film
2010. 06. 14.
A Muppet-örökösök is három dimenzióra váltanak
A Muppet-birodalom alkotójának örökösei a kor szavára hallgatva három dimenzióban képzelik el a Jim Henson vállalat sikeres figuráinak jövőjét.
Bár több híres Muppet-hős, köztük Breki és Miss Röfi forgalmazási jogai Jim Henson halála után a Walt Disney Co. tulajdonába kerültek, az alkotó öt gyermeke nem szakított a családi múlttal, és az irányításuk alatt lévő Jim Henson vállalat új utakat keres a szórakoztatóiparban.
Az apjuk halála óta eltelt húsz évben felfutatták saját eredeti karaktereiket: az óvodás korosztálynak szánt tudományos ismeretterjesztő Sid, the Science Kid és a Dinosaur Train című tévésorozataik mellett nagyobb gyerekeknek és felnőtteknek is készítenek műsorokat.
"A filmkészítés utóbbi húsz évének iránya nagyon kompatibilis apám nézeteivel. Jóval előrébb látott a saját koránál, és szeretném azt hinni, hogy abba az irányba vezetjük a céget, amerre ő vinné. Nagyon hiszek benne, hogy a 3D-vel csak jobb lesz" - mondta el a Reuters hírügynökségnek Lisa Henson, a The Jim Henson Co. vezetője.
Mint hangsúlyozta, apját halála előtt nagyon foglalkoztatta a 3D-s technika, a számítógépes animáció és a digitális látványvilág.
A cég elsőként Henson 1982-ben forgatott A sötét kristály című animációs filmjének háromdimenziós változatát készíti el. A The Power of the Dark Crystal produkciós munkái Ausztráliában zajlanak majd. A megvalósításhoz a háromdimenziós és a CGI-technikát is bevetik. A rendezéssel az ausztrál Peter és Michael Spieriget (Daybreakers - A vámpírok kora) bízták meg. A tervek szerint 2013-ra kerülhet a mozikba az alkotás.
Az újrafilm azonban csak egyike a cég nagyszabású vállalkozásainak. Mint Lisa Henson elárulta, apjuk fontosnak tartotta, hogy mind az öt gyermeke megfelelő felkészítést kapjon, és az üzlet minden aspektusában otthon legyen. "Valószínűleg az volt az álma, hogy minden gyermeke a vállalatnál dolgozik majd egy napon, de persze nyilván minden szülő erre vágyik" - jegyezte meg.
Lisa Heson a Harvardon diplomázott, majd a Warner Bros. filmstúdióhoz került, és később a Columbia Pictures elnöke lett. A családi vállalkozásban több film producereként vállalt szerepet.
Az ötven esztendős szakember szerint miközben a Henson vállalat a technikai fejlődéssel is lépést tart, produkcióik fesztelen humora és sajátos karakterei szintén versenyképessé teszik őket a piacon.
Az apjuk halála óta eltelt húsz évben felfutatták saját eredeti karaktereiket: az óvodás korosztálynak szánt tudományos ismeretterjesztő Sid, the Science Kid és a Dinosaur Train című tévésorozataik mellett nagyobb gyerekeknek és felnőtteknek is készítenek műsorokat.
"A filmkészítés utóbbi húsz évének iránya nagyon kompatibilis apám nézeteivel. Jóval előrébb látott a saját koránál, és szeretném azt hinni, hogy abba az irányba vezetjük a céget, amerre ő vinné. Nagyon hiszek benne, hogy a 3D-vel csak jobb lesz" - mondta el a Reuters hírügynökségnek Lisa Henson, a The Jim Henson Co. vezetője.
Mint hangsúlyozta, apját halála előtt nagyon foglalkoztatta a 3D-s technika, a számítógépes animáció és a digitális látványvilág.
A cég elsőként Henson 1982-ben forgatott A sötét kristály című animációs filmjének háromdimenziós változatát készíti el. A The Power of the Dark Crystal produkciós munkái Ausztráliában zajlanak majd. A megvalósításhoz a háromdimenziós és a CGI-technikát is bevetik. A rendezéssel az ausztrál Peter és Michael Spieriget (Daybreakers - A vámpírok kora) bízták meg. A tervek szerint 2013-ra kerülhet a mozikba az alkotás.
Az újrafilm azonban csak egyike a cég nagyszabású vállalkozásainak. Mint Lisa Henson elárulta, apjuk fontosnak tartotta, hogy mind az öt gyermeke megfelelő felkészítést kapjon, és az üzlet minden aspektusában otthon legyen. "Valószínűleg az volt az álma, hogy minden gyermeke a vállalatnál dolgozik majd egy napon, de persze nyilván minden szülő erre vágyik" - jegyezte meg.
Lisa Heson a Harvardon diplomázott, majd a Warner Bros. filmstúdióhoz került, és később a Columbia Pictures elnöke lett. A családi vállalkozásban több film producereként vállalt szerepet.
Az ötven esztendős szakember szerint miközben a Henson vállalat a technikai fejlődéssel is lépést tart, produkcióik fesztelen humora és sajátos karakterei szintén versenyképessé teszik őket a piacon.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat