bezár
 

színház

2010. 03. 30.
Távozik a szombathelyi Weöres Sándor Színház főrendezője
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Távozik a szombathelyi Weöres Sándor Színház főrendezői posztjáról Dömötör Tamás, aki a társulat két évvel ezelőtti alakulása óta a művészi munka egyik motorja volt az intézményben.

Szkéné színház

Távozásom oka, hogy nem értettem egyet a színháznak azzal a törekvésével, hogy egyre inkább a szórakoztatást kívánja előtérbe helyezni, én egy olyan színházban szeretnék dolgozni, ahol nagyobb hangsúlyt fektetnek a művészi munkára, az igényes tartalomra, még akkor is, ha az kevésbé szórakoztató - mondta Dömötör Tamás az MTI-nek.

A rendező egyik létrehozója volt annak a Kamara Savariának, amelyre később a színház társulata is alapozhatott, egyebek között ez a kamaratársulat mutatta be nagy sikerrel a Sóska és Sültkrumpli című darabot és azt a Czukor Showt, amelyből szintén Dömötör Tamás rendezésében nagyjátékfilm is készült; ezt csütörtöktől kezdenek vetíteni a mozikban.

Dömötör Tamás elmondta: vannak tervei, amelyek között színházi munka, televíziós produkció és film is szerepel, egyértelműen cáfolta viszont, hogy távozása mögött bármiféle megbántottság, sértődés húzódna meg.

Egyszerűen én mást gondolok a színházról, véleményem szerint ha a szórakoztatás miatt "egy kereskedelmi televízióra" kezdünk hasonlítani, az nem viszi előre a színház ügyét - mondta.

Hozzátette: egyébként soha nem tartotta magát igazán rendezőnek, inkább olyan embernek, aki "megtanult a színház nyelvén kommunikálni", de aki a színházról, annak szerepéről alkotott elképzeléseihez váltig ragaszkodik.

Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója megérti a fiatal rendező döntését. Szavai szerint a színház "üzemszerű működése" valóban sok kompromisszummal jár, amit Dömötör Tamás eddig belülről nem ismerhetett.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
Hodászi Ádám: Kikönnyítve című drámája az Apertúra Bázison
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről

Más művészeti ágakról

Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Bartók György szerzői estje a Fugában
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés