art&design
2010. február 23-án tréning nappal vette kezdetét Budapesten az Urbánus Kemping - a tábor, ahol mindent szabadott, amit otthon nem lehet: városnézés szkafanderben, karúszó a betonon, száguldás 5 keréken. 93 hallgató 7 magyarországi egyetemről vett részt az április 15-ig tartó programban, melynek része volt a tréning mellett egy három hetes workshop.
Velőtrázó, frappáns és elgondolkodtató alkotásokon dolgoztak fiatal divattervezők, grafikusok, filmesek és építészek, vegyes csapatokban a workshop és pályázat során. Céljuk a városi lét kreatív, művészi újraértelmezése volt. Hívószó a Chevrolet! Kortárs művészeti és design háttérrel alkotott projektjeik egyedülállók a kreatív koncepcióalkotás és az integrált oktatás területén. A kontinens valamennyi művészeti karán tanuló, felsőoktatásban részt vevő, 30 év alatti diákja jelentkezhetett a felhívásra. Magyarországon divat, video és vizuális művészet kategóriában pályáztak a résztvevők.
A pályázat és workshop első állomása a Lánchíd 19 design hotelben tartott egész napos tréning volt, melyet a három hetes online workshop követett, ahol trendeket, sikertörténeteket ismertek meg a hallgatók, és feladatokat kaptak a kemping blog oldaláról (http://www.chevrolet.palyazat.defo.hu/wordpress/). Egy hónap állt rendelkezésükre a pályázat anyagának kidolgozásához, melyet április 15-én adtak le az egyes csapatok. Pénzdíj és nemzetközi publicitás mellett számos megjelenési lehetőséget kapnak a győztesek.
Az Urbánus Kemping ötletgazdája a Chevrolet, kivitelezője és szervezője a defo. 2009-ben vett részt első alkalommal a defo a Young Creative Chevrolet pályázat szervezésében és kivitelezésében, mely öt napos workshopban valósult meg. Eredménye a Nyugat-Magyarországi Egyetem tanulóinak (Fignár Réka, Nagy Veronika és Nyíri Barbara) nemzetközi 2. helyezése Visual Arts kategóriában.
Young Creative Chevolet nemzetközi design pályázat 2010-es magyarországi díjazottjai:
A zsűri tagjai:
Baráth Dávid – grafikus
Czakó Zsolt – grafikus művész
Dávidházy Panni – trendkutató
Kaszás Zoltán – Chevrolet PR manager
Venczel Zoltán – Chevrolet marketing manager
Szépvölgyi Viktória – designteoretikus és építészetkritikus
Tóth András – USE fashion designer
A Young Creative Chevrolet nemzetközi pályázat európai díjátadó gálája 2010. szeptember végén a párizsi divathetek során zajlik.
A magyarországi díjátadó gálára készült az eseményen bemutatott negatív Varieté c. árnyék-táncszínházi performance részlet Moholy-Nagy László A nagyváros dinamikája c. filmforgatókönyve alapján, Szépvölgyi Viktória rendezésében, Zagar Symphony of a city c., a darab filmfelvételéhez komponált zenéjével. Közreműködők: Szűcs Zoltán - szakmai konzulens, Balogh Zsófia, Dulics Éva, Nagy Fruzsina, Nagy Zsuzsanna, Sipos Mária Angéla, Szabados Flóra, Szász Anna, Varga Renáta – táncosok.
A Chevrolet a General Motors legnagyobb darabszámot értékesítő globális márkája. Minden nyolcadik másodpercben valahol a világon egy Chevrolet gazdára talál. Európában öt éve van jelen a márka, amelynek teljes egészében megújult termékskálája jellegzetes formatervezésű, kiváló ár-értékarányú személyautókat sorakoztat fel.
A defo egy design-orientált kommunikációs fórum, melyet 2007-ben alapított Fónagy Dóra építész/belsőépítész, illetve Dávidházi Panni trendkutató a designfocus már működő filozófiájához igazodva. Nemzetközi példaként áll a program előtt a Design Academy Eindhoven működése és Lidewij Edelkoort személye – jelenleg a Trend Union vezetője –, aki munkájával sikeres, a piaci igényeket is kielégítve vezette be ezt a gondolkodási- és együttműködési formát. A defo célkitűzése a beruházók, tervezők, forgalmazók, illetve a média között egy hosszútávon jól működő kapcsolatrendszer kiépítése és működtetése a megújuló szolgáltatások, beruházások kapcsán.