bezár
 

film

2010. 09. 06.
Filmadaptációk uralják a Broadway új szezonját
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Volt idő, amikor Hollywood merített ihletet a Broadwayből új filmötletek után kutatva, ez a trend most megfordulni látszik: az új színházi évadban számos filmsiker válik színdarabbá.

prae.hu

Egykor a Chicago, A muzsika hangja vagy az Amadeus színpadi sikerszériáját váltotta mozis kasszasikerre az amerikai filmgyártás fellegvára, manapság a színházi producerek élnek ezzel a fogással: a Billy Elliot, a Producerek, a Hajlakk mind a filmvászonról került a világot jelentő deszkákra.

A trend folytatódik: ősztől már a Pókember sem tabu a New York-i színházi világban, a Spider-Man: Turn Off the Dark című produkció a képregény és a mozifilm nyomán születik újjá színdarabként. Igaz, már hat éve érlelődik, de korábban nem jött össze a pénz a szuperdrága darab színre állítására.

A zene és a dalszöveg Bono és The Edge (U2) munkája, míg a szövegkönyv a rendező Julie Taymor és Glen Berger nevéhez kötődik. A Pókember premierje a novemberi előzetes bemutatók után december 21-én lesz a Foxwoods Színházban.

Will Ferell hét évvel ezelőtti filmvígjátéka, a Mi a manó musicalként debütál novemberben, és vele szinte egy időben Pedro Almodóvar 1988-ból származó Asszonyok az idegösszeomlás szélén című fergeteges filmjének adaptációja is szerencsét próbál a színházban.
A Kanadában október végén bemutatkozó Priscilla, a sivatag királynője című filmvígjátékból formált musical - amit négy éve már sikerrel játszottak Sydneyben, és a közelmúltban a londoni West Enden is - szintén még az idei évadban eljut a Broadwayra.

A szezon egyik legizgatottabban várt csemegéje, a Miss Daisy sofőrje című dráma októberben mutatkozik be a Broadway Golden Theaterében. A sztárszerepeket Vanessa Redgrave és James Earl Jones játssza. Alfred Uhry Pulitzer-díjas színműve először 1987-ben került az off-Broadway műsorára, majd Oscar-díjas film született belőle, és manapság ismét színpadi virágkorát éli.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Nuri Bilge Ceylan: Elszáradt füvekről
Emberpróbáló filmnézés a cannes-i filmfesztiválon

Más művészeti ágakról

Platon Karataev: Napkötöző
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés