építészet
A sokak által kedvelt, papíron, számítógépen és mobiltelefonon játszott labirintusjáték életnagyságú változatát egy hosszúkás kukoricatáblában alakították ki - mondta Endrész Erzsébet, a szervező Kiss Mária Hortensia Honismereti Kör elnöke pénteken az MTI-nek.
Az útvesztőt milliméterpapíron tervezték meg, majd öt-hat ember kétnapi munkával kapa és mérőszalag segítségével vágta be a másfél méter széles utcákat a silókukorica közé. A teljes útvonal hossza 4,5 kilométer, ami jelentősen megnyúlhat, ha valaki letér a kijárathoz vezető helyes ösvényről.
Az idei labirintus központi figurája egy griffmadár. Azért esett a mitikus lényre a választás, mert a közeli Nagyszentmiklóson talált aranylelet egyik korsóján is oroszlántestű, sasfejű ragadozó látható, amint éppen egy dámvadat ejt el. A figurát zsákutcák, hurkok és útkereszteződések veszik körül, jelentősen megnehezítve ezzel a kijutást a labirintusból. A kukorica magassága 2-2,5 méter, a látogató csak a kék eget és a kukoricasor által alkotott zöld falat látja.
A kukorica betakarításáig, a tervek szerint augusztus 8-ig felkereshető útvesztő péntekenként és szombatonként éjszaka is bejárható, ekkor tanácsos zseblámpa használata.
A kényelmes bejáráshoz térképet használva 45-60 perc szükséges. A szervezők az esetleges eltévedők kimenekítésére a Baywatch mintájára Cornwatch-csapatot alakítottak, bár a tábla széle felé keresztülvágva bárki kijuthat a labirintusból. Veszélyt csupán egy hirtelen lecsapó vihar jelenthet, ennek közeledtére azonban dudákkal, tülkökkel figyelmeztetik majd a vendégeket.