bezár
 

zene

2010. 11. 28.
Nem lehet elég korán kezdeni: komolyzenei koncertek újszülötteknek
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Különleges közönség csúszkál-mászkál és gügyög a weimari Német Nemzeti Színház előcsarnokában: ötven kisbaba készül a nagy múltú intézmény babakoncertjére.

prae.hu

A családbarát időpontokban, a legfiatalabb közönség igényeinek megfelelően alakították ki a koncert programját, hogy a szülők gyermekeikkel közösen élvezzék a zenét. A kereslet meglehetősen nagy: minden koncert és még az ismétlő előadások is teltházasak, minden jegy elkel.

"Akinek kisbabája van, annak egyáltalán nincs ideje arra, hogy koncertekre járjon" - fejtette ki Nils Kretschmer zenekari igazgató. A hosszú, több órás koncertek nem alkalmasak arra, hogy a babák szüleikkel együtt ismerkedhessenek meg a komolyzenével vagy a nagyzenekari művekkel - túl sokáig tartanak, a "szülők pedig nem adhatják le egyszerűen kisbabájukat a ruhatárban".

A babakoncertek fesztelen légkörben zajlanak, mindössze 45 percesek, a nagy hírű állami zenekar kisebb létszámmal játszik.

Ulrich Brandl gyermekneurológus, a jenai Friedrich Schiller Egyetem klinikájának munkatársa szerint 3-4 hónapos kortól a babák bizonyítottan felismerik a ritmust, a hangmagasságot és a dallamot. Babakoncertekre különösen a könnyen felismerhető dallamú és tiszta ritmusú zeneművek alkalmasak, mint a barokk zene vagy Mozart kompozíciói.

"A koncertek a babák szellemi fejlődésére is jó hatással vannak" - emelte ki Brandl.

A weimari példa nem egyedülálló, más német városokban, Kölnben, Hamburgban, Freiburgban és Passauban is szerveznek komolyzenei babakoncerteket.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről
Händel: Alcina. Marc Minkowski felvétele

Más művészeti ágakról

[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés