art&design
Asterix, a gall rajongói egyenesen a francia nemzeti örökség megsértését látják a reklámban. A hirdetés a gallok győzelmi vacsoráját ábrázolja, a torra a reklám szerint egy McDonald's étteremben került sor.
A bloggerek egyike megjegyezte, ezek után nem lehet tudni, mire számítsanak, legközelebb talán Tintint látják viszont egy Subway étteremben.
"Milyen ironikus, hogy a leigázhatatlan gallok a hódítóknak keltenek reklámot" - jegyezte meg egy másik internetező.
A hirdetésért felelős Euro RSCG más mese- és filmhősöket is bevetett az étteremlánc forgalmának fellendítésére, Hamupipőke például egy McDrive-ba hajt be, míg a Sikoly című széria ismert szellemalakja egy Big Mac szendvicset fogyaszt.
A McDonald's gyakori és kedvelt célpontja az Amerika-ellenes megnyilvánulásoknak Franciaországban, sokan a francia kultúrát, valamint a francia konyhát fenyegető jelenségként tekintenek az étteremláncra.
Asterix ezzel szemben a lázadó francia szellem megtestesítője, aki ókori kalandjaiban immár 51 éve tör borsot a rómaiak orra alá. Obelix barátjával együtt a kis gall óriási népszerűségnek örvend, a képregényeket tartalmazó kötetekből világszerte 325 millió darab kelt el.