art&design
2010. 10. 22.
Oldtimer járművek érkeztek Budapestre
Közép-Kelet-Európa legnagyobb Oldtimer Kiállítása látható a SYMA Rendezvényközpontban, ahol több mint 270 veterán járművet csodálhatnak meg az érdeklődők péntektől vasárnapig.
A kollekció érdekessége, hogy a kiállítók járműtípusonként csak egy-egy példányt mutatnak be. A ritkaságok között olyan darabok is megtalálhatók, amelyek eddig még a közlekedési múzeum állandó tárlatán sem szerepeltek.
Az Oldtimer Show rendezői arra is törekedtek, hogy az antik autókhoz illő korhű öltözékébe bujtatott statisztákkal tegyék tökéletesebbé a XX. század eleji hangulatot.
A kiállítás anyagának legifjabb darabja az 1970-es évek elejéről származik, a legidősebb autót még a XIX. században helyezték forgalomba. Túlnyomórészt restaurált járművek láthatók, de vannak köztük eredeti állapotban megőrzött autómatuzsálemek és motorbicikli relikviák.
Az összeállításban külön figyeltek arra, hogy sűrűn előforduló típusok ne kerüljenek a tárlatba, inkább az olyan érdekességekre koncentráltak, mint a Zagato karosszériás Bugatti, vagy a luxusautók közül a Mercedes 630-as és Hitler Mercedes-Benz Nürburgja.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum eddig ki nem állított kincsekkel jelent meg a kiállításon, amelyre összesen 6 motorkerékpárt és két autót adott kölcsön.
Ezek közül a közönség korábban csak a Csonka postaautóval találkozhatott. Ez a jármű a Magyar Királyi Posta pályázatára Csonka János tervei alapján 1905-ben készült el, és kitűnő konstrukciójának köszönhetően a köznyelv "Doxa"-ként emlegette.
A Steyr osztrák fegyvergyár az első világháború után kezdett gépkocsikat gyártani. A négyhengereseinek legnagyobbja az 1937-ből származó 200-as modell, az eredetileg nyitott karosszériás változatból egy zárt karosszériásra alakított változatot állítottak ki.
A motorkerékpárok között a legidősebb a ma is létező és sikeres Moto Guzzi egyik első típusa, az 1924-ben készült 500-as, amelynek érdekessége, hogy egyhengeres motorját - az alacsonyabb tömegközéppont érdekében - a vízszintes helyzetig előre döntötték.
Az érdekességek között vannak eredeti kopott darabok is, valamint egy metszetelt 1925-ös Harley-Davidson J 1000-as modell, amelynek különlegessége, hogy ezzel a típussal 1928-36-között Sulkowski Zoltán és Bartha Gyula 178 000 kilométeres világkörüli utat tett.
Az Oldtimer Show rendezői arra is törekedtek, hogy az antik autókhoz illő korhű öltözékébe bujtatott statisztákkal tegyék tökéletesebbé a XX. század eleji hangulatot.
A kiállítás anyagának legifjabb darabja az 1970-es évek elejéről származik, a legidősebb autót még a XIX. században helyezték forgalomba. Túlnyomórészt restaurált járművek láthatók, de vannak köztük eredeti állapotban megőrzött autómatuzsálemek és motorbicikli relikviák.
Az összeállításban külön figyeltek arra, hogy sűrűn előforduló típusok ne kerüljenek a tárlatba, inkább az olyan érdekességekre koncentráltak, mint a Zagato karosszériás Bugatti, vagy a luxusautók közül a Mercedes 630-as és Hitler Mercedes-Benz Nürburgja.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum eddig ki nem állított kincsekkel jelent meg a kiállításon, amelyre összesen 6 motorkerékpárt és két autót adott kölcsön.
Ezek közül a közönség korábban csak a Csonka postaautóval találkozhatott. Ez a jármű a Magyar Királyi Posta pályázatára Csonka János tervei alapján 1905-ben készült el, és kitűnő konstrukciójának köszönhetően a köznyelv "Doxa"-ként emlegette.
A Steyr osztrák fegyvergyár az első világháború után kezdett gépkocsikat gyártani. A négyhengereseinek legnagyobbja az 1937-ből származó 200-as modell, az eredetileg nyitott karosszériás változatból egy zárt karosszériásra alakított változatot állítottak ki.
A motorkerékpárok között a legidősebb a ma is létező és sikeres Moto Guzzi egyik első típusa, az 1924-ben készült 500-as, amelynek érdekessége, hogy egyhengeres motorját - az alacsonyabb tömegközéppont érdekében - a vízszintes helyzetig előre döntötték.
Az érdekességek között vannak eredeti kopott darabok is, valamint egy metszetelt 1925-ös Harley-Davidson J 1000-as modell, amelynek különlegessége, hogy ezzel a típussal 1928-36-között Sulkowski Zoltán és Bartha Gyula 178 000 kilométeres világkörüli utat tett.
További írások a rovatból
Hajdu Levente megnyitószövege a Kaján szisztémák című kiállításhoz
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Más művészeti ágakról
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról