art&design
2010. 11. 30.
Az utolsó vacsora, ahogy még sohasem láthattuk
Multimediális kiállításon mutatja be Leonardo Az utolsó vacsora című remekművének részleteit egy most nyílt kiállítás a Milánó melletti Vigevanóban: a tárlaton a festmény alapanyagait, eszközeit, színeit, technikáit, témáit és szereplőit egyaránt alaposan tanulmányozni lehet.
A Benne Az utolsó vacsorában: A tizenharmadik apostol című kiállítás legelső termében a látogató egy üres falat lát, amely pontosan akkora, amekkorára Leonardo da Vinci 1494-98 között a milánói Santa Maria delle Grazie templom refektóriumában ráfestette Az utolsó vacsora világhírű freskóját.
A tárlaton a modern technológia segítségével kezünkkel megérinthetjük, szemünkkel a lehető legközelebbről megfigyelhetjük a képet, és még meg is szagolhatjuk - mindezt anélkül, hogy az eredeti műhöz fizikailag hozzáérnénk. A látogató a belépőjeggyel együtt elektronikus kártyát kap, ezzel léphet be a freskóba. Akár arra is lehetőség kínálkozik, hogy Jézus oldalán helyet foglalva, tizenharmadik apostolként nézzünk körbe - mondta a kiállítást gondozó Simone Ferrari az olasz sajtónak.
A 2011. május elsejéig látható kiállítást a Milánó közeli Vigevano királyi palotájának egykori istállójában rendezték be. Nem véletlenül erre a helyszínre esett a választás: az 1486-ban Lodovico il Moro által emelt Sforza-kastélyba maga a herceg szólította Leonardót, aki Vigevanóban számos találmányán dolgozott a hidraulikus gépektől a harci építményekig.
A tárlaton a modern technológia segítségével kezünkkel megérinthetjük, szemünkkel a lehető legközelebbről megfigyelhetjük a képet, és még meg is szagolhatjuk - mindezt anélkül, hogy az eredeti műhöz fizikailag hozzáérnénk. A látogató a belépőjeggyel együtt elektronikus kártyát kap, ezzel léphet be a freskóba. Akár arra is lehetőség kínálkozik, hogy Jézus oldalán helyet foglalva, tizenharmadik apostolként nézzünk körbe - mondta a kiállítást gondozó Simone Ferrari az olasz sajtónak.
A 2011. május elsejéig látható kiállítást a Milánó közeli Vigevano királyi palotájának egykori istállójában rendezték be. Nem véletlenül erre a helyszínre esett a választás: az 1486-ban Lodovico il Moro által emelt Sforza-kastélyba maga a herceg szólította Leonardót, aki Vigevanóban számos találmányán dolgozott a hidraulikus gépektől a harci építményekig.
További írások a rovatból
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon