bezár
 

film

2010. 05. 14.
A Draquila felbosszantotta Berlusconit
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Silvio Berlusconi bosszús a Draquila - Olaszország reszket című olasz dokumentumfilm csütörtök esti cannes-i bemutatója miatt.

prae.hu

Sabina Guzzanti olasz színésznő és filmrendező ugyanis szatirikus dokumentumfilmjében az olasz kormányfőnek a l'aquila-i földrengés után tanúsított viselkedésén élcelődik. Az abruzzói várost tavaly április 16-án érte a természeti csapás, amely közel háromszáz ember életét követelte, és több mint 50 ezret tett földönfutóvá. A film azt állítja, hogy Berlusconi csupán népszerűségének növeléséhez használta fel a város újjáépítését.

Michael Moore amerikai rendezőhöz hasonlóan Guzzanti is a dokumentumfilm eszközeit használja arra, hogy bírálja hazája kormányának földrengés utáni válságintézkedéseit.

"Nem vagyok diktátor. Érdemes megnézni, miként ábrázolnak engem a televízióban: a kormány és a miniszterelnök elleni támadásokkal van tele" - idézte Berlusconit az olasz média csütörtökön. A kormányfő hozzátette: az ellene indított támadások csak Olaszország hírnevének ártanak.

A filmet, amelyet a Cannes-i Filmfesztiválon versenyen kívül mutatnak, Sandro Bondi olasz kulturális miniszter is bírálta, aki a dokumentumfilm elleni tiltakozásként el sem megy a filmfesztiválra.

"Ez egy propagandafilm, amely L'Aquila lakóinak szenvedését használja fel politikai harcához. Nem utazom Cannes-ba, hogy egy olyan alkotást méltassak, amely "művészi értékként" Olaszországot és az olaszokat gúnyolja" - írta Bondi az Il Giornale című jobboldali napilapban csütörtökön megjelent nyílt levelében.

A kulturális miniszter hozzátette: "Vannak minőségi olasz filmek, amelyek tehetségesen ábrázolják országunk érzelmeit és ellentmondásait. Vannak azonban olyanok is, amelyek csak dühöt, cinizmust és arroganciát képesek kifejezni".

Beppe Giulietti ellenzéki politikus védelmébe vette a Draquilát: "Nem értjük, miért aggódik a kormány emiatt a film miatt. Nyilvánvaló, hogy Guzzanti nagyon kényes pontra tapintott".

Guzzanti a filmet az olaszországi tekintélyelvű változások kritikájának tartja.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Luca Guadagnino: Challengers
Csáki László: Kék Pelikan
A 14. Frankofón Filmnapokról

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Bartók György szerzői estje a Fugában
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés