art&design
A tárlat az 1989-ben megrendezett és azóta legendássá vált Kék Acél című kiállításon bemutatott művektől indul. Azon a kiállításon egy olyan művészgeneráció - köztük Gerber - jelentkezett, amely a mindennapi életet ironikusan ábrázolta és a maga műfajában kritizálta a fogyasztói társadalom túlzásait.
A Munkácsy-díjas festőművész pályája a kései nyolcvanas években indult. A tatabányai gyermekkor, a munkásváros miliője erős nyomot hagyott a később Budapestre költözött Gerberben. A Kádár-korszak ismert és megmosolygott vagy éppen hidegrázást kiváltó szlogenjei, tárgykultúrája, színvilága, ismerős szürkesége, gondolattársításai, tárgyegyüttesei térnek vissza munkáiban - olvasható Oltai Katának, a kiállítás kurátorának az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Gerber Pál sokrétű életművében az áruemblémák éppoly súllyal esnek latba, mint a használati vagy berendezési tárgyak, így a "nagymamafotel" vagy munkaeszközök, mint a kalapács. A kilencvenes években az új gazdasági, politikai berendezkedés fordulatot hozott a fiatal festő művészetében is, amely azonban megőrizte alapvető jegyeit, mindenekelőtt a folyamatos párbeszédet a környező világgal.
Így a Polifónia projekt részeként az autóbuszok oldalát olyan feliratokkal látta el, amelyek agresszió nélkül zökkentették ki az utazóközönséget mindennapi közönyéből. A Feltámadunk című postai bélyegzője egy asztalt ábrázol csonka, de éppen visszanőni készülő lábbal.
Gerber Pál 1956-ban született Tatabányán, 1983-ban szerzett diplomát a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán, egyik mestere Sváby Lajos volt. Gerber Pál a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen tanít és az 1980-as évektől kiállító művész. Több bemutatkozása volt Magyarországon és külföldön, például Angliában, Németországban, Hollandiában, Szlovéniában és Ausztriában. Legutóbb a debreceni Modern és Kortárs Művészeti Központban (MODEM) a Kis magyar pornográfia - Kiállítás a rendszerről, amiben élünk című csoportos tárlaton tavaly augusztus és november között volt látható munkája többek között Bukta Imre, Kis Varsó, Wahorn András társaságában.
Az életmű-kiállításra 250 oldalas katalógust is kiadott a Ludwig Múzeum Hornyik Sándor, Pataki Gábor, Sturcz János és Tatai Erzsébet tollából, Oltai Kata szerkesztésében.
Gerber Pál Egy énekkart keresek, ahol még énekelnek és egy mosodát, ahol még mosnak című retrospektív tárlata augusztus 15-ig lesz nyitva.