bezár
 

zene

2010. 04. 26.
Megnyitotta kapuit a világ első globális hangszermúzeuma
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Megnyitotta kapuit a hét végén az arizonai Phoenix közelében a Világ Első Globális Hangszermúzeuma (World's First Global Musical Instrument Museum, MIM), amelyet negyedmilliárd dollárból emeltek és rendeztek be megálmodói.

A múzeum a tömlős dudától a bongóig mintegy 12 ezer kiállítási tárgy segítségével mutatja be a világ népeinek és hangszergyártóinak zeneszerszámait. A MIM alapítója, Bob Ulrich, a Target áruházlánc volt elnöke a brüsszeli hangszermúzeumtól kapott ihletet.

"Nem volt még olyan (múzeum), amely ténylegesen megjelenítené a világ zenéjét, pedig mi más gyakorolna nap mint nap olyan hatást az emberek életére, mint a zene - magyarázta Ulrich. - Nagyon foglalkoztatott a gondolat, hogy olyasmit hozzak létre, amit még soha senki. Ez tette igazán izgalmassá a dolgot".

A kétszintes, csaknem 18 ezer négyzetméteres alapterületű, saját koncertteremmel is rendelkező múzeumban minden a muzsikáról szól: még a bejárathoz vezető, éjjelente kivilágított lépcsősor is a zongora klaviatúráját idézi.

"Mintegy 280 hangszer segítségével szemléltetjük a világ összes országának zenéjét, és a saját hangszereik bemutatásával idézünk meg híres előadókat" - mondta Bill DeWalt, a MIM elnök-igazgatója.

A látogatók fejhallgatók és videofelvételek segítségével ismerkedhetnek az egyes népek zenéjével. A folk melódiákat népviseletbe öltözött előadók tolmácsolják, egyes egzotikus hangszereket azonban maguk a vendégek is megszólaltathatnak.

Az egyedülálló múzeumban - a tulajdonos, George Michael jóvoltából - megtekinthető az a Steinway zongora, amelyen John Lennon az Imagine-t komponálta. Ott van az a Fender Stratocaster "Brownie" gitár is, amelyen Eric Clapton a Laylát vagy a Bell Bottom Blues-t játszotta, vagy egy dobfelszerelés a Black Eyed Peas korai napjaiból.

A MIM-et szponzoráló Fender Guitars - alapvetően saját hangszerei révén - felidézi a múzeumban az elektromos gitár evolúcióját.

prae.hu

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Nils Frahm: Day
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés