építészet
2010. 07. 24.
Mennyiség helyett minőség: irányt váltottak az Eiffel-torony üzemeltetői
Minőségi változtatásokat akar végrehajtani és többlettartalmakat nyújtani a látogatóknak az 1889-ben épített Eiffel-tornyot, a világ leglátogatottabb fizetős műemlékét üzemeltető társaság (Sete).
Az "öreg hölgynek" becézett építményt évente mintegy hétmillió turista keresi fel, hogy megcsodálja a kilátást Párizsra.
A jövőben szeretnénk minőségi változtatásokat végrehajtani, és többlettartalmakat nyújtani a látogatóknak - mondta el Jean-Bernard Bros, a Sete elnöke. Bros szerint a torony jelenleg túlságosan is leterhelt, nagy a nyomás a személyzeten, így nem lenne ésszerű, ha azon fáradoznának, hogy még több látogatót csalogassanak a toronyba.
A nyári főszezonban az acélszerkezet liftjei naponta 32 ezer embert repítenek a magasba. Ez megmutatkozik a jegypénztár előtt kígyózó sorokban is, ám a turistákat úgy tűnik, nem zavarja a tömeg.
"Többször voltam már itt, mindig sorba kell állni, de érdekes várakozni is, hiszen egy csomó mindent láthat az ember" - mondta az amerikai Virginia államból érkezett Elisabeth Sahmm. A pedagógus szerint bőséges a tájékoztatás és az Eiffel-torony honlapja is érdekes tanulói számára.
Egy Nimes-ből érkezett párnak nem kell a kassza előtt várnia: ők kihasználták az internet nyújtotta előnyöket, és elővételben vásárolták meg jegyeiket. Ezt a rendszert hat hónappal ezelőtt hozta létre a Sete, mivel le akarta rövidíteni az akár többórás várakozási időt.
Az üzemeltetők megkezdték egy kölcsönözhető multimédiás útikalauz tesztelését. A második emeleten igénybe vehető iPad segítségével az érdeklődők minden információt megtudhatnak az "öreg hölgyről" és Párizs műemlékeinek történetéről. A Sete létrehozna egy iPhone alkalmazást is, amely felvilágosítást adna a kiszemelt épületekről és jegyet is lehetne venni vele. "Nem a poros 19. században vagyunk, hanem a jövőben" - jelentette ki büszkén Jean-Bernard Bros.
A válság miatt 2009-ben 4,7 százalékkal visszaesett ugyan a 324 méter magas torony forgalma, de 2010 első félévében újra fellendülést regisztráltak a működtetők: 3,2 százalékkal nőtt az épület látogatottsága.
A jövőben szeretnénk minőségi változtatásokat végrehajtani, és többlettartalmakat nyújtani a látogatóknak - mondta el Jean-Bernard Bros, a Sete elnöke. Bros szerint a torony jelenleg túlságosan is leterhelt, nagy a nyomás a személyzeten, így nem lenne ésszerű, ha azon fáradoznának, hogy még több látogatót csalogassanak a toronyba.
A nyári főszezonban az acélszerkezet liftjei naponta 32 ezer embert repítenek a magasba. Ez megmutatkozik a jegypénztár előtt kígyózó sorokban is, ám a turistákat úgy tűnik, nem zavarja a tömeg.
"Többször voltam már itt, mindig sorba kell állni, de érdekes várakozni is, hiszen egy csomó mindent láthat az ember" - mondta az amerikai Virginia államból érkezett Elisabeth Sahmm. A pedagógus szerint bőséges a tájékoztatás és az Eiffel-torony honlapja is érdekes tanulói számára.
Egy Nimes-ből érkezett párnak nem kell a kassza előtt várnia: ők kihasználták az internet nyújtotta előnyöket, és elővételben vásárolták meg jegyeiket. Ezt a rendszert hat hónappal ezelőtt hozta létre a Sete, mivel le akarta rövidíteni az akár többórás várakozási időt.
Az üzemeltetők megkezdték egy kölcsönözhető multimédiás útikalauz tesztelését. A második emeleten igénybe vehető iPad segítségével az érdeklődők minden információt megtudhatnak az "öreg hölgyről" és Párizs műemlékeinek történetéről. A Sete létrehozna egy iPhone alkalmazást is, amely felvilágosítást adna a kiszemelt épületekről és jegyet is lehetne venni vele. "Nem a poros 19. században vagyunk, hanem a jövőben" - jelentette ki büszkén Jean-Bernard Bros.
A válság miatt 2009-ben 4,7 százalékkal visszaesett ugyan a 324 méter magas torony forgalma, de 2010 első félévében újra fellendülést regisztráltak a működtetők: 3,2 százalékkal nőtt az épület látogatottsága.
További írások a rovatból
Az építészet mint idea és realitás a 80-as évek Magyarországán