bezár
 

art&design

2010. 12. 15.
Nő a tiltakozás a Smithsonian Múzeum cenzúrája miatt
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Támogatása megvonásával fenyegette meg hétfőn a Smithsonian Múzeumot az Andy Warhol Alapítvány, ha nem helyezi vissza egy kiállítására azt a videoalkotást, amelyet egy katolikus csoport panaszára távolított el onnan.

prae.hu

David Wojnarowicz A Fire in My Belly című videója a Katolikus Liga és kongresszusi képviselők panaszára tűnt el a múzeumból, mivel szentségtörést láttak abban, hogy a film egy részletében hangyák nyüzsögnek egy feszületen.

A négyperces videó azon a Hide/Seek: Difference and Desire in American Portraiture című kiállításon szerepelt, amely először mutatta be, hogy a szexuális beállítottság és a nemi identitás hogyan hatott az amerikai művészetre.

Joel Wachs, a Warhol Alapítvány elnöke elfogadhatatlan cenzúrának nevezte a múzeum lépését, és a testület nevében a múzeumnak eljuttatott levelében leszögezte: "ahhoz hogy virágozhasson, a művészetnek szabadnak kell lennie".

Az alapítvány százezer dollárral (20 millió forinttal) támogatta a kiállítás megrendezését, és összességében 375 ezer dollárt (közel 77 millió forintot) adományozott különböző Smithsonian múzeumoknak az utóbbi három évben.

November vége óta, amikor a videó kikerült a kiállításról, tiltakozásul számos New York-i, washingtoni és Los Angeles-i galéria és múzeum kezdte el vetíteni Wojnarowicz munkáját. A Művészeti Múzeumok Igazgatóinak Szövetsége szintén elítélte a Smithsonian lépését.

Wayne Clough, a múzeum titkára azonban hétfőn közleményben jelentette ki, hogy a Smithsonian nem helyezi vissza a videót a kiállításra.

Wojnarowicz 37 esztendős korában 1992-ben hunyt el AIDS okozta komplikációk következtében. Hagyatékának kezelői engedélyezték, hogy a washingtoni Transformer Galéria a Smithsonian eljárása elleni tiltakozásul non-stop vetíthesse a video 30 perces eredeti változatát.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
A Present Eye Looking to the Past című kiállításról
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés