art&design
2010. 09. 11.
Váli Dezső-festmények a Képcsarnok-árverés csúcsán
Ismét, immár sokadszorra, Váli Dezső-kép jutott a csúcsra a Képcsarnok szombati aukcióján. A korai, 1975-ös olajjal farostra festett Távolodva, és egy 2008-as, a műteremképek sorozatba illeszthető festmény egyaránt 150 ezer forintról indult. Gyorsan emelkedő licittel az előbbi 550 ezer forinton végzett, míg a Klee mosolyog, műterem című alkotás ennél is többet, 750 ezer forintot ért meg valakinek, az aukció legmagasabb leütését hozva.
A számos nagyméretű köztéri szobor alkotója, Seregi József szívesen formáz kisplasztikákat is. Ülő nő című, jelzett bronzszobra 450 ezer forintos kikiáltási áron, vételi megbízással kelt el.
Szerény, 70 ezer forintos kezdés után egészen 400 ezer forintig versenyeztek Demény Miklós korai, 1965-ös vásznáért, egy konstruktív csendéletért. Kikiáltási árának több mint három-, illetve négyszeresét érte el Szentgyörgyi Kornél ritmikus szín- és formakompozíciója. A körökből, négyzetekből szerkesztett figurális alkotás 220, az absztrakt kompozíció 300 ezer forintra jutott.
Egy licitlépcsővel megemelve, 240 ezer forintért vitték el Molnár C. Pál jellegzetes olasz tájképét. A Faun, Tóth Ernő groteszk, szimbolikus bronz kisplasztikája igen friss mű, 2010-es datálással. 130 ezer forintos indítás után 200 ezer forintot adták érte.
Angyalföldi Szabó Zoltán konstruktív csendélete, pasztellben, elérte a 100 ezer forintot. Hosszas verseny folyt Ridovics László visegrádi tájképéért, míg 60 ezer forintról 110 ezernél sikerült megszereznie valakinek. Misch Ádám csendélete nem véletlenül került az aukciós katalógus címlapjára, 40 ezer forintról indult, és 100 ezernél végzett. Míg egy másik Misch-olajkép 40 ezerről 85 ezerig bírta.
Két-, háromszoros licitet többször is adtak. Így Molnár Gy. István csendélete 20 ezerről 75 ezerre, Mustó János szüreti képe 24 ezerről 70 ezerre, Altorjai Sándor tájképe 28 ezerről 65 ezerre, Kocsis László Duna parti tája 22 ezerről 50 ezer forintra emelkedett. Kassák Lajos hatlapos Typographia mappájának szitanyomatát 20 ezerről 42 ezer forintra növelték.
Az aukció kétszáz tételének kétharmada elkelt, így sikeresnek mondható a Képcsarnok őszi első árverése. A következő október 1-jén, Pécs legújabb szállodájában, a Corso Hotelben lesz.
Szerény, 70 ezer forintos kezdés után egészen 400 ezer forintig versenyeztek Demény Miklós korai, 1965-ös vásznáért, egy konstruktív csendéletért. Kikiáltási árának több mint három-, illetve négyszeresét érte el Szentgyörgyi Kornél ritmikus szín- és formakompozíciója. A körökből, négyzetekből szerkesztett figurális alkotás 220, az absztrakt kompozíció 300 ezer forintra jutott.
Egy licitlépcsővel megemelve, 240 ezer forintért vitték el Molnár C. Pál jellegzetes olasz tájképét. A Faun, Tóth Ernő groteszk, szimbolikus bronz kisplasztikája igen friss mű, 2010-es datálással. 130 ezer forintos indítás után 200 ezer forintot adták érte.
Angyalföldi Szabó Zoltán konstruktív csendélete, pasztellben, elérte a 100 ezer forintot. Hosszas verseny folyt Ridovics László visegrádi tájképéért, míg 60 ezer forintról 110 ezernél sikerült megszereznie valakinek. Misch Ádám csendélete nem véletlenül került az aukciós katalógus címlapjára, 40 ezer forintról indult, és 100 ezernél végzett. Míg egy másik Misch-olajkép 40 ezerről 85 ezerig bírta.
Két-, háromszoros licitet többször is adtak. Így Molnár Gy. István csendélete 20 ezerről 75 ezerre, Mustó János szüreti képe 24 ezerről 70 ezerre, Altorjai Sándor tájképe 28 ezerről 65 ezerre, Kocsis László Duna parti tája 22 ezerről 50 ezer forintra emelkedett. Kassák Lajos hatlapos Typographia mappájának szitanyomatát 20 ezerről 42 ezer forintra növelték.
Az aukció kétszáz tételének kétharmada elkelt, így sikeresnek mondható a Képcsarnok őszi első árverése. A következő október 1-jén, Pécs legújabb szállodájában, a Corso Hotelben lesz.