art&design
2010. 06. 06.
A brit képzőművészek új nemzedéke a londoni Saatchi múzeumban
A brit képzőművészek feltörekvő nemzedékének szentelt kiállítás nyílt a héten a londoni Saatchi múzeumban azzal a bevallott céllal, hogy megtalálják Damien Hirst vagy Tracey Emin utódjait.
A Newspeak: British Art Now című kiállítás Charles Saatchi gyűjtő 1997-es vitatott, Sensation című tárlata folytatásának tűnik. Akkoriban az a tárlat indította el pályájukon a brit képzőművészet új csillagait, akik Young British Artists (YBA) csoport néven váltak ismertté. Charles Saatchi az elsők között vásárolt alkotásokat Damien Hirsttől, aki napjainkban a leggazdagabb kortárs művész, vagy kollégájától, Tracey Emintől.
A brit gyűjtő ez alkalommal mintegy száz installációt, festményt, szobrot vagy fényképet mutat be brit vagy Nagy-Britanniában élő művészektől, de egyetlen videofelvétel sincs, jóllehet ez a kortárs alkotók egyik leggyakrabban használt tömegkommunikációs eszköze.
A művek nagyon különböző hatásokról tanúskodnak, de kevésbé politikusak és jóval kevésbé akarják sokkolni a látogatókat, mint az elődök alkotásai.
Barry Reigate bemutatott képeit a graffiti és rajzfilmfigurák ihlették. Sigrid Holmwood hagyományos svéd jeleneteket festett meg fluoreszkáló árnyalatokkal. John Wynne alkotása egy monumentális "installáció 300 hangszóróra, gépzongorára és porszívóra", egy sajátos szobor, amely egyszerre hat a fülre és a szemre.
Ryan Mosley tarka és időtlen karneváli figurákat ábrázoló festménysorozattal jelentkezett. Ihletőjük azok a mesterművek voltak, amelyeket a National Galleryben tanulmányozott, amikor ott dolgozott biztonsági őrként. Lynette Yiadom Boakye szúrós szemű alakjaival szarkasztikus képek képzeletbeli jeleneteit festette meg. A kiállítás legfiatalabb résztvevője, az 1989-ben született Eugenie Scrase egy fémkerítésbe fúródott fatörzsdarabbal mutatkozik be, amire az utcán bukkant séta közben. Ezzel a művével megnyerte a School of Saatchi ifjú művésztehetségeinek televízióban is közvetített versenyét.
A Newspeak: British Art Now című kétrészes kiállítás első fele október 17-ig látható a londoni Saatchi múzeumban.
A brit gyűjtő ez alkalommal mintegy száz installációt, festményt, szobrot vagy fényképet mutat be brit vagy Nagy-Britanniában élő művészektől, de egyetlen videofelvétel sincs, jóllehet ez a kortárs alkotók egyik leggyakrabban használt tömegkommunikációs eszköze.
A művek nagyon különböző hatásokról tanúskodnak, de kevésbé politikusak és jóval kevésbé akarják sokkolni a látogatókat, mint az elődök alkotásai.
Barry Reigate bemutatott képeit a graffiti és rajzfilmfigurák ihlették. Sigrid Holmwood hagyományos svéd jeleneteket festett meg fluoreszkáló árnyalatokkal. John Wynne alkotása egy monumentális "installáció 300 hangszóróra, gépzongorára és porszívóra", egy sajátos szobor, amely egyszerre hat a fülre és a szemre.
Ryan Mosley tarka és időtlen karneváli figurákat ábrázoló festménysorozattal jelentkezett. Ihletőjük azok a mesterművek voltak, amelyeket a National Galleryben tanulmányozott, amikor ott dolgozott biztonsági őrként. Lynette Yiadom Boakye szúrós szemű alakjaival szarkasztikus képek képzeletbeli jeleneteit festette meg. A kiállítás legfiatalabb résztvevője, az 1989-ben született Eugenie Scrase egy fémkerítésbe fúródott fatörzsdarabbal mutatkozik be, amire az utcán bukkant séta közben. Ezzel a művével megnyerte a School of Saatchi ifjú művésztehetségeinek televízióban is közvetített versenyét.
A Newspeak: British Art Now című kétrészes kiállítás első fele október 17-ig látható a londoni Saatchi múzeumban.
További írások a rovatból
A tizenkettedik European Remembrance Symposiumról