bezár
 

art&design

2010. 04. 26.
Megnyílt Európa legnagyobb porcelánkiállítása
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Sisi utazó bidéje, Napóleon Medici porcelán tányérja és Nagy Katalin cárnő étkészlete is látható azon a nagyszabású porcelánkiállításon, mely szombaton nyílt meg a bajorországi Selb és Hohenberg an der Eger városokban.

prae.hu

A Királyok álma és tömegáru című tárlat apropója az európai porcelángyártás kezdetének 300. évfordulója: Erős Ágost lengyel király, szász választófejedelem 1710-ben alapította az első porcelánmanufaktúrát a szászországi Meissenben. A technológia Kínából származik, ahonnan kereskedők hozták be Európába.

A szervezők szerint a kiállítás a legnagyobb és legátfogóbb, amelyet valaha Európában rendeztek: a két helyszínen 17 ország több mint 100 gyűjteményéből összesen 1000 kiállítási tárgy látható. A műtárgyak többek között a New York-i Metropolitan Művészeti Múzeumból, a párizsi Louvre-ból és a szentpétervári Peterhofból származnak.

A tárlaton, amely a rendezők reményei szerint mintegy 100 ezer látogatót vonz majd, nemcsak történelmi időkből származó kincseket, hanem modern dizájnerikonok műveit, valamint kortárs művészek alkotásait is kiállítják.

"A porcelán történetének segítségével szeretnénk bemutatni azt a társadalmi változást is, amely a 18. századi barokk udvaroktól korunk globalizációjáig ível" - mondta Petra Werner, a kiállítás főkurátora.

A szervezők elmondása szerint azért választottak a kiállítás helyszínéül két délnémet kisvárost, mert az európai porcelántermelés mintegy 60 százaléka még mindig két bajorországi kerületből, Felső-Frankföldről (Oberfranken) és Felső-Pfalzból (Oberpfalz) származik.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Isabela Muñoz Omega című kiállítása a Mai Manó Házban
art&design

Megnyitószöveg KristofLab Still Life című kiállításához
art&design

Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés