bezár
 

art&design

2010. 10. 11.
Európa is bukásra van ítélve…
A Mohóság vására és az ÁLOMCSŐD – TAT Szalonest programok 2010. október 14.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
„A mostani európai társadalom a késő rómait mintázza. Ingyen kenyér és cirkusz, a pénzért vett császárságok mindenütt. Az ingyen kenyeret most szociális vívmányoknak nevezzük, az ingyen cirkuszt televíziós sportműsoroknak, Bajnokok Ligájának és Forma 1-nek, a politikai hatalom megvásárlását pedig korrupciónak, választási kampánynak meg kampánytámogatásnak (…) Éppen ezért, ahogy a Római Birodalom, Európai is bukásra van ítélve” - Demján Sándor üzletember.

Az anyagi természetű válságok egyik alapvető oka a mohóság. A világon végigsöprő „mohóságcunami” hatására úgy tűnik megváltozott az embere gondolkodása. Vagy ez csak a látszat, a sokk után változott egyáltalán valami? Érteni szeretné, hogy mi is a válság igazi természete? Tudni akarja, hogyan lehet kilábalni a gazdasági és morális vákumot okozó globális viharból? Az izgalmas politikai és gazdasági összefüggéseket feltáró könyv rávilágít a válság valódi arcára, a politika kicsinyes és szűk, rövidtávú érdekeinek koordinátáira. Megkísérli feltárni a válságból kivezető út lehetséges irányait. Tisztázni kívánja a globális tőke által szűkre szabott magyar játéktér illúzióit.

prae.hu

 

A Tat Galéria Szalonest programja ezekre a kérdésre is keresi a válaszokat. Martin József Péter és Várkonyi Iván közgazdász, újságírók Álomcsőd címmel 2010-ben interjúkötetet publikáltak. A kötetben meghatározó hazai politikai és gazdasági szereplők elemzik a válság hatásait, következményeit, a szertefoszló, önámító politika és a realitások összefüggéseit. A beszélgetőpartnerek megkísérlik a kiút felé mutató teendőket is összefoglalni. A szerzőpáros könyve azok számára is érthetővé teszi a gazdasági összefüggéseket, aki nem gazdasági szakemberekként értve a jelenségek belső összefüggéseit, hanem kizárólag a saját „bőrükön” érezték a globális pénzügyi piacok ámokfutását.

 

Az est vendégei Martin József Péter és Várkonyi Iván közgazdász, újságírók, a kötet szerzői, Golubeff Lóránt, az Alinea kiadó ügyvezető igazgatója és Kővári Szilvia, a Magyarországi Volksbank Zrt. marketing- és kommunikációs divízió vezetője.

 

A szalonesten a részvétel ingyenes, regisztráció azonban szükséges, 30 főnél a regisztrációt lezárjuk. Részvételért regisztrálni atatgallery@gmail.com címen lehet. 

 

A szalonbeszélgetésre 2010. október 14-én, csütörtökön 18.30-kor kerül sor a Tat Galériában. Az est kiemelt partnere és támogatója a Magyarországi Volksbank Zrt.

 

 

Martin József Péter a Transparency International kurátora, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója, a minőségi Újságírásért Díj zsűrijének tagja. 2001 és 2003 között a magyarországi Európa Társaság alelnöke. 1992 és 1997 között szabadúszó újságíróként a Világgazdaság és a PénzPiac szerzője. 1997-től két éven át a Figyelő munkatársa, 1999-től a lap rovatvezetője, majd 2003 és 2008 között a Figyelő főszerkesztője. Elemző, tanácsadó, szabadúszó újságíró.

 

Várkonyi Iván szociálpolitikus, újságíró. 1995 és 1999 között a Népszava munkatársa, főmunka-társa, rovatvezető-helyettese volt. 2008-tól rész vett a Népszabadság új stratégiájának megalkotásában, az integrált szerkesztőségének kialakításában. 2009-ben a Népszabadság főszerkesztő helyettese, majd az ÁNTSZ tanácsadója. 2010-től az SCD Group Zrt. kommunikációs főmunkatársa.

 

Tat Galéria a budapesti művészeti és műkereskedelmi palettájának meghatározó szereplője. Kortárs kiállítási programok mellett, a magyar és közép-európai képzőművészetre koncentráló tárlatok, előadások, befektetői konferenciák, rendezvények állnak tevékenységének középpontjában.

 

Alinea Kiadó elsősorban a „Pénz, gazdaság, üzlet” témakörbe sorolható könyvek kiadásával foglalkozik. Ezen belül kiemelt terület a tőzsde és a befektetések világa: már három-három átdolgozott kiadásban jelentette meg Fellegi Tamás Bárki lehet tőzsdés és Jaksity György A pénz természete című művét.

 

Front Page Communications a hazai és nemzetközi vállalatok stratégiai kommunikációs tanácsadására fókuszál: a tervezéstől a megvalósításig látja el az ügyfelek kommunikációs feladatait. Célja, hogy ügyfeleit hosszútávon pozícionálja, és a megfelelő üzeneteket alkalmazva, akár napi szinten jelenjenek meg a médiában a kitűzött kommunikációs célok, üzenetek. A szolgáltatásai közé tartozik többek között vállalatok kommunikációs auditálása, kommunikációs stratégiájuk megtervezése és annak megvalósítása.

 

nyomtat

Szerzők

-- Áfra János --


További írások a rovatból

A városarcheológia szervetlen fossziliája
Megnyitószöveg Dóra Emese és Hu-Yang Kamilla közös kiállításához
A Present Eye Looking to the Past című kiállításról
Az acb Galéria Redők című tárlatáról

Más művészeti ágakról

Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
(kult-genocídium)


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés