bezár
 

art&design

2010. 03. 31.
Sydneybe került a rekordáron elkelt Nolan-festmény
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Sydneybe került Ausztrália legdrágább festménye, a Ned Kelly banditát ábrázoló Sidney Nolan-kép, amely néhány napja 5,4 millió ausztrál dollárért (977,5 millió forintért) kelt el egy árverésen.

prae.hu

Nem egészen egy héttel az országos árrekordot döntő aukció után a névtelen vásárló, a Gleeson O'Keefe Alapítvány felfedte magát, és a festményt a Sydneyben működő új-dél-walesi művészeti galériának adományozta.

"Nekünk vették meg ezt a valóban jellegzetes Nolan-alkotást, amely igazán megremegtette a szívünket. 5,4 millió dollárba került, és fantasztikusan mutat a falon" - lelkendezett Clare Martin, a galéria médiaigazgatója.

Műkincsszakértők azzal magyarázták a festmény meghökkentő árát, hogy ez volt az egyetlen alkotás a Ned Kellyt ábrázoló sorozatból, amely magánkézben maradt. A másik 26 kép a canberrai Ausztrál Nemzeti Galériában található.

Az 1992-ben meghalt Sidney Nolant tartják Ausztrália nemzetközileg leginkább elismert festőművészének. A szóban forgó képen, amelynek címe First-Class Marksman (Első osztályú mesterlövész), egy négyszögletes fémsisakkal a fején ábrázolja az ország emblematikus zsiványát, Ned Kellyt, amint éppen egy bozótos terület felé céloz.

A Gleeson O'Keefe Alapítványt a 2008-ban meghalt James Gleeson szürrealista festő és élettársa, Frank O'Keefe hozta létre, hogy maradandó értéket képviselő festményeket vásároljon és adományozzon az új-dél-walesi művészeti galériának.

A Sidney Nolan-kép előtt a legdrágább ausztrál festmény Brett Whiteley The Olgas for Ernest Giles című képe volt, amely 3,4 millió ausztrál dollárért (körülbelül 614 millió forintért) talált gazdára 2007-ben.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
art&design

Gondolatok Metzing Eszter The skin sees when the eyes touch című kiállításáról, Inda Galéria / Budapest

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Platon Karataev: Napkötöző
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés