gábor Árontól, nagyméretű rajzokat Szíj Kamillától és Hámori Anettől.
A tárlat anyagából Sárvári Zita példaként említette Szabó Péter nagy látószögű, a rész-egész viszonyát vizsgáló, fragmentumokból összeálló munkáját, amelynek címe Transport Hollandia-Románia, és amelyben a biciklik a kulturális különbségek és a máshogy gondolkodás szimbólumaiként is felfoghatók.
Szentesi Csaba két festménye a 90-es évek Balaton-parti szórakozóhelyeinek jellegzetes architektúráját és az ezzel szoros összefüggésben álló szubkultúra nyelvezetét helyezi a középpontba. Nádler István szitanyomatai az esseni időszak nagyméretű geometrikus kompozícióinak lenyomatai, és az ottani ipari környezet feldolgozására tesznek kísérletet. Kósa János klasszicizáló szénrajzai kortárs, futurisztikus elemeket rejtenek - sorolta a kurátor.
Mint rámutatott, a tárlaton szerepelnek olyan művészek, akiknek az életműve kizárólag a papírra épül, de vannak olyanok is, akik csak ritkán dolgoznak papírral. A kiállított művészek egy része az 1960-as, 1970-es években tűnt fel, amikor megnőtt az érdeklődés a hétköznapi anyagok és a nem tradicionális technikák iránt.
"A kiállítási anyagnak a válogatása különös örömet okozott" - vallotta be a kurátor, hozzátéve: a válogatás átfogó bemutatása a változatos anyaghasználatnak - tépett, ragasztott, vágott, festett, rajzolt, nyomott, szitázott papírnak - és stílusoknak a geometrikus absztrakciótól a gesztusfestészetig, a figurációtól a konceptuális rajzokig.
A közönség a tárlaton Bak Imre, Bukta Imre, Chilf Mária, Fridvalszki Márk, Gábor Áron, Győrffy László, Haász Katalin, Hámori Anett, Hencze Tamás, Horváth Dániel, Jagicza Patrícia, Klimó Károly, Konok Tamás, Korodi Luca, Kósa János, Moizer Zsuzsa, Nádler István, Pauer Gyula, Pinczehelyi Sándor, Radák Eszter, Révész László László, Sipos Eszter, Szabó Dezső, Szabó Péter, Szentesi Csaba, Szíj Kamilla, Szinyova Gergő, Szurcsik József, Tóth Angelika és Verebics Katalin alkotásait tekintheti meg.
A kiállítás egymás mellé helyez olyan kultikus munkákat, mint Hencze Tamás korai expresszív olajképei, Bak Imre ritka konceptuális offszettkollázsai, minimál és konceptuális munkákat a többi között Pauer Gyulától és Fridvalszki Márktól, részletes narratív rajzokat Győrffy Lászlótól, festményeket Horváth Danitól és Tóth Angelikától, két ritkaságot Konok Tamás párizsi korszakából, kollázsokat Klimó Károlytól, Korodi Lucától, Gábor Árontól, nagyméretű rajzokat Szíj Kamillától és Hámori Anettől.
A tárlat anyagából Sárvári Zita példaként említette Szabó Péter nagy látószögű, a rész-egész viszonyát vizsgáló, fragmentumokból összeálló munkáját, amelynek címe Transport Hollandia-Románia, és amelyben a biciklik a kulturális különbségek és a máshogy gondolkodás szimbólumaiként is felfoghatók.
Szentesi Csaba két festménye a 90-es évek Balaton-parti szórakozóhelyeinek jellegzetes architektúráját és az ezzel szoros összefüggésben álló szubkultúra nyelvezetét helyezi a középpontba. Nádler István szitanyomatai az esseni időszak nagyméretű geometrikus kompozícióinak lenyomatai, és az ottani ipari környezet feldolgozására tesznek kísérletet. Kósa János klasszicizáló szénrajzai kortárs, futurisztikus elemeket rejtenek - sorolta a kurátor.
Mint rámutatott, a tárlaton szerepelnek olyan művészek, akiknek az életműve kizárólag a papírra épül, de vannak olyanok is, akik csak ritkán dolgoznak papírral. A kiállított művészek egy része az 1960-as, 1970-es években tűnt fel, amikor megnőtt az érdeklődés a hétköznapi anyagok és a nem tradicionális technikák iránt.
"A kiállítási anyagnak a válogatása különös örömet okozott" - vallotta be a kurátor, hozzátéve: a válogatás átfogó bemutatása a változatos anyaghasználatnak - tépett, ragasztott, vágott, festett, rajzolt, nyomott, szitázott papírnak - és stílusoknak a geometrikus absztrakciótól a gesztusfestészetig, a figurációtól a konceptuális rajzokig.
A közönség a tárlaton Bak Imre, Bukta Imre, Chilf Mária, Fridvalszki Márk, Gábor Áron, Győrffy László, Haász Katalin, Hámori Anett, Hencze Tamás, Horváth Dániel, Jagicza Patrícia, Klimó Károly, Konok Tamás, Korodi Luca, Kósa János, Moizer Zsuzsa, Nádler István, Pauer Gyula, Pinczehelyi Sándor, Radák Eszter, Révész László László, Sipos Eszter, Szabó Dezső, Szabó Péter, Szentesi Csaba, Szíj Kamilla, Szinyova Gergő, Szurcsik József, Tóth Angelika és Verebics Katalin alkotásait tekintheti meg.
További írások a rovatból
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat