art&design
A rendezvény-sorozat első állomásaként megrendezett, Párizsi kocka című tárlat a geometrikus absztrakció nagy külföldi mestereinek ismertetését tűzte ki célul. A tárlat művészei hazánkban kevéssé ismertek, azonban mindannyian nemzetközileg számon tartott és nagy népszerűségnek örvendő festők. Egy-két kivétellel (az 1960 után született Helen Vergouwen és Gaël Bourmaud), a kiállító művészek mind egy idősebb, megbecsült, nagy sikereket elért generációhoz tartoznak. Alkotásaik a világ számos rangos magán- és közgyűjteményében szerepelnek. Az Abigail Galéria februárban nyíló kiállítása hiánypótló szerepet tölt be, ugyanis közülük sokan mindezidáig még soha sem állítottak ki Magyarországon.
A minden egyes alkotótól legalább 3 művet - összesen kb. 60 alkotást - bemutató tárlat anyaga igen gazdagnak és változatosnak ígérkezik. A bemutatott festők a legkülönfélébb irányzatokat képviselik: a szigorú matematikai elveken alapuló absztrakciótól a színesebb, lágyabb, játékosabb válfajokig. A tárlat emellett a festők régebbi és frissebb alkotásaiból egyaránt merít majd, teljesebb képet adva munkásságukból.
A világ minden tájáról (Uruguay, Argentína, Japán, Belgium, Olaszország, Franciaország, stb.) származó kiállítók közötti kapocs az, hogy mindannyian Párizsban élnek, alkotnak és a mértani formák, a geometria világának elkötelezett hódolói. Sokan közülük (Bolivar, Michel Jouët, Mitsouko Mori) a nagy múltú, az absztrakció mellett 1946 óta elkötelezett párizsi Salon des Réalités Nouvelles rendszeres résztvevői.
A tárlaton a MADI nemzetközi művészeti mozgalom több taggal is képviselteti magát: a csoport egyik alapítója, az uruguayi Carmelo Arden Quin mellett Giancarlo Caporicci, Mitsouko Mori is több alkotással szerepel majd. A két argentin résztvevő, Luis Tomasello és Horacio Garcia-Rossi az Op Art és a kinetikus művészet jeles képviselői. A svéd Thorsten Riddel komplex matematikai folyamatokra épülő kompozícióival a számítógépes művészet egyik úttörője. Nem's Judit festményei a permutációs elvek adta korlátlan lehetőségeket kutatják. Robert Saint Cricq használt anyagokból készült asszemblázsai pedig egy poétikusabb, humortól sem mentes világba vezetik a nézőt.