zene
2010. 09. 21.
Polgár Lászlót gyászolja a Neue Zürcher Zeitung
A napokban elhunyt Polgár László operaénekest méltatta keddi számában a Neue Zürcher Zeitung című svájci lap.
A nemzetközi hírű, Grammy-díjas magyar művészt vasárnap, életének 64. évében érte a halál. Polgár László a világ legismertebb operaházaiban szerzett elismerést, 1991 óta a Zürichi Opera tagja volt.
A tekintélyes svájci napilap méltatta a basszista sokoldalúságát, kiemelkedő hangadottságait és előadóművészi tehetségét, "összetéveszthetetlen személyiségét".
Lágy, meleg árnyalatú, ugyanakkor erőteljes, zengő hangja és a megjelenéséből áradó méltóság - mindezek predesztinálták őt az olyan nagy szerepekre, mint a Varázsfuvola Sarastrója, Verdi Don Carlos című operájának II. Fülöpje, a Fidelio Roccója vagy Gurnemanz Wagner Parsifal című operájából - sorolta többek között a cikk írója.
E szerepek legtöbbjét a Zürichi Operában is játszotta, felejthetetlen alakítást nyújtva. Kiváló énektechnikája azonban azt is lehetővé tette számára, hogy újra és újra könnyedebb bel canto darabokat és Mozart-énekműveket is énekeljen. Minden bizonnyal ez is hozzájárult, hogy basszus énekhangja harmincéves karrier után is friss hangzású volt - írta a NZZ.
Az operai előadások mellett dal- és koncerténekesként is aktívan tevékenykedett, sokoldalúsága ezen a téren is a legkülönbözőbb korszakokban, stílusokban és nyelveken íródott művekhez vezette őt.
Nem kevésbé volt nyitott elfeledett vagy ritkán előadott művek újrafelfedezésére is, mint amilyen például Massenet Heródiása, Franz Schrecker A megbélyegzettek című operája vagy Donizetti Linda di Chamounix-ja. Nem volna teljes a kép, ha csak Polgár komoly szerepeiről esne említés - írta a lap, elismeréssel adózva Polgár egyéni humora előtt.
Polgár László halála nagy űrt hagyott maga után a Zürichi Opera társulatában - írta a Neue Zürcher Zeitung.
A tekintélyes svájci napilap méltatta a basszista sokoldalúságát, kiemelkedő hangadottságait és előadóművészi tehetségét, "összetéveszthetetlen személyiségét".
Lágy, meleg árnyalatú, ugyanakkor erőteljes, zengő hangja és a megjelenéséből áradó méltóság - mindezek predesztinálták őt az olyan nagy szerepekre, mint a Varázsfuvola Sarastrója, Verdi Don Carlos című operájának II. Fülöpje, a Fidelio Roccója vagy Gurnemanz Wagner Parsifal című operájából - sorolta többek között a cikk írója.
E szerepek legtöbbjét a Zürichi Operában is játszotta, felejthetetlen alakítást nyújtva. Kiváló énektechnikája azonban azt is lehetővé tette számára, hogy újra és újra könnyedebb bel canto darabokat és Mozart-énekműveket is énekeljen. Minden bizonnyal ez is hozzájárult, hogy basszus énekhangja harmincéves karrier után is friss hangzású volt - írta a NZZ.
Az operai előadások mellett dal- és koncerténekesként is aktívan tevékenykedett, sokoldalúsága ezen a téren is a legkülönbözőbb korszakokban, stílusokban és nyelveken íródott művekhez vezette őt.
Nem kevésbé volt nyitott elfeledett vagy ritkán előadott művek újrafelfedezésére is, mint amilyen például Massenet Heródiása, Franz Schrecker A megbélyegzettek című operája vagy Donizetti Linda di Chamounix-ja. Nem volna teljes a kép, ha csak Polgár komoly szerepeiről esne említés - írta a lap, elismeréssel adózva Polgár egyéni humora előtt.
Polgár László halála nagy űrt hagyott maga után a Zürichi Opera társulatában - írta a Neue Zürcher Zeitung.
További írások a rovatból
Kurt Rosenwinkel The Next Step Band (Live at Smalls, 1996) júliusban megjelent albuma és a Magyar Zene Házában októberben tartandó koncertje tükrében
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Más művészeti ágakról
Egységes fordításban Proust: Az eltűnt idő nyomában hét kötete