art&design
A K E P P showroom öt fiatal, feltörekvő tervező, Hajdú Anett, Havancsák Teréz, Hofstädter Szandra, Kovács Adél és Tomcsányi Dóri 2009 őszén indult sajátos és hazánkban egyedülálló kezdeményezése. A név a kepp szóból származik, melynek jelentése körgallér, vállra vehető női köpeny, azonban a K E P P showroom nem egy csoport, hanem alapvetően egy olyan műhely és bemutatóterem megjelölésére szolgál, mely egy egyszerű ám rendkívül nagy gyakorlati igényre reflektál. A szakmában példaértékűnek és hiánypótlónak számító összefogás azon alapszik, hogy a külön-külön nehezebb kihívások elé néző fiatalok hátrányukból előnyt kovácsolva egyesítik erejüket, szaktudásukat, eszközeiket.
A stúdiót a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem öt hallgatója azzal a céllal hozta létre, hogy legyen egy állandó alkotótér, ahol co-working jelleggel egyéni stílusuk szerint, de egymást inspirálva külön-külön, vagy akár egymást kiegészítve együtt is dolgozhatnak egyes projektek erejéig. Másrészt ez egy olyan exkluzív fekvésű bemutatóterem, amely lehetőséget ad mind a szakmai, mind a tágabb célközönséggel való közvetlen és interaktív párbeszédre, a hatékony marketing kommunikációra és imidzsépítésre.
Bár az egyes tervezők specializálódtak a különböző matériák terén (bőr, kötött anyagok) a K E P P showroom keretein belül megszülető egyéni és esetenként közös kollekcióknak a minőség, az innováció és az ötletesség a fő ismertetőjegyei. A designerek rendkívüli divatérzékenységgel és technikai tudással hoznak létre olyan munkákat, melyek a nemzetközi piacon is könnyedén megállják a helyüket mind eredetiségükben, mind színvonalukban. Szakmai elhivatottságuk pedig garanciát jelent arra, hogy hamarosan nemcsak hazánkban, hanem külföldön is felfigyelnek rájuk.
Egy szellemes hasonlattal élve a K E P P showroom olyan, mint egy a különféle stílusokkal teli nagy fehér szekrény, mely mindig tárt ajtókkal várja a merész, újító és igényes ruhadarabok után kutatókat.
Hajdú Anett:
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem végzős tanulója bőr szakon, aki a bécsi Universität der Angewandte Kunst egyetemen tett szert külföldi tapasztalatra az Erasmus-program keretében. A bőr megmunkálása során az ötletesség és a hordhatóság harmóniájára, időtálló érték létrehozására törekszik. A városi dinamizmus és a kortárs művészet éppúgy hat rá egy-egy ruha vagy kiegészítő megalkotásakor, mint a természet. Kreációiban a környezettudatosság vagánysággal párosul.
Havancsák Teréz:
MOME diploma előtt álló ruha-, öltözéktervező, akit 2009-ben a Marie Claire magazin a „Future Generation” tehetségei között mutatott be. A tervezés során egyaránt játszik a formákkal és a felületek különféle érdekes manipulációival. Az új, ismeretlen, az érdekesség vonzza, ezért is választott a sajátjától eltérő szakot, a férfiruha tervezést a London College of Fashion-ben való Erasmus-tanulmányai során.
Hofstädter Szandra:
A MOME bőrszakos, végzős hallgatója, aki 2009-ben végzett a Budapesti Műszaki Főiskola ruhaipari terméktervező szakán, ahol a ruhatervezés mélyebb technológiai hátterét ismerte meg, tudását a MOME kötőszakán is tovább mélyítette fél évig. Bár jelenleg elsősorban cipőket, táskákat tervez, ismereteinek sokoldalúsága képessé teszi akár egy teljes női öltözék elkészítésére is. Komplex munkáiban lehetetlennek tűnő trükköket valósít meg, s minden általa tervezett kreáció egy-egy megfejtésre váró talány is egyben.
Kovács Adél:
A MOME kötő szakán diplomázik olyan nemzetközi tapasztalatok birtokában, melyeket a London College of Fashion férfiruha szakán, vagy Marios Schwab londoni stúdiójában szerzett meg. Rendhagyó szabásvonalak és furcsa anyagfelületek használatával törekszik a tökéletes arányosságra és hozza létre a visszafogott egyensúlyt a humort sem nélkülözve. A divat számára olyan komplex rendszer, mely túlmutat az általa kritizált divatsznobizmuson és a stílus sajátos harmóniájában oldódik fel.
Tomcsányi Dóri:
A MOME BA diplomáját szerezte meg idén, 2009-ben pedig az École Supérieure des Arts Appliqués Duperré intézményébe elnyert Erasmus ösztöndíjjal fél évet töltött Párizsban. Az ott készült kis fekete kollekciót maga a francia főváros ihlette, de további munkái is mind láthatóan egy-egy inspirációs téma köré épülnek – mint például a gender és gender nélküliség vagy a BA diplomamunkájának középpontjában álló, érdekes anyagpárosításra lehetőséget adó illúzió, érzéki csalódások.