építészet
John Andrews szerint ugyanis apja nagybátyja, Thomas Andrews építőmester nem szándékosan hozta túl későn működésbe a vészjelzőt, mint ahogy ezt egy a katasztrófáról nemrég megjelent könyv állítja.
A férfi Belfastban mondta el véleményét, amikor a katasztrófa áldozatainak leszármazottai összegyűltek, hogy megemlékezzenek az 1912. április 15-én történt eseményről.
John Andrews szerint azalatt a 47 perc alatt, amely a hajó jéghegynek ütközése és a vészjelzés leadása között eltelt, a hajó építője pontosan megvizsgálta a keletkezett károkat, és csak ezek után döntött úgy, hogy segítséget kell hívni.
Tim Maltin a Titanicról írt új könyvében úgy véli, túl sok idő telt el, mielőtt a hajó legénysége leadta a vészjelzést. Véleménye szerint a felelősök titokban akarták tartani a szerencsétlenséget. Ráadásul Edward Smith kapitány korábban több balesetet is okozott és nem rendelkezett megfelelő tapasztalattal az óriásgőzös kormányzásához.
Az angliai Southamptonból New York-ba tartó luxushajó a legelső útján jéghegynek ütközött és elsüllyedt. Több mint ezerötszáz ember vesztette életét.