bezár
 

film

2011. 02. 15.
Berlinale: Félidejéhez ért a fesztivál
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Félidejéhez érkezett a Berlini Nemzetközi Filmfesztivál, kicserélték az elkoptatott vörös szőnyeget, a forgatókönyvírók panaszkodnak, a lapok pedig máris találtak esélyest a legjobb játékfilmnek járó Arany Medve díjra.

prae.hu

A Berlinalén dolgozó technikai személyzetnek már hétfőn új vörös szőnyeget kellett leterítenie, a fesztiválra érkező filmcsillagok és hírességek ugyanis lakkcipőikkel és tűsarkúikkal idő előtt elkoptatták a filmpalota előtt elterülő 200 négyzetméteres szőnyeget.

A vörös szőnyegnek makulátlannak kell lennie, ezért naponta kétszer-háromszor takarítják. A szervezők azt is elárulták, hogy a fesztivál helyszínei előtt összesen 1500 négyzetméternyi vörös szőnyeg várja a csillagokat.

A fesztivál fantomjának Madonnát kiáltották ki, a sajtó mindent megtett az énekesnő felkutatására, de nem járt sikerrel. A híresség ezúttal rendezőként érkezett a filmmustrára, legújabb alkotásának első képkockáit mutatja meg a forgalmazóknak.

A popcsillag helyett Angela Merkelért lelkesedhetett a közönség, a német kancellár a lapok címoldalán szerepelt azokkal a fotókkal, amelyeken 3D-s szemüvegben látható. A politikus Wim Wenders német rendező Pina Bausch táncművészről forgatott háromdimenziós filmjét nézte ki magának a programból, elegáns kosztümben és retiküllel jelent meg a film díszbemutatóján.

Panaszkodnak a forgatókönyvírók, akik azt kifogásolják: a fesztivál szervezőinek még mindig nem sikerült elérniük, hogy a Berlinaléhoz készült kiadványokban ugyanolyan hangsúlyt kapjanak a szkriptek szerzői, mint a rendezők.

"Mégis csak a forgatókönyv jelenti minden film alapját" - hangzott a német forgatókönyvírók szövetségének panasza.

Bár még nem látták az összes versenyfilmet, a kritikusok máris mérleget vontak, esélyest is találtak az Arany Medvére.

A Berliner Zeitung című lap latolgatásai szerint Paula Markovitch spanyol filmje, az El Premio (A díj) viheti haza a Berlin jelképének számító medveszobrot.

A lap le is vezette "számításait", ezek szerint a versenyben lévő 16 filmből négy rögtön kiesik, mert délutánra tették sajtó- és zsűrivetítésüket. Így a Yelling to the Sky, a Tarr Béla rendezte A torinói ló, az Un Mundo Misterioso és az Odem nem nyerhet, a Berlinalén ugyanis még soha nem diadalmaskodott olyan film, amelynek délután volt a vetítése. "A zsűrinek egyszerűen nem fekszik ez az időpont" - írta a lap.

Kiesik a Margin Call című Wall Street-dráma is, pedig a kritikusoknak eddig ez tetszett a legjobban. De előbb fog amerikai szerző Nobel-díjat kapni, mint hogy amerikai film nyerjen Berlinben - jegyzi meg a Berliner Zeitung. Nem nyerhet a Les Contes de la Nuit című animációs film sem, épp azért, mert a közönség java része "gyermekinek" tartja a műfajt. A Schlafkrankheit (Álomkór) című filmmel az a baj - jegyzi meg a lap -, hogy túlságosan férfiközpontú, a nemzetközi zsűriben pedig több nő foglal helyet, mint férfi. Hasonló gondok merülhetnek fel Ralph Fiennes rendezői bemutatkozásával, a Coriolanus című filmmel is.

A német múlttal foglalkozó filmek Németországon kívül senkit sem érdekelnek - írják a kritikusok, akik szerint a dél-koreai filmtől nem lehet sokat várni, így maradnak azok az alkotások, amelyek "nehéz sorsú lányokról szólnak". Ebben pedig az argentin katonai junta hajnalán játszódó El Premio a legjobb - írta a Berliner Zeitung, amely naponta terebélyes mellékletben foglalkozik az év első jelentős filmfesztiváljával.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
A BIFF filmfesztivál UNSEEN fotókiállítása
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre
Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián

Más művészeti ágakról

Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával
építészet

Huszadik Média Építészeti Díja finálé
art&design

A besorolás deficitje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés