építészet
2011. 01. 08.
A cipőgyáros Della Valle támogatja a Colosseum megmentését
Diego Della Valle, a neves olasz cipőgyár, a Tod's alapítója 25 millió euróval (6,9 milliárd forint) finanszírozza a Colosseum restaurálását.
Az olasz kulturális minisztérium és Della Valle között már megkezdődtek a tárgyalások - közölte a Corriere della Sera című olasz napilap.
A minisztérium nyilvános pályázatot hirdetett a világhírű aréna megmentésére, a pályáztatás azonban eredménytelenül végződött októberben: bár japán és északolasz cégek is jelezték érdeklődésüket, ajánlataikat elfogadhatatlannak értékelték. Della Valle ezután benyújtott pályázatát nemrég felülvizsgálták, és elfogadták a hatóságok.
A Róma jelképének számító Colosseumot három év alatt teljesen felújítják. Nagyvonalú felajánlásáért cserébe Della Valle reklámozásra szeretné használni az épületet. Ugyanakkor biztosította a minisztériumot, hogy betartja a szigorú szabályokat: nem fogja az egész világ számára nagyon fontos monumentális épületet hatalmas reklámplakátokkal elfedni.
A Colosseum restaurálását a tervek szerint még idén megkezdik. Az arénát megtisztítják és a körülötte lévő területet is szanálják. Az épületet a szmog és a csapadék is erőteljesen megrongálta már, különösen a felső szinteket fenyegeti veszély: a turistáknak bizonyos területek meglátogatásakor esernyőre van szükségük, hogy megvédjék magukat a rájuk csöpögő szivárgó víztől.
A Colosseumot Kr.u. 80-ban emelték Titus császár alatt, mint az akkori világ legnagyobb amfiteátrumát. A gladiátor- és állatviadalokkal kísért ünnepségek 100 napon át tartottak.
A római amfiteátrum a világ egyik legnépszerűbb műemléke: évente 3,5 millió látogató keresi fel, a belépőjegyek tavaly 32,2 millió euróval (csaknem 8,5 milliárd forinttal) gazdagították az olasz államkasszát.
A minisztérium nyilvános pályázatot hirdetett a világhírű aréna megmentésére, a pályáztatás azonban eredménytelenül végződött októberben: bár japán és északolasz cégek is jelezték érdeklődésüket, ajánlataikat elfogadhatatlannak értékelték. Della Valle ezután benyújtott pályázatát nemrég felülvizsgálták, és elfogadták a hatóságok.
A Róma jelképének számító Colosseumot három év alatt teljesen felújítják. Nagyvonalú felajánlásáért cserébe Della Valle reklámozásra szeretné használni az épületet. Ugyanakkor biztosította a minisztériumot, hogy betartja a szigorú szabályokat: nem fogja az egész világ számára nagyon fontos monumentális épületet hatalmas reklámplakátokkal elfedni.
A Colosseum restaurálását a tervek szerint még idén megkezdik. Az arénát megtisztítják és a körülötte lévő területet is szanálják. Az épületet a szmog és a csapadék is erőteljesen megrongálta már, különösen a felső szinteket fenyegeti veszély: a turistáknak bizonyos területek meglátogatásakor esernyőre van szükségük, hogy megvédjék magukat a rájuk csöpögő szivárgó víztől.
A Colosseumot Kr.u. 80-ban emelték Titus császár alatt, mint az akkori világ legnagyobb amfiteátrumát. A gladiátor- és állatviadalokkal kísért ünnepségek 100 napon át tartottak.
A római amfiteátrum a világ egyik legnépszerűbb műemléke: évente 3,5 millió látogató keresi fel, a belépőjegyek tavaly 32,2 millió euróval (csaknem 8,5 milliárd forinttal) gazdagították az olasz államkasszát.
További írások a rovatból
Az építészet mint idea és realitás a 80-as évek Magyarországán
Beszámoló a 18. Velencei Építészeti Biennáléról
Reflexió a girlscanscan Tripping on Modernist Monuments című kiállításáról