bezár
 

art&design

2008. 05. 26.
Robert Capa "mexikói bőröndjének" további sorsa
MTI
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A New York-i International Center of Photography vizsgálja a Robert Capa magyar származású fotóriporter Mexikóból előkerült bőröndjében lévő negatívokat.

prae.hu

 A központ azt tervezi, hogy munkájuk egyes fázisait megtekinthetővé teszik az interneten, később pedig kiállítást szerveznek és könyvet jelentetnek meg a felvételekből - írta az El País című spanyol napilap.

Kristen Lubben kutató, aki részt vesz ebben a munkában, elmondta, hogy a Capa műveit ismerők már tíz éve tudnak a bőrönd létezéséről, "de a tárgyalások a sorsáról nagyon lassan haladtak". Így nem is kerülhettek bele a Capáról és társáról, Taróról tavaly ősszel rendezett kiállításokba. Ősszel viszont ez valószínűleg megtörténik a londoni Barbicanban rendezett kiállításon, amelyet aztán elvisznek Olaszországba, Hollandiába és Spanyolországba.
 
A bőröndöt állítólag Emerico Chiki Wisz, Capa barátja és asszisztense adta át 1940-ben Javier Aguilar mexikói tábornoknak, aki diplomataként dolgozott akkor Franciaországban, azzal a céllal, hogy a mintegy 3500, a spanyol polgárháború idején készített negatív biztos helyen legyen.

A bőröndben lévő három dobozt a rokonok találták meg a tábornok halála után a 90-es években. Két dobozban 127 tekercs film volt, a harmadikban számos borítékban pedig darabokra vágott negatívok.

A filmek jó állapotban vannak, szkennelésükhöz azonban szükség van egy speciális szerkezetre, hogy ne sérüljenek.

Kristen Lubben szerint egyelőre megfejthetetlen, hogy Capa miért éppen ezeket a felvételeket rakta egybe. Olyan, mintha egy előválogatás lenne egy tervhez, amely végül nem valósult meg. A felvételek között a várakozások ellenére nem találták a híressé vált A milicista halála címen ismert kép negatívját.

nyomtat

További írások a rovatból

art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés