zene
2010. 11. 09.
Verdi Traviatájával folytatódik az Armel-operaverseny
Juronics Tamás rendezésében, a Szegedi Nemzeti Színház produkciójában mutatták be Verdi Traviatáját az Armel Operaverseny és Fesztivál döntőjében kedden a Tisza-parti városban.
A műben három versenyző énekel: Violetta Valéryt Maria Pakhar orosz szoprán, Alredo Germontot a tavaly is a verseny döntőjébe került magyar tenor, Balczó Péter, Georges Germontot az olasz bariton, Sergio Foresti alakítja.
A Traviata furcsán szomorú története bármely korban aktuális. Napjainkban is vannak Violettához hasonló hölgyek, csak talán "celebeknek" hívjuk őket – mondta Juronics Tamás a szegedi Reök-palotában a premier előtt tartott közönségtalálkozón. Hozzátéve: ma talán még fontosabb a kérdés, mi az, ami a pénzért, a megélhetés érdekében morálisan vállalható.
Az előadás cselekménye napjainkban játszódik, de ez a Kossuth-díjas művész szerint nem idegen a műtől. Az opera alapjául szolgáló regényt, A kaméliás hölgyet Dumas 1848-ban valós személyekről mintázva írta, és Verdi operáját 1853-ban korabeli ruhákba öltözött énekesekkel mutatták be.
A magát "egy témás" művésznek tartó Juronics Tamás – ahogy mondta, csak a szerelem érdekli - elárulta: az érzelmes történet és a dallamos zene közel áll hozzá. A Traviatát – amely első Verdi-rendezése – úgy állította színpadra, hogy azokat is megfogja, aki korábban még egyáltalán nem láttak operát. A produkció célja, hogy a fiatalabb generációval is megkedveltesse a műfajt.
Az operaverseny két hétig tartó döntőjén tizenhárom énekes verseng a legjobb női és férfi operaelőadói címért, a közönség pedig a legjobb produkciónak járó elismerésről szavazhat az előadásokat közvetítő Duna Televízió és az ARTE Live Web világhálós oldalán. A díjátadó gálát november 17-én rendezik a Szegedi Nemzeti Színházban.
A Traviata furcsán szomorú története bármely korban aktuális. Napjainkban is vannak Violettához hasonló hölgyek, csak talán "celebeknek" hívjuk őket – mondta Juronics Tamás a szegedi Reök-palotában a premier előtt tartott közönségtalálkozón. Hozzátéve: ma talán még fontosabb a kérdés, mi az, ami a pénzért, a megélhetés érdekében morálisan vállalható.
Az előadás cselekménye napjainkban játszódik, de ez a Kossuth-díjas művész szerint nem idegen a műtől. Az opera alapjául szolgáló regényt, A kaméliás hölgyet Dumas 1848-ban valós személyekről mintázva írta, és Verdi operáját 1853-ban korabeli ruhákba öltözött énekesekkel mutatták be.
A magát "egy témás" művésznek tartó Juronics Tamás – ahogy mondta, csak a szerelem érdekli - elárulta: az érzelmes történet és a dallamos zene közel áll hozzá. A Traviatát – amely első Verdi-rendezése – úgy állította színpadra, hogy azokat is megfogja, aki korábban még egyáltalán nem láttak operát. A produkció célja, hogy a fiatalabb generációval is megkedveltesse a műfajt.
Az operaverseny két hétig tartó döntőjén tizenhárom énekes verseng a legjobb női és férfi operaelőadói címért, a közönség pedig a legjobb produkciónak járó elismerésről szavazhat az előadásokat közvetítő Duna Televízió és az ARTE Live Web világhálós oldalán. A díjátadó gálát november 17-én rendezik a Szegedi Nemzeti Színházban.
További írások a rovatból
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről
Más művészeti ágakról
A Nyílt tárgyalás című előadás a Katona József Színházban