art&design
2011. 02. 21.
Féner Tamás fotóművész képeiből nyílt kiállítás a békásmegyeri evangélikus templomban
Csillaghegyi Evangélikus Egyházközség, 1038 Budapest, Mező u. 12.
Kép és szöveg egymást illusztrálva, egyszerre hoz létre befogadói élményt Féner Tamás Kossuth-díjas fotóművész „Confessio fehéren-feketén” című kiállításán, amely a békásmegyeri evangélikus templomban nyílt meg február 20-án. (Kép: Féner Tamás: Móló)
A templomtárlatot rendező Jerger Krisztina művészettörténész tizenhat alkotást választott ki fele-fele arányban a fotóművész tavalyi és korábbi években készült felvételei közül. A fotókat bibliai textusok és a világi irodalom klasszikusaitól idézett vers- és prózarészletek teszik teljessé.
Növények, fák, befagyott tó, őszi táj részlete, egy kopott házikó fala az, amit ez a kiállítás bemutat. A képek – amelyeken ember meg sem jelenik – nem történetet beszélnek el, hanem egymástól független önálló egységként értelmezendők: a jeges ágak csipkeszerű rajzolata, a valahonnan talán valahová vezető utak képe egyszerre személytelen, ugyanakkor szemérmesen személyes. A kiállítás valamennyi eleme utal a romlás, a pusztulás, az elmúlás képzetére, hol melankolikus, hol kicsit ironikus, máskor majdnem abszurd hangvételben. Talán nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy a szenvtelennek látszó képfelületek mögött az emberi lét végességének tudomásul vétele érhető tetten. A fényképek egy gondolkodó ember önreflexióit, szavakkal alig kifejezhető érzéseit ábrázolják – mondta a tárlatot megnyitó Verebély Kincső néprajzkutató.
Féner Tamás fotóművész, a valóságelvű fotográfia és a fotózsurnalisztika egyik élő hazai klasszikusa, Budapesten született 1938-ban. Több mint három évtizedet töltött a Lapkiadó Vállalatnál. Fotóriporterként, képszerkesztőként dolgozott többek között a Film, Színház, Muzsika, a Képes 7, a Népszava, a Griff, a Vasárnap, a Népszabadság, valamint az MTI szerkesztőségében. 25 éven át ő volt a Fotóművészet című elméleti-kritikai folyóirat szerkesztője. 1978 és 1986 között a Magyar Fotóművészek Szövetségének főtitkáraként tevékenykedett. 2010-ben munkásságáért Kossuth-díjat kapott.
A tárlat 2011. április 20-ig hétköznapokon délelőtt 9 és délután 4 óra között, valamint vasárnapokon délelőtt látogatható. A belépés ingyenes.
Növények, fák, befagyott tó, őszi táj részlete, egy kopott házikó fala az, amit ez a kiállítás bemutat. A képek – amelyeken ember meg sem jelenik – nem történetet beszélnek el, hanem egymástól független önálló egységként értelmezendők: a jeges ágak csipkeszerű rajzolata, a valahonnan talán valahová vezető utak képe egyszerre személytelen, ugyanakkor szemérmesen személyes. A kiállítás valamennyi eleme utal a romlás, a pusztulás, az elmúlás képzetére, hol melankolikus, hol kicsit ironikus, máskor majdnem abszurd hangvételben. Talán nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy a szenvtelennek látszó képfelületek mögött az emberi lét végességének tudomásul vétele érhető tetten. A fényképek egy gondolkodó ember önreflexióit, szavakkal alig kifejezhető érzéseit ábrázolják – mondta a tárlatot megnyitó Verebély Kincső néprajzkutató.
Féner Tamás: Havas horizont
Féner Tamás fotóművész, a valóságelvű fotográfia és a fotózsurnalisztika egyik élő hazai klasszikusa, Budapesten született 1938-ban. Több mint három évtizedet töltött a Lapkiadó Vállalatnál. Fotóriporterként, képszerkesztőként dolgozott többek között a Film, Színház, Muzsika, a Képes 7, a Népszava, a Griff, a Vasárnap, a Népszabadság, valamint az MTI szerkesztőségében. 25 éven át ő volt a Fotóművészet című elméleti-kritikai folyóirat szerkesztője. 1978 és 1986 között a Magyar Fotóművészek Szövetségének főtitkáraként tevékenykedett. 2010-ben munkásságáért Kossuth-díjat kapott.
A tárlat 2011. április 20-ig hétköznapokon délelőtt 9 és délután 4 óra között, valamint vasárnapokon délelőtt látogatható. A belépés ingyenes.
További írások a rovatból
A tizenkettedik European Remembrance Symposiumról
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon