art&design
2010. 06. 19.
Múzeumok éjszakája - Sorállás és fesztiválhangulat az Iparművészeti Múzeumban
A Múzeumok éjszakáján kígyózó sorok álltak az Iparművészeti Múzeum előtt, ahol Keletre magyar címmel Indiát helyezték a középpontba; a Ludwig Múzeumban az MTI tudósítója azt tapasztalta, hogy alig voltak többen, mint egy átlagos szombat délután.
Az Iparművészeti Múzeumban a keleti hangulat dominált: már belépéskor indiai ételek fogadták a látogatót. Sokan kóstolták a bio gyümölcsleveket is; a közvetlenül a bejáratnál elhelyezett stand "sztárja" az úgynevezett Szentivánéji koktél volt, ami friss gyümölcslevekből, feketeribizliből, áfonyából, málnából és somból készült. Odébb kézművesfagyit árultak, de lehetett ízlelni különleges sajtokat is. A program itt az indiai popzenét a kortárs dzsesszel ötvöző Tantal koncertjével kezdődött, s míg a zenészek hangoltak, a közönség önfeledten próbálgatta a padlómatricákra festett jógapózokat.
A karzatokon nem lehetett már helyet találni, mire a Sivasakti Kalánanda Táncszínház produkciója elkezdődött, sokan voltak kíváncsiak a "Bollywood ezer arca" elnevezésű programra is, amelynek keretében a legnagyobb bollywoodi kasszasikerek jeleneteiből válogattak. A filmes program előtt és közben a Álomjárók Indiában elnevezésű kiállítást tekinthette meg a közönség, Sass Brunner Erzsébet és Brunner Erzsébet festményeit.
Az MTI tudósítója által megkérdezett látogatókat egyértelműen a Kreatimm - kortárs iparművészeti vásár nyűgözte le a legjobban, amelyen mintegy száz iparművész alkotásaival találkozhatott a közönség, sokan dicsérték a "Kőszálon termett sajgó liliom" - A magyar szecesszió bútortervezői című tárlatot is.
A Ludwig Múzeumban nem találkozott tömeggel az MTI tudósítója: a kiállításokon semmivel sem voltak többen, mint egy átlagos szombat délután. Igaz, az Üvegteremben zenélő Cabaret Medrano-koncertjére már nem lehetett ülőhelyet találni.
Az aulában a budapesti Modell Divatiskola ruhatervező szakos hallgatói készítették futurisztikus ruháikat. A legtöbben az Egy énekkart keresek, ahol még énekelnek és egy mosodát, ahol még mosnak című, Gerber Pál retrospektív kiállítására voltak a kora esti órákban kíváncsiak, amelynek provokatív műveire néhány látogató felháborodottan reagált. Az egyik húsz év körüli lány például csupán annyit mondott az Árkép című alkotás előtt, hogy "na, ezért nem járok kortárs kiállításokra".
Az MTI kérdésére, miszerint megvárja-e a művész saját tárlatvezetését, azonban egyértelműen igennel felelt. De nemcsak Gerber Pállal lehetett találkozni a Duna-parti intézményben, A képzelet tudománya című nemzetközi csoportos kiállításon a tárlat kurátora, Somogyi Hajnalka tartott tárlatvezetést, éjjel pedig Pálinkás Szűcs Róbert riporterrel az Inconnu Csoport egykori tagjával Tímár Katalin, Az újragondolt gyűjtemény kurátora beszélgetett.
A múzeum előtt üldögélő fiatalok elmondták: nem is annyira a kiállítások, inkább a koncertek miatt választották a Ludwigot. Főleg az Unbendig Trees fellépését várták, mert Dj Palotaival szinte minden hétvégén tudnak találkozni, viszont a popzenekar régóta nem adott koncertet.
A karzatokon nem lehetett már helyet találni, mire a Sivasakti Kalánanda Táncszínház produkciója elkezdődött, sokan voltak kíváncsiak a "Bollywood ezer arca" elnevezésű programra is, amelynek keretében a legnagyobb bollywoodi kasszasikerek jeleneteiből válogattak. A filmes program előtt és közben a Álomjárók Indiában elnevezésű kiállítást tekinthette meg a közönség, Sass Brunner Erzsébet és Brunner Erzsébet festményeit.
Az MTI tudósítója által megkérdezett látogatókat egyértelműen a Kreatimm - kortárs iparművészeti vásár nyűgözte le a legjobban, amelyen mintegy száz iparművész alkotásaival találkozhatott a közönség, sokan dicsérték a "Kőszálon termett sajgó liliom" - A magyar szecesszió bútortervezői című tárlatot is.
A Ludwig Múzeumban nem találkozott tömeggel az MTI tudósítója: a kiállításokon semmivel sem voltak többen, mint egy átlagos szombat délután. Igaz, az Üvegteremben zenélő Cabaret Medrano-koncertjére már nem lehetett ülőhelyet találni.
Az aulában a budapesti Modell Divatiskola ruhatervező szakos hallgatói készítették futurisztikus ruháikat. A legtöbben az Egy énekkart keresek, ahol még énekelnek és egy mosodát, ahol még mosnak című, Gerber Pál retrospektív kiállítására voltak a kora esti órákban kíváncsiak, amelynek provokatív műveire néhány látogató felháborodottan reagált. Az egyik húsz év körüli lány például csupán annyit mondott az Árkép című alkotás előtt, hogy "na, ezért nem járok kortárs kiállításokra".
Az MTI kérdésére, miszerint megvárja-e a művész saját tárlatvezetését, azonban egyértelműen igennel felelt. De nemcsak Gerber Pállal lehetett találkozni a Duna-parti intézményben, A képzelet tudománya című nemzetközi csoportos kiállításon a tárlat kurátora, Somogyi Hajnalka tartott tárlatvezetést, éjjel pedig Pálinkás Szűcs Róbert riporterrel az Inconnu Csoport egykori tagjával Tímár Katalin, Az újragondolt gyűjtemény kurátora beszélgetett.
A múzeum előtt üldögélő fiatalok elmondták: nem is annyira a kiállítások, inkább a koncertek miatt választották a Ludwigot. Főleg az Unbendig Trees fellépését várták, mert Dj Palotaival szinte minden hétvégén tudnak találkozni, viszont a popzenekar régóta nem adott koncertet.
További írások a rovatból
Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Más művészeti ágakról
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon