bezár
 

art&design

2010. 07. 01.
Körösényi Tamás szobrászművészt július 15-én temetik
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Körösényi Tamás Munkácsy Mihály-díjas szobrászművészt július 15-én, csütörtökön 12.45-kor kísérik utolsó útjára a budapesti Farkasréti temető Makovecz-ravatalozójából - tudatta a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia.

Az akadémia tagja, a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanszékvezető tanára életének 58. évében június 25-én hajnalban hunyt el.

Körösényi Tamás 1953. február 18-án született Budapesten. 1976-ban a Képzőművészeti Főiskolán Szabó Iván, 1983-ban Bécsben a Képzőművészeti Akadémián Bruno Gironcoli tanítványaként kapott diplomát. 1980-tól Derkovits-, 1982-83-ban Herder-, 1991-ben Eötvös-ösztöndíjas volt. 1990-től tanított a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, ahol 1999-től tanszékvezető volt.

Már a hetvenes évek közepén készült munkáira is a szobrászat végső határainak konceptuális keresése volt a jellemző. A nyolcvanas évek elejéig egymással párhuzamosan születtek figurális, a pop art, a minimal art hatását tükröző objektjei, konceptművei.

A kilencvenes években új gondolatok körvonalazódtak műveiben: az illeszkedés, melynek lényegét a már kiérlelt szobrászi nyelven megszólaló organikus és a puzzle játékból ismert kirakós formák analógiájára fogalmazta meg.

Önálló kiállításai mellett számos csoportos tárlaton is részt vett. Műveit Magyarországon számos fővárosi és vidéki múzeum, köztük a Magyar Nemzeti Galéria, a Ludwig Múzeum, a Szombathelyi Képtár és a Petőfi Irodalmi Múzeum őrzi, külföldön többek között a bécsi Kunsthistorisches Museum, a bonni Kunstmuseum, a grazi és a linzi Neue Galerie gyűjteményében található alkotása.

prae.hu

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
(Súlyosan elfogult vélemény)
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés